تاریخ انتشارشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸
plusresetminus
مراسم جشن قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس در لیگ برتر شانزدهم که می‌توانست یکی از بهترین مراسم ها باشد با کج سلیقگی مسئولان به بی‌نظم‌ترین مراسم تبدیل شد.
۰
کد مطلب : ۱۳۸۸۳۱
هرج و مرج تا کی ادامه دارد؟
 

 

                       

درحالی که قهرمانی پرسپولیس از یک هفته پیش مشخص شده بود و سازمان لیگ هم تصمیم گرفته بود پس از پایان دیدار برابر پدیده جشن قهرمانی سرخپوشان را برگزار کند اما به نظر می رسد کمترین برنامه ریزی برای این مراسم صورت گرفته بود.

ساختن سکوی قهرمانی قبل بازی!
قهرمانی زودهنگام پرسپولیس در لیگ شانزدهم این فرصت را برای سازمان لیگ فراهم کرده بود که تدارک لازم برای مراسم جشن را از قبل ببیند تا روز بازی کمترین دغدغه را برای این جشن داشته باشد. 

یکی از این موارد ساختن سکوی قهرمانی بود که طبیعتا باید از قبل آماده می شد اما در اقدامی عجیب تا دقایقی مانده به جشن قهرمانی سکو هنوز آماده نشده بود و کارگران زیادی در تلاش بودند تا این سکو را آماده کنند. 

این درحالی بود که از یک هفته قبل مشخص بود این جشن باید برگزار شود و سازمان لیگ می توانست خیلی زودتر از روز بازی سکو را آماده کند.

هرج و مرج در کنار زمین
یکی دیگر از مواردی که به هرج و مرج این بازی کمک کرد حضور افراد پرتعداد کنار زمین بود که بسیاری از آنها عملا کاری نداشتند و صرفا برای گرفتن عکس یادگاری کنار زمین حضور داشتند. ضمن اینکه برای برخی افراد کارت هایی صادر شده بود که از سوی سازمان لیگ بود و حضور این افراد هم هیچ کمکی به برگزاری مراسم نمی کرد.

برخورد ناشایست با خبرنگاران
با اینکه خبرنگاران برای پوشش این بازی کارت مخصوص در اختیار داشتند اما برای مراسم پایانی و جشن قهرمانی مشکلات زیادی داشتند و حتی برخی از آنها کتک هم خوردند تا بتوانند وظیفه شان را به درستی انجام دهند. مشخص نیست وقتی یک خبرنگار کارت سازمان لیگ را دارد و تنها می خواهد وظیفه اش را انجام بدهد چرا باید کتک بخورد و چرا باید با جروبحث و دعوا به تونل ورزشگاه و کنار زمین برود.

بلیت فروشی پر حرف و حدیث
هنوز مشخص نیست چرا برخی افراد اطراف ورزشگاه بلیت در دست دارند و در بازار سیاه به چند برابر قیمت می فروشند. اگر قرار است بلیت فروشی اینترنتی باشد پس این افراد چطور بلیت جایگاه ویژه را در اختیار دارند و دستی و با چند برابر قیمت بفروش می رسانند؟ سازمان لیگ که مدعی فروش همه بلیت ها به صورت الکترونیکی است باید پاسخگوی این باشد که چرا هنوز بازار سیاه بلیت فروشی وجود دارد و برخی سر مردم کلاه می گذارند.

«کت» تن فوتبال نیست
با همه انتقاداتی که به سازمان لیگ وارد است اما باید اعتراف کرد که در فوتبال ایران دیگران هستند که برای آن تصمیم می گیرند نه مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ. با همه احترامی که برای نیروهای انتظامی و یگان ویژه قائل هستیم اما باید تاکید کرد که بخش عمده بی نظمی های رخ داده در پایان بازی و مراسم جشن مربوط به نحوه عملکرد یگان ویژه است.

این نهاد که باید برقرار کننده نظم در ورزشگاه به بهترین شکل ممکن باشد با رفتارهایی متناقض و بعضا رابطه بازی هایی که برای ورود افراد و نزدیکانشان لحاظ می کنند کمک زیادی به بی نظمی مراسم کردند. یگان ویژه عملا اختیار ورزشگاه را در دست دارد و در اکثر موارد هم همانطور رفتار می کند که خودش می خواهد نه قوانین فوتبال در جهان می خواهد.

نداشتن ورزشگاه اختصاصی بزرگترین مشکل
اگر تیم های ایرانی هم مثل همه تیم های دنیا ورزشگاه اختصاصی داشتند و کنترل همه امور ورزشگاه در اختیار باشگاه ها بود، طبیعتا این مشکلات به حداقل می رسید. اما حالا تیم های استقلال و پرسپولیس باید ورزشگاه را اجاره کنند، حق الزحمه نیروهای انتظامی را پرداخت کنند، هزینه کارگران و سایر عوامل را هم پرداخت کنند اما هیچ اختیاری هم نداشته باشند.

حرکت رو به عقب سازمان لیگ در جشن قهرمانی
سازمان لیگ برتر که چند سالی است تلاش کرده تا مراسم های پایانی و جشن های قهرمانی به بهترین شکل ممکن برگزار شود و البته توانسته در این راه کارهای خوبی هم انجام دهد در مراسم پرسپولیس نشان داد حرکتی رو به عقب دارد. اوج بی نظمی و هرج و مرج در این جشن باعث شد یکی از زشت ترین جشن های قهرمانی را شاهد باشیم.

این درحالی بود که ابتدای این مراسم با نظم خاصی همراه بود و وزیر ورزش به همراه رئیس فدراسیون سرپرست باشگاه پرسپولیس جام را اهدا کردند اما بعد از آن جام و نظم با هم رفتند تا یکی از بدترین جشن های قهرمانی سال های اخیر رقم بخورد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین