تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
plusresetminus
تلاش ادامه دار تل آویو برای جدا کردن مسکو از تهران؛

ادامه رایزنی مقامات تل آویو با سران روسیه در خصوص سوریه و ایران

حزب الله : سفرهای متعدد مقامات تل آویو به مسکو و مقامات روس به سرزمین های اشغالی موجب به وجود آمدن ترافیکی سنگین شده که هدف آن کاسته شدن از نگرانی های صهیونیست ها در خصوص سوریه است.
۰
کد مطلب : ۱۷۱۲۰۳
ادامه رایزنی مقامات تل آویو با سران روسیه در خصوص سوریه و ایران
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،در ادامه رفت و آمدهای میان مقامات تل آویو و کرملین به مسکو و سرزمین های اشغالی، «مئیر بن‌شبت» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به روسیه سفر کرده است.
 
به نوشته نشریه عبری‌زبان «والا» بن‌شبت در دیدار با «نیکولای پتروشف» مشاور امنیت ملی روسیه و دیگر مقامات عالی‌رتبه این کشور، درباره منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه صحبت کرد. مذاکرات بن‌شبت با پتروشف روی رسیدن به تفاهم جدید درباره اوضاع جنوب سوریه و درخواست تل‌آویو برای عقب راندن نیروهای متحد ارتش سوریه و حامی ایران از مرزهای فلسطین اشغالی متمرکز بود.
 
این سفر در حالی انجام می‌شود که روز جمعه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه درباره سوریه صحبت کرد. دفتر نخست‌وزیری این رژیم، سفر مشاور امنیت داخلی به روسیه را تایید کرد اما جزئیات دیگری درباره دلیل این سفر ارائه نکرد.
 
گزارش نتانیاهو به کابینه اسرائیل در خصوص رایزنی های ضد ایرانی
 
این وضعیت درحالی است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست اخیر کابینه این رژیم گزارشی را در مورد آخرین رایزنی های ضد ایرانی خود با مقامات کشورهای دیگر جهان ارائه کرد. نتانیاهو در تماس‌های تلفنی تازه و جداگانه با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، بار دیگر تاکید کرد که «اسرائیل با حضور نظامی ایران و هم پیمانان آن در سوریه کنار نخواهد آمد».
 
به گزارش رسانه‌های اسرائیلی، بنیامین نتانیاهو در نشست هفتگی کابینه خود در گزارشی که به وزیرانش ارائه کرد، اعلام کرد که به رئیس‌جمهوری روسیه و وزیر خارجه آمریکا گفته که اسرائیل هر اقدام نظامی را که علیه حضور ایران در هر جای سوریه لازم بداند، انجام خواهد داد.
 
وی در این جلسه افزود: «اصول ما در مورد سوریه به قوت خود باقی است؛ نخست اینکه ایران باید از تمام خاک سوریه بیرون برود؛ دوم آنکه اسرائیل هر اقدام نظامی را در سوریه در هر زمان که لازم بداند، انجام می‌دهد».
 
به گفته نتانیاهو، تحرکات ایران و هم پیمانانش، در نزدیکی مرز سوریه با اسرائیل و یا از عمق خاک سوریه، باید تمام شود.
 
خبرگزاری روسی ایتارتاس نیز گزارش داده که نخست‌وزیر اسرائیل و رئیس‌جمهوری روسیه در مکالمه تلفنی روز جمعه ۲۵ خرداد، برای «بحث در مورد امنیت مرز سوریه و اسرائیل»، بر هماهنگی کشورهای خود در ارتباط با سوریه و «مبارزه با ترور بین‌المللی» تاکید کردند.
 
گفتگوهای تلفنی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با رهبر روسیه و وزیر خارجه آمریکا، همزمان با سفر فرمانده نیروهای روسی در جنوب سوریه به اسرائیل در آخر هفته گذشته انجام شده است.
 
تلویزیون اسرائیل نیز جمعه شب گزارش داده بود که فرمانده نیروهای روسی در جنوب سوریه، در تلاش برای رسیدن به جزییات بیشتر در زمینه هماهنگی‌های دو کشور در مورد سوریه، به تل آویو سفر کرده است.
 
تماس‌های تازه سران اسرائیل و روسیه در حالی است که آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل دو هفته پیش در سفر به مسکو با همتای روس خود، ژنرال سرگئی شویگو در ارتباط با حضور نظامی ایران در سوریه گفتگو کرد و پیش از آن نیز بنیامین نتانیاهو در هشتمین سفرش به روسیه در دو سال و نیم اخیر، بر لزوم بیرون رفتن ایران از سوریه تاکید کرد.
 
همزمان با حضور لیبرمن در مسکو، در گزارش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی آمده بود که بر اساس توافق اسرائیل و روسیه، مستشاران ایران، نیروهای حزب‌الله و سایر هم پیمانان ایران از هفتاد کیلومتری مرز سوریه با اسرائیل دور می‌شوند، و در برابر، اسرائیل از اقدامات نظامی که به تضعیف ارتش بشار اسد منجر شود، خودداری خواهد کرد.
 
اما هنوز چند روز از بازگشت لیبرمن به اسرائیل نگذشته بود که تل آویو دستیابی به توافق نهایی با روسیه را رد کرد و گفت خطوط قرمز نظامی اسرائیل در مورد سوریه گسترش یافته است.
 
نتانیاهو هفته گذشته همچنین فاش کرد که تل آویو هدف‌های وابسته به هم پیمانان ایران در سوریه را نیز بمباران می‌کند.
 
روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» هفته گذشته به نقل از فرماندهان معارضین سوری نوشته بود که حزب‌الله و سایر هم پیمانان ایران با تاکتیک‌های مختلف و از جمله پوشیدن یونیفورم ارتش سوریه، حضور خود را در نزدیکی مرز سوریه با اسرائیل لاپوشانی می‌کنند.
 
روزنامه جروزالم پست نیز روز یکشنبه به نقل از معارضین سوری نوشت که حدود ۵۰۰ ایرانی و متحدین آن، در یونیفورم نظامیان سوریه، در نزدیکی مرز با اسرائیل مستقر هستند.
 
بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، چهارشنبه هفته گذشته در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «العالم»، گفت که همکاری نظامی ایران با ارتش سوریه «در مبارزه مشترک و راهبردی با تروریسم»، جنبه مستشاری دارد.
 
اسد این را نیز گفت که سوریه اگر لازم بداند، به ایران نیز پایگاه نظامی خواهد داد.
 
به گزارش رسانه های غربی، تماس تلفنی تازه بنیامین نتانیاهو با رئیس‌جمهوری روسیه می‌تواند نشان از آن داشته باشد که اسرائیل از آنچه که «درک» روسیه در «هماهنگی کامل» با اسرائیل در ارتباط با سوریه می‌نامد، هنوز رضایت کامل ندارد.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین