تاریخ انتشاريکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
plusresetminus
حزب‌الله: لایحه استخدام محمدحسین جلالی فرزند رشید جلالی نماینده اسبق کرج در مجلس شورای اسلامی با قرارداد موقت کارگری، توسط اعضای شورای شهر تصویب شد.
۱
کد مطلب : ۹۹۵۹۰
فرزند رشید جلالی استخدام شهرداری کرج شد
به گزارش پایگاه خبری حزب‌الله، جلسه شورای شهر کرج امروز در صحن علنی با حضور رئیس و اعضای شورای شهر، معاونان اداری و مالی و فرهنگی شهردار کرج برگزار و مقرر شد از مدال‌آوران جهانی شهر کرج در صحن علنی شورا تجلیل به عمل آید که پس از بررسی در کمیسیون فرهنگی این موضوع اجرایی می‌شود.

در این جلسه تخصیص مبلغ 100 میلیون ریال از محل بودجه آموزش شهروندی برای مساعدت به دارالقرآن الزهرا مورد تصویب قرار گرفت، همچنین بکارگیری و استخدام محمدحسین جلالی فرزند رشید جلالی نماینده اسبق کرج در مجلس شورای اسلامی با قرارداد موقت کارگری، توسط اعضای شورای شهر تصویب شد.

پرداخت هزینه 5 میلیارد ریال از محل بودجه فرهنگی برای پرداخت هزینه‌های حمل و نقل و جابجایی مسافران اربعین در عراق به سازمان اتوبوسرانی کرج به سبب مخالفت برخی از اعضای شورا مبنی بر اینکه این مبلغ نباید از بودجه فرهنگی هزینه شود، در ابتدا تصویب نشد؛ اما پس از تشکیک، با اکثریت آرا به تصویب رسید.

سعید فیروزگاه، عضو شورای شهر کرج در این زمینه اظهار داشت: این عمل پسندیده‌ای است اما مبلغ نباید از بودجه فرهنگی اختصاص داده شود چراکه برای تمامی مبلغ بودجه فرهنگی برنامه‌ریزی شده و آیین‌نامه آن تنظیم شده است، در صورتی که برای هر برنامه‌ای برداشت از ردیف بودجه فرهنگی صورت گیرد، بهتر است آیین‌نامه مربوط به آن ابطال شود.

رضا شریفی با بیان اینکه همه با اصل لایحه موافقند و این ایراد که از بودجه فرهنگی برداشت می‌شود به خود ما وارد است، افزود: آیین‌نامه بودجه فرهنگی به قدری دیر انجام شد که شهرداری همه برنامه‌ریزی‌های خود را انجام داده است.

عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه ما ناظر 3 منطقه شهرداری هستیم که قرار بود هر منطقه 100 میلیون تومان بودجه فرهنگی داشته باشد اما اکنون تنها 20میلیون تومان بودجه باقی‌مانده است، تصریح کرد: شهرداری به آیین‌نامه فرهنگی توجه نکرده و به رویه خود عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه اجازه دهیم در کنار همه بی‌نظمی‌ها در هزینه بودجه فرهنگی حداقل این هزینه در مورد اربعین صورت گیرد که کار خوبی است، گفت: این مبلغ باید انتقال یافته و به ماده 16 افزوده شود و از این ماده برای موضوع در نظر گرفته شده، تخصیص یابد.

علی‌اکبر میروکیلی معاون فرهنگی شهردار کرج با بیان اینکه این کار مربوط به مباحث فرهنگی است و باید از این ردیف هزینه شود، خاطرنشان کرد: باتوجه به نگرانی‌هایی که در حوزه اعتبار فرهنگی وجود دارد می‌توانید از سرجمع سایر اعتبارات به ردیف فرهنگی اضافه کنید، چراکه ماهیت این کار فرهنگی و البته به نوعی ضروری است.


مصطفی سعیدی سیرایی با تاکید بر اینکه از مشکلات موجود که مورد توجه قرار نمی‌گیرد این است که زمانی این فعالیت‌ها شکل حماسی به خود می‌گیرد که مردمی باشد، در حالی که ما در حال دولتی کردن آن هستیم، گفت: در مراسم‌های مختلف شهرداری به اجبار بنرهایی نصب می‌کند و در آن می‌نویسد "ستاد استقبال مردمی" در حالی که اگر ستاد مردمی است باید توسط مردم انجام شود.

عضو شورای شهر کرج با اشاره به اینکه در برنامه پیاده‌روی اربعین حماسه و استقبال مردمی واقعی دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: هزینه‌ها از خرد تا کلان به‌‌عهده مردم است و دولت امنیت را در آن‌جا برقرار کرده و در تمام مسیر مردم دیده می‌شوند، نه دولت.

وی اظهار داشت: باید به سمتی پیش رویم که واقعا مردمی باشد و کار دولتی نباشد چرا که در این صورت کار صدمه می‌بیند، اگر می‌توانیم از جیب خود هزینه کنیم و نام "مردمی" برای آن در نظر بگیریم.

سعیدی گفت: این فعالیت‌ها کار خوبی است به شرطی که اقداماتی مانند سفره اشک که یک و نیم میلیارد اعتبار دارد، 450 میلیون آن را خودمان برداشت نکنیم.

داوود وحیدی، عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه روحیه ولایی بالایی در میان مردم وجود دارد، بیان کرد: دستگاه امام‌حسین(ع) از 1400 سال گذشته تاکنون با هزینه مردم اداره شده و از این پس نیز همین‌گونه است.

سعید مصطفایی، با تاکید براینکه تعریف کار فرهنگی تنها هیئت‌های مذهبی و اقدام در این راستا نیست و این موضوع بخش کوچکی از امور گسترده فرهنگی را شامل می‌شود، افزود: سابقه برگزاری مراسمات مربوط به اباعبدالله(ع) از ابتدا مردمی بود و هیچ ریشه‌ای در دولت نداشته و نباید دولتی شود.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج اظهار داشت: در نظر گرفتن اتوبوس از کرج برای مراسم اربعین، ظلم به شهروندان کرجی محسوب می‌شود.

همچنین مبلغ 150 میلیون تومان برای اعزام 150 اتوبوس برای تامین هزینه رفت و آمد بسیجیان جهت رزمایش کشوری بسیجیان به استان قم، از ردیف فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت که به تصویب اعضای شورای شهر کرج نرسید.

در این جلسه در راستای اجرای صحیح‌تر بند 13 ماده 71 قانون شوراها و به منظور تسریع و تسهیل در امر رسیدگی جامع به لوایح، اتخاذ تصمیمی شایسته و توازن در حقوق شهروندان، شهرداری در ارسال لوایح به شورا در مورد مواردی مانند ذکر مستند قانونی مربوطه، باید اعلام نوعیت، کاربری، مساحت آدرس، نام مالک و سایر مشخصات ملک را مورد توجه قرار دهد.

برآورد ریالی و اعلام ارزش میزان زمین واقع در طرح یا ملک معوض با امتیازات اعطایی، عوارض، اعلام ردیف اعتباری مصوب برای کلیه پرداخت‌ها و تعیین تکلیف هزینه‌ها، رعایت سقف زمانی اعتبار نظریه کارشناسی، پیوست تصویر لایحه قرارداد، مبایعه نامه یا توافق و نیز فوریت لایحه با ارائه مستندات و گزارش مستدل و ذکر مشخصات مذکور در مصوبات شورا همراه باشد که این طرح نیز با نظر اکثریت‌ آرا به تصویب رسید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین