تاریخ انتشارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
plusresetminus
حزب الله : سخنگوی نیروی انتظامی با تشریح بخشی از تمهیدات پلیس برای بازگشایی مدارس توصیه‌هایی را به دانش‌آموزان و والدین آن‌ها ارائه داد.
۰
کد مطلب : ۱۷۸۶۳۹
تمهیدات و توصیه‌های پلیس برای بازگشایی مدارس
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سردار احمد نوریان در خصوص تمهیدات ترافیکی و انتظامی پلیس در آستانه بازگشایی مدارس، اظهار داشت: همزمانی آغاز سال تحصیلی جدید با حماسه حسینی(ع) و هفته مقدس دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی، فرصت و امکان مغتنمی است تا بیش از پیش نسل آینده را با شور و  شعور حسینی(ع) و حقایق و دستاوردهای دوران حماسه و ایثار جنگ تحمیلی آشنا کنیم.
 
 وی افزود: آموزش و پرورش بعد از نهاد خانواده نقش و جایگاه خطیری در نظام تعلیم و تربیت هر کشور دارد زیرا تحقق آینده روشن و چشم‌انداز موفق ترسیم‌شده در اسناد بالادستی به‌طور قطع به عملکرد و تلاش مجموعه این نهاد اعم از مدیران مؤمن و دانش‌آموزان در جهت علم‌اندوزی و تربیت منطبق با ارزش‌ها و معرفت برگرفته از مهر حسینی و فرهنگ اصیل اسلامی‌مان بستگی دارد.
 
 سخنگوی نیروی انتظامی ادامه داد: امروز دشمنان انسانیت و بشریت با گفتمان جهانی‌سازی به‌دنبال کم‌رنگ کردن آیین و سنن و ارزش‌های ملی و بومی کشورها و شبیه‌سازی ملت‌ها به‌ویژه نسل آتیه کشورها از طریق استیلای فرهنگی، تکنولوژیکی و دانش رسانه‌ای هستند و در این مسیر از هیچ ابزاری برای تضعیف نقش خانواده و مدرسه در تعلیم و به‌ویژه تربیت کودکان و نوجوانان دریغ نمی‌کنند.
 
نوریان تأکید کرد: در چنین شرایطی به‌طور قطع عشق و ارادت پدران، مادران و فرزندان این سرزمین به اهل‌بیت (علیهم السلام) و به‌خصوص حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) یک سرمایه عظیم فرهنگی و ملی است و باید قدردان این نعمت بزرگ بوده که حاصل خون هزاران جوان انقلابی به‌ویژه شهدای دانش‌آموز در دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی و دیگر عرصه‌های تاریخی است و ضرورت دارد در فرصت‌های پیش‌آمده به تبیین و بازخوانی فرهنگ عاشورایی و جهادی پرداخت.
 
 این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: ما به آینده فرزندانمان و آینده‌سازان این مرز و بوم که همین دانش‌آموزان امروز هستند خوش‌بین بوده و امیدواریم که از دل همین مدارس، نونهالان و نوجوانان عزیز با هدایت مربیان گرانقدر و دلسوز مدارج عالی را در رشته‌های مختلف و مورد نیاز کشور، طی کرده و باعث افتخار و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند.
 
سخنگوی ناجا در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: پلیس خود را مکلف به حمایت و تعامل با آموزش و پرورش برای تأمین آرامش و آسایش معلمان و دانش‌آموزان و خدمتگزاران نظام تعلیم و تربیت می‌داند و تمام سعی و تلاش خود را خواهد کرد تا کنار وزارت آموزش و پرورش فضای امن و همراه با آرامش برای دانش‌آموزان فراهم کند تا دانش‌آموزان عزیز، بدون دغدغه به علم‌آموزی و کسب معرفت بپردازند.
 
سخنگوی ناجا در خصوص تمهیدات به‌عمل‌آمده ناجا، به نواختن زنگ انضباط اجتماعی توسط فرماندهی ناجا در مرکز و فرماندهان انتظامی استان‌ها در یکی از مدارس شهر اشاره کرد و انتشار پیام مهر را سرآغازی برای فصل مشترک توسعه علم و امنیت از سوی ناجا برشمرد.
 
وی از دیگر اقدامات ناجا در این ایام را برپایی نمایشگاه‌های آگاه‌سازی و اجرای برنامه‌های آموزش حضوری در سطح مدارس عنوان و تشدید اقدامات انتظامی ــ امنیتی در محدوده مدارس را از جمله فعالیت‌های امنیت‌بخش پلیس برای جامعه دانش‌آموزی کشور خواند.
 
وی در توصیه به  دانش‌آموزان مطرح کرد: همان‌طور که می‌دانید بهترین و خیرخواه‌ترین مشاوران شما والدین شما هستند، پس هر وقت دچار مشکل شدید، بلافاصله مسئله را با والدین خود و اولیای مدرسه در میان بگذارید سعی کنید اطلاعات و مشخصات فردی از قیبل نشانی و شماره تلفن منزل را به‌همراه داشته باشید تا چنانچه حادثه‌ای پیش آمد در اسرع وقت به شما کمک‌رسانی شود.
 
نوریان ادامه داد: دانش‌آموزان محیط مدرسه را بدون هماهنگی مسئولان ترک نکرده و پس از تعطیل شدن مستقیماً به منزل مراجعه کنید و به افراد ناشناس اعتماد نکرده و از همراهی آنان و یا از سوار شدن در خودروی آنها خودداری کنید.
 
این مقام  انتظامی خطاب به دانش‌آموزان گفت: از معاشرت با افرادی که نمی‌شناسید و یا اختلاف سن آنها با شما زیاد است، بپرهیزید و برای تردد در مسیر مدرسه تا حد ممکن از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید.
 
وی در توصیه دیگر به دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: به دعوت و یا تقاضای نامعقول دیگران به‌طور صریح پاسخ منفی داده و در مواجهه با افرادی که خود را مأمور معرفی می‌کنند بخواهید کارت یا مدارک شناسایی معتبر ارائه دهند.
 
سخنگوی ناجا در بخش دیگری از سخنان و در توصیه به  اولیای دانش‌آموزان اظهار داشت: هیچ‌گاه فرزندان خود را به‌گمان اینکه مرتب در مدرسه حاضر می‌شوند به‌حال خود رها نکنید و با توجه خاص، مراقبت منطقی و هوشمندانه، حامی و یاور فرزند دانش‌آموز خود باشید.
 
وی تأکید کرد: همراهی، همدلی، مشورت و هم‌اندیشی با فرزندان، زمینه‌های محبت و اعتماد را فراهم می‌سازد و تعامل و ارشتباط مستمر والدین با اولیای مدرسه موجب رشد، تعالی و آرامش خاطر دانش‌آموزان می‌شود، همواره به‌بهانه‌های مختلف در جمع خانوادگی با موضوعات مختلف به گفت‌وگو بپردازید.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین