تاریخ انتشاردوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
plusresetminus
معامله‌گران بورس تهران امروز شاهد غلبه عرضه بر تقاضای سهام به تبع واگذاری اغلب صفحه خریدهای شکل گرفته دیروز بود، بازاری که حجم معاملات آن با رشد ۸ واحدی شاخص کل چندان تعریفی نداشت.
۰
کد مطلب : ۱۲۳۶۳۹
رشد ۸ واحدی شاخص بورس

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه ۵ مهر ۹۵ با افزایش ۸ واحدی به رقم ۷۷ هزار و ۸۹ واحد رسید.


شاخص کل هم‌وزن اما با ۸۶ واحد افزایش عدد ۱۴ هزار و ۸۸۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص سهام آزاد شناور اما با ۱۶۵ واحد کاهش روی عدد ۸۵ هزار و ۶۴۱ واحد ایستاد. شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش ۹۲ واحدی به رقم ۵۳ هزار و ۶۹۰ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با ۵۹۸ واحد افزایش به رقم ۱۷۰ هزار و ۸۰ واحد رسید. امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش یک واحدی عدد ۸۲۱ واحد را تجربه کرد.


بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با ۶۷ واحد، سرمایه‌گذاری غدیر با ۲۵ واحد و کشتیرانی ج‌.ا.ا با ۲۰ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.


در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پالایش صنعت نفت آبادان با ۴۶ واحد،‌ ایران خودرو با ۲۹ واحد و گروه سایپا با ۱۶ واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را بر محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.


ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از ۱۹۷ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن ۶۹۶ میلیون و ۴۹۱ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۶۰ هزار و ۹۰ نوبت داد و ستد بود.


طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های تهیه و تولید خاک نسوز استقلال آباده، فرآورده‌های غذایی و قند تربت جام، بیمه سامان، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان، اوراق اجاره «صبوتا» از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی ودر مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های مهندسی نصیرماشین و بهمن لیزینگ متوقف شدند.


امروز همچنین آگهی عرضه ۱۰.۵۵ درصد سهام مدیریتی غیرکنترلی آلومتک به قیمت پایه بیش از ۶ میلیارد تومان برای عرضه در فردا (سه شنبه) از طریق بازار پایه فرابورس منتشر شد.


به گزارش فارس، امروز اندکی بیش از ۹۴ میلیون سهم هلدینگ سرمایه‌گذاری دارویی تامین از سوی شستا به ارزش بیش از ۵۷.۵ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی کد به کد شد.


اندکی بیش از ۱۷ میلیون سهم اعتباری کوثر مرکزی نیز به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده به کدهای درون گروهی انتقال داده شد.


کمتر از ۱۵ میلیون سهم صنعتی دریایی ایران اما به ارزش کمتر از ۴ میلیارد تومان از سوی قرارگاه خاتم‌آلانبیا به کدهای درون گروهی کد به کد شد.


۱۱ میلیون سهم سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی نیز به ارزش ۲ میلیارد تومان با هدف تجمیع سهام به کدهای درون گروهی منتقل شد. در گسترش صنایع انرژی آذراب امروز ۱۰ میلیون سهم از سوی سهامدار عمده این سهم به ارزش بیش از ۲ و نیم میلیارد تومان کد به کد شد.


همچنین ۵ میلیون سهم گسترش سرمایه‌گذاری ایرانخودرو به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان کد به کد شد.


بر اساس این گزارش امروز به دنبال واگذاری صف‌های خرید خودرویی‌ها در روز گذشته و در عین حال غلبه عرضه سهام بر تقاضا معامله‌گران بازار سهام ترجیح دادند که امروز بیش از آنکه در گروه‌های شاخص‌ساز بازار به تکاپو بپردازند، بیشتر نظاره‌گر بازار امروز باشند. بازاری که در عین حال به تک‌سهم‌ها و شرکت‌های کوچک بازار دومی نیز اقبال داشت.


امروز در گروه پالایشی‌ها نیز با افزایش عرضه سهام در مقابل تقاضا روندی متعادل بر این گروه حاکم شد. این در حالی است که امروز با واگذاری صفحه خرید «شبریز» مشخص شد که آنچه بازار در خصوص شایعات این سهم می‌پندارد صحیح نیست.


بر اساس این گزارش آنچه در پالایشگاه نفت تبریز این روزها افتتاح شده پروژه اختلاط روغن است که تاثیر آن بر سودآوری هر سهم این شرکت در حدود ۲ یا ۳ تومان است که چندان با اهمیت نیست. این در حالی است که این شرکت هم اکنون در حال بررسی انعقاد قرارداد بزرگ و با اهمیتی برای پروژه دیگری با مشارکت شرکای خارجی است که طی ۲۴ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.


گروه قندی‌ها نیز با وجود افزایش عرضه سهام در اغلب نمادهای معاملاتی اما برخی تک‌سهم‌های این گروه که از سهام شناوری پایینی در بازار برخوردار هستند، امروز با حمایت حامیان حقیقی خود روبرو شدند.


بر اساس این گزارش نماگرهای منتخب بازار در حالی امروز علائم استراحت را در کانال ۷۷ هزار واحدی شاخص کل صادر کردند که به مدد حامیان سنتی بازار از جمله هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و سرمایه‌گذاری غدیر، شاخص بورس خود را در مرز ۷۷ هزار واحد نگه داشت.


امروز بازار سهام بازاری متعادل و توام با غلبه عرضه بر تقاضای سهام بود که کاهش حجم معاملات سهام نسبت به روز گذشته و نیاز به استراحت مقطعی نماگرهای منتخب آن از ویژگی‌های بارز این بازار بود. بازاری که به شدت این روزها مراقب بلعیده شدن در گرداب‌های سفته بازی است.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین