تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
plusresetminus
حزب الله : مدیر کل مطالعات و بررسی های ترافیک شهری از برگزاری دومین همایش مدیریت حمل و نقل شهری در هفته آینده خبر داد.
۰
کد مطلب : ۱۵۷۴۰۷
دومین همایش مدیریت حمل و نقل شهری در کرج برگزار می شود
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،
الهام باقری  با اعلام این خبر گفت:  امروزه در کشورهایی که سیستم‌های ناپایدار حمل‌ونقل در حال شکل‌گیری است، توسعه حمل‌ونقل اغلب به غلط به فعالیت‌هایی نظیر ساخت‌‌وساز پل‌ها و عریض کردن جاده‌ها تعبیر می‌شود، اگرچه حمل‌ونقل پایدار شامل همه این تکنیک‌ها می‌شود ولی فقط زمانی سیستم حمل‌ونقل پایدار تلقی می‌شود که به‌طور همه‌جانبه تمامی جنبه‌های اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی را مورد توجه قرار دهد.
 
وی اضافه کرد: سیستم پایدار روی جابه‌جایی مردم به جای خودرو متمرکز می‌شود که عملا موجب کاهش آلودگی هوا و ترافیک فزاینده می‌شود. پایداری با تغییر در رفتارهای مردم به دست می‌آید و زمانی که مردم کاملا از اثرات منفی انتخاب نحوه جابه‌جایی خود مطلع شدند، آنگاه داوطلبانه به کاهش مصرف منابع طبیعی و کاهش اثرات مخرب حمل‌ونقل کمک خواهند کرد.
 
این مسئول ادامه داد: حمل ونقل انسان محور از نمودهای پایداری حمل‌ونقل می باشد. همه سفرها، چه کوتاه و چه طولانی همراه با پیاده‌روی هستند، یک شهر دوستدار پیاده‌روی بیشتر انسان‌دوست است و به دلایل متعدد، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری روش ایده‌آلی برای سفرهای درون‌شهری هستند زیرا هیچ‌گونه آلودگی ایجاد نکرده و انرژی مورد نیاز مستقیما توسط فرد تأمین می‌شود به علاوه اینکه این روش کاملا اقتصادی بوده و هزینه‌ای بسیار پایینی در بردارد.
 
باقری افزود: بر همین اساس به مناسبت 26 آذر ماه، روز ملی حمل ونقل، این حوزه همایشی در باشگاه میلاد شهرداری با حضور مسئولین و مدیران شهری و استانی و همینطور اساتید و صاحبنظران دانشگاهی برگزار خواهد کرد.
 
مدیر کل مطالعات و بررسی های ترافیک شهری گفت:  هدف از این همایش که با رویکرد حمل ونقل انسان محور و توسعه پایدار برگزار می شود، ایجاد شرایط مناسب برای ارائه ایده ها و طرحهای نوین و استفاده از تجارب کاربردی بخشهای مختلف در زمینه مدیریت ترافیک و همین طور آشنایی مسئولین و مردم با اقدامات صورت گرفته در معاونت حمل ونقل، به ویژه در زمینه سیستم های هوشمند حمل ونقل، ساماندهی هندسی و ترافیکی معابر و تقاطعات، حمل ونقل همگانی و انسان محور، ایمن سازی معابر، طرح جامع حمل ونقل کرج و آموزش و فرهنگ سازی رانندگان و عابرین می باشد.
 
باقری در پایان گفت: با توجه به تغییر نگرش مسئولین و مردم در کشورهای پیشرو از خودرو محوری به انسان محوری و استفاده از تسهیلات حمل ونقل همگانی و لزوم این تغییر در کلانشهر کرج، در آینده نزدیک شاهد برگزاری کنفرانس ها و همایش های مشابه خواهیم بود.
منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین