تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
plusresetminus
حزب الله : به هر ميزان كه مديران و برنامه ريزان جامعه بستر گرايش شهروندان به ورزش و تحركات ورزشي را فراهم آورند، به همان ميزان در كاهش هزينه هاي درمان، كاهش آسيب هاي اجتماعي و ناهنجاريهاي رفتاري شهروندان نقش آفرين شده اند
۰
کد مطلب : ۱۵۳۳۵۷
ورزش و دميدن نيروي طراوت در شهر

 


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، آنها كه به دنبال جامعه اي سالم، پرنشاط، پرطراوت و با انگيزه اند، تلاش مي كنند امكان دسترسي شهروندان به امكانات ورزشي را آسان و كم هزينه كنند. به هر ميزان كه مديران و برنامه ريزان جامعه بستر گرايش شهروندان به ورزش و تحركات ورزشي را فراهم آورند، به همان ميزان در كاهش هزينه هاي درمان، كاهش آسيب هاي اجتماعي و ناهنجاريهاي رفتاري شهروندان نقش آفرين شده اند.

به عبارت ديگر آنها كه در پي جامعه اي سالم، مشاركت جو و مسئولیت پذير هستند، بستر تحقق چنين جامعه اي را از رويكرد به ورزش همگاني مي بينند و تلاش مي كنند افراد جامعه را به سمت و سوي ورزش سوق دهند.

واقعيت اين است كه ورزش و حرکات منظم بدنی علاوه بر سلامت جسم، در سلامت روانی و اجتماعی فرد موثر بوده و در سازگاری فرد با جامعه تأثیر می گذارد به همين دليل در دنیای معاصر، ورزش به عنوان پدیده ای موثر در همه جوامع جایگاه ویژه ای پیدا کرده است تا جايي كه واقعيت ها نشان مي دهد، تحرك افراد ورزشکار را از فرد گرایی و خود محوری خارج کرده و رشد روحیات طبیعی را در فرد بهبود می بخشد که در نتیجه شکوفا شدن این استعداد، فرد با سایر افراد اجتماع آسانتر ارتباط بر قرار کرده و در کنار آنها زندگی می كند.

بي ترديد تجربه اجتماعی کسب شده از راه فعالیت های گروهی تربیت بدنی در حل مسائل اجتماعی بسیار مفید است. تصمیم گیری های منطقی، قضاوت های اخلاقی و تجربه آنها در میادین ورزشی قابل انتقال به زندگی هستند. تقلید از مربیان و رهبران در گفتار و کردار که مورد احترام شرکت کنندگان در فعالیت های ورزشی هستند باعث ایجاد صفات برجسته و مطلوب در ورزشکاران و دانش آموزان می شود. کنترل احساسات، احترام به قوانین، رعایت منافع جمعی از جمله عاداتی هستند که در ورزش امکان آموزش آنها وجود دارد. اغلب ورزشکاران اذعان دارند که فلسفه زندگی مربیان و طرز رفتار آنها در زندگی اجتماعی و اخلاقی این گروه موثر بوده، زیرا آنان در موقعیت بهتری برای الگو برداری قرار دارند.

به عقیده محققان، ورزش باعث شادی و نشاط و بالا بردن اعتماد به نفس می شود، زیرا افراد افسرده یا اعتماد به نفس ندارند یا میزان اعتماد به نفس آنها بسیار پایین است. ورزش احساس رضایت باطنی شخص را بالا برده و فرد حس می کند که به موفقیتهایی دست یافته است. 30 دقیقه ورزش در روز می تواند آثار افسردگی را به اندازه برخی روش های روان-درمانی و داروهای ضد افسردگی کاهش دهد. علاوه بر آن چون ورزش جدا از اجبار های شغلی، خانوادگی و اجتماعی است و فرد فقط به میل خود عمل می کند، در نتیجه یک تجربه با ارزش زندگی است به همين دليل است كه ورزش بسیاری از ضعف ها و کمبود های جسمانی و روانی را رفع و درمان می کند و افراد را برای زندگی، تلاش و اهداف مشترک آماده می سازد.

نتیجه اینکه؛ مديران شهري امروز اگر در پي مشاركت اجتماعي شهروندان هستند و به نيروي بدون زوال شهروندان باور دارند، بايد در برنامه ريزي شهري براي گروههاي مختلف سني پايگاههاي نشاط و ورزش بسازند و در همكاري بين بخشي با سازمانهاي متولي و همكاري فرابخشي با ساير سازمانها و نهادهاي حاكميتي اين واقعيت را بپذيرند كه راه برون رفت از رخوت اجتماعي و دستيابي به جامعه اي سالم و با طراوت -در كنار فعاليت هاي ديگري كه رفاه را براي جامعه به ارمغان مي آورد- از رهگذر ورزش مي گذرد و تحرك جسمي تك تك شهروندان است كه موجب تحرك نشاط آفرين اجتماعي مي شود و از درون آن انرژي و مشاركت مي زايد

منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین