تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
plusresetminus
حزب الله : تنها شش رای دیگر کافی است تا نخست وزیر انگلیس با استیضاح مواجه شود.
۰
کد مطلب : ۱۸۳۳۳۶
«مِی» تنها ۶ رای تا استیضاح فاصله دارد
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مخالفان «ترزا می» نخست وزیر انگلیس تنها شش رای نیاز دارند تا وی را از این پست کنار بگذارند.
 
به نوشته روزنامه سان هم اکنون ۴۲  نماینده مجلس انگلیس نامه های عدم اعتماد ترزا می را امضا کرده اند و استیضاح نخست وزیر نیاز به ۴۸ رای دارد.
 
سان می نویسد که ۴۲ نماینده حزب محافظه کار اعلام کرده اند که نامه عدم اعتماد به می را امضا کرده اند.
 
بر اساس این گزارش، ۲۵ نماینده بطور علنی و ۱۷ نماینده دیگر نیز بطور خصوصی این موضوع را تائید کرده اند.
 
در همین رابطه روز گذشته ترزا می اعلام کرده بود که با کنار رفتن وی، وضعیت انگلیس پیچیده تر از حالت فعلی می شود.
 
نخست وزیر انگلیس روز گذشته اعلام کرده بود که هفت روز حیاتی در انتظار این کشور است.
 
نخست‌وزیر انگلیس در مصاحبه با «اسکای نیوز» روند برگزیت در ۷ روز آینده را برای آینده این کشور حیاتی اعلام کرده و گفته بود: ۷ روز آینده حیاتی است و به آینده انگلیس مربوط است.
 
می در یادداشتی که دیروز یکشنبه در روزنامه «ساندی تایمز» منتشر شد، اعلام کرد که هیچ جایگزینی برای توافق برگزیتی که اوایل هفته جاری میلادی ارائه شد، وجود ندارد.
 
وی خطاب به پارلمان این کشور در خصوص مخالفت با توافق برگزیت هشدار داد و گفت طرح پیشنهادی وی تنها راه مذاکره با اتحادیه اروپا است.
 
این درحالی است که چهارشنبه گذشته، تنها ساعاتی بعد از آنکه وزرای بلندپایه کابینه لندن با نسخه ارائه شده از توافق برگزیت موافقت کردند؛ «دومینیک راب» وزیر امور برگزیت استعفا داد.
 
دیگر صاحبنظران نیز در خصوص مخالفت احتمالی پارلمان با این توافقنامه هشدار داده‌اند. حامیان برگزیت می‌گویند توافق پیشنهادی برای مدتی نامعلوم مانع از قطع وابستگی لندن به بروکسل شده و انگلیس را به مستعمره اتحادیه اروپا تبدیل می‌کند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین