تاریخ انتشارسه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
plusresetminus
حزب الله : دبیر فدراسیون شطرنج گفت: برای پرهام مقصودلو به دلیل قهرمانی‌اش در مسابقات مسترز شارجه، پاداش در نظر می‌گیریم.
۰
کد مطلب : ۱۶۶۹۵۷
عملکرد مقصودلو در اندازه یک قهرمان جهان بود/ پول بلیتش را می‌دهیم و برایش پاداش در نظر می‌گیریم

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،شهره بیات درباره قهرمانی پرهام مقصودلو در مسابقات مسترز در شارجه امارات اظهار داشت: این یک اتفاق نادر و تاریخی بود که در شطرنج ایران رقم خورد. این تورنمنت یک رویداد سوپراستادی بود که همه بزرگان این رشته در آن حضور داشتند و به نظرم درخشش مقصودلو معادل قهرمانی جهان بود، چرا که او چندین بازیکن با ریتینگ بالای 2700 را شکست داد.
 
وی افزود: این که می‌گویند استعداد مقصودلو پس از این رقابت‌ها ظهور کرده، نیست. در واقع ما او را چند سال قبل شناخته بودیم. پرهام دو سال قبل و در جریان مسابقات جام ستارگان در منطقه آزاد انزلی عملکرد خیلی خوبی داشت و همین مسئله باعث شد که به توانایی‌ها و استعدادش به شکوفایی برسد.
 
دبیر فدراسیون شطرنج درباره برنامه‌های این فدراسیون برای مقصودلو گفت: اولین برنامه تمرینات چند شطرنج‌باز زیر نظر سوکولوف، مربی هلندی است که در روزهای آینده به ایران می‌آید. به طور اختصاصی برای مقصودلو هم به دنبال جذب یک مربی چینی به نام «وان‌کائو» هستیم و می‌خواهیم در جذب این مربی اگر شرایط فراهم شود، کمک کنیم. البته هنوز توافقی در این خصوص صورت نگرفته است. ما همچنین قصد داریم با وجود آنکه مقصودلو در مسابقات آزاد شرکت کرده، اما پول بلیت هواپیما و پاداش بدهیم.
 
بیات درخصوص اینکه گفته می‌شود فدراسیون شطرنج حمایت لازم را از ورزشکاران این رشته ندارد، گفت: فدراسیون ایران از نظر حمایتی یکی از بهترین‌ها است. در سایر کشورها هرگز به اندازه ایران برای شطرنج‌بازان هزینه نمی‌شود. در کشورهای دیگر در حد اعزام به ورزشکاران کمک می‌شود و آنها خودشان باید اسپانسر بگیرند. این در حالی است که رئیس فدراسیون برای مسابقات آزاد که در امارات برگزار شد، حتی برای مقصودلو اسکان و غذای رایگان فراهم کرد.
 
وی تصریح کرد: در شطرنج دو دسته رقابت وجود دارد؛ مسابقات رسمی فیده و رقابت‌های آزاد. باید بگویم که هیچ فدراسیون در دنیا برای مسابقات آزاد هزینه نمی‌کند، اما پهلوان‌زاده برای مقصودلو شرایط خوبی را ایجاد کرد.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین