تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
plusresetminus
در دیدار سرلشگر باقری و اردوغان مطرح شد؛

تاکید ایران و ترکیه بر عدم برگزاری همه پرسی در کردستان عراق

حزب الله : در دیدار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با رئیس جمهور ترکیه، دو کشور بر عدم برگزاری همه پرسی در کردستان عراق تاکید کردند و تحقق آنرا مخل امنیت منطقه دانستند.
۰
کد مطلب : ۱۴۸۴۴۳
تاکید ایران و ترکیه بر عدم برگزاری همه پرسی در کردستان عراق
 

 

                       
                       

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پس از دیدار با مقامات عالی رتبه نظامی سیاسی ترکیه در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما گفت: دو کشور ایران و ترکیه مصمم به افزایش روابط در همه زمینه ها به ویژه همکاریهای نظامی و دفاعی هستند.

سردار سرلشکر پاسدار محمد حسین باقری گفت در گفتگو با مقامات نظامی امنیتی ترکیه درخصوص افزایش همکاریهای نظامی و امنیتی، همکاریهای مشترک مرزی و مسایل نظامی موافقت شد.

وی افزود: مقامات دو کشور همچنین موافقت کردند همکاریهای آموزشی و پژوهشی داشته باشیم از جمله تبادل دانشجو، رفت و آمد ناوها به کشورهای یکدیگر، اعزام ناظر به رزمایشهای دو طرف را بیش از بیش مد نظر قرار دهند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بابیان اینکه از همتای ترک برای سفر به ایران دعوت به عمل آمده تصریح کرد: درباره تامین امنیت مرزهای کشور و اقدامات مثبت جمهوری اسلامی ایران همچون انسداد مرزها و برخورد با قاچاق از انواع مختلف و مقابله با تروریستها به مقامات ترکیه اطلاعات خوبی ارایه شد.

وی افزود: با اقداماتی هم که طرف ترک انجام داده و در دست اقدام دارد در آینده شاهد مرز نمونه ایی از سوی دو کشور باشیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه درباره مسایل منطقه ای با طرف مقابل گفتگوهای خوبی شد تصریح کرد: مهمترین مساله از نظر مقامات دو کشور موضوع اعلام تصمیم همه پرسی کردستان عراق در اوایل مهر ماه بود که دو کشور نظر مشترک دارند بر اینکه این موضوع در صورت تحقق مبنایی برای آغاز تنش و درگیری در داخل کشور عراق خواهد شد که تبعات آن دامن کشورهای همجوار را می گیرد.

وی در ادامه افزود: این موضوع سه کشور عراق ترکیه و ایران را درگیر خواهد کرد و به همین دلیل مقامات دو کشور تاکید دارند چنین کاری امکان‌پذیر نیست و نباید صورت بگیرد.

وی گفت طی دو روز گفتگو درباره ایجاد آرامش و امنیت در سوریه از ابعاد مختلف بحث و گفتگو شد که مبنا همان مذاکرات کارشناسی استانه است و همان فرایند دنبال خواهدشد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه درخصوص مبارزه با تروریسم، تبادل اطلاعات و همکاری‌های آموزشی و تبادل تجربیات موافقتهایی صورت گرفت افزود این همکاریها حتما در ثبات آرامش و امنیت منطقه تاثیر خواهد داشت.

عالی ترین مقام نظامی کشور با اشاره به دیدار خود با رییس جمهور ترکیه گفت: آقای اردوغان اعلام کرده اند که در آینده نزدیک به تهران سفر خواهند کرد و کمیسون راهبردی مشترک دو کشور برگزار می شود با هدف توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و نظامی دو کشور خواهد بود.

وی در پایان این سفر را بسیار موفق ارزیابی کرد و گفت: بسیاری از مسایلی که در ابعاد سیاسی نظامی، دفاعی و امنیتی بین دو کشور مهم منطقه پایه گذاری شد و ان شاالله ادامه پیدا خواهد کرد.

هشدار سرلشکر باقری درباره تبعات همه پرسی شمال عراق

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: بر این عقیده ایم که برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق در ابتدای مهرماه مبنای آغاز یک سری تنش و درگیری‌های جدید در عراق خواهد بود.

سردار باقری این مطلب را پس از دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما عنوان کرد و افزود: دیدگاه تهران و آنکارا در این خصوص مشترک است زیرا  در صورت وقوع چنین امری تبعات آن دامن گیر کشورهای همجوار از جمله ایران و ترکیه خواهد شد.  

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران درباره دستاوردهای این سفر گفت: در دیدار با مقامهای ترکیه موافقتهای زیادی  هم در خصوص همکاری های نظامی و هم در مورد مسائل امنیتی و امنیت مرزهای مشترک دو کشور و مسائل نظامی  فی مابین کسب شد و امیدوارم  نتایج این سفر علاوه بر افزایش همکاری‌های دوجانبه، نقطه عطفی در گسترش همکاریهای دفاعی طرفین باشد.

سردار باقری  طی اقامت دو روزه اش در آنکارا با ارتشبد حلوصی آکار رئیس ستاد ارتش،  نورالدین جانیکلی وزیر دفاع، هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات(میت) و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیدار و پیرامون مسائل مورد توجه فی مابین و موضوعات منطقه ای گفتگو و تبادل نظر کرد.

دیدار سردار باقری با اردوغان

سفر سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیدار و گفتگو کرد.  

خبرگزاری آناتولی از آنکارا گزارش داد این دیدار که پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران انجام شد ۵۰ دقیقه به طول انجامید. ­

 رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه ۲۰ شهریور ماه در راس هیاتی عالی رتبه به ایران سفر می کند.

دیدار سردار باقری با اردوغان دیدار سردار باقری با اردوغان دیدار سردار باقری با اردوغان دیدار سردار باقری با اردوغان دیدار سردار باقری با اردوغان دیدار سردار باقری با اردوغان

پیش تر اعلام شده بود؛ رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان  که صبح روز گذشته در صدر هیات بلندیایه نظامی و سیاسی وارد آنکارا شده است عصر امروز در کاخ ریاست جمهوری دیدار و گفتگو خواهند کرد.  

بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ترکیه این دیدار ساعت ١٦:٣٠ به وقت محلی ١٨ به وقت تهران برگزار خواهد شد.

دیدار با وزیر دفاع ترکیه

دیدار سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با نورالدین جانیکلی وزیر دفاع ترکیه آغاز شد.

سردار سرلشگر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که در رآس هیآتی به آنکارا سفر کرده پیش از ظهر امروز با نورالدین جانیکلی وزیر دفاع ترکیه دیدار و بر گسترش همکاریهای دفاعی با کشور ترکیه تاکید کرد.

سردار سرلشگر  محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به پیوندهای عمیق فرهنگی، تاریخی و ژئوپلتیکی دو کشور گفت: مرزهای ایران و ترکیه طی ۴۰۰ سال گذشته همواره مرزهای دوستی بوده و امیدوارم این سفر علاوه بر افزایش همکاریهای دوجانبه، نقطه عطفی در گسترش همکاریهای دفاعی طرفین باشد.  

سردار باقری تآکید کرد : پایبندی به دو اصل احترام بر تمامیت ارضی و حاکمیت کشورها و  عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر می تواند تعیین کننده امنیت، صلح و ثبات برای همه کشورهای منطقه باشد.  

نورالدین جانیکلی وزیر دفاع ترکیه  هم با تآکید بر عزم راسخ آنکارا برای جلوگیری از ورود بیگانگان به منطقه و ابراز خرسندی از این سفر گفت : حضور هیآت نظامی ایران در چنین سطح عالی می تواند به توسعه روابط و همکاریهای مشترک دو کشور کمک کند.

در این دیدار  مقرر شد پیش نویس سند تفاهم نامه همکاریهای پژوهشی دانشگاهی در صنعت دفاعی  تهیه  و برای امضای وزرای ذیربط دو کشور در دوره پیش رو آماده شود.

بازدید رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان  از مسجد دیانت آنکارا

رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان که دیروز به دعوت رسمی همتای ترکیه ای خود وارد آنکارا شد، در دومین روز سفر خود از مسجد سازمان امور دیانت آنکارا دیدن کرد.

سرلشکر باقری  در حین این بازدید با برخی از مسوولان این مسجد گفتگو و اطلاعاتی در خصوص این بنای جدید تاسیس کسب کرد.

این مسجد که نام اصلی آن  ًاحمد حمدی آک سکی ً (از روسای پیشین و مرحوم سازمان دیانت) بود و به دلیل اینکه در کنار سازمان امور دیانت بنا شده به مسجد دیانت معروف است از جدیدترین مساجد ترکیه است که کلنگ ساخت آن در سال ۲۰۰۸ میلادی به زمین زده و پس از ۴ سال آماده بهره برداری شد.  

افتتاح این مسجد با حضور رجب طیب اردوغان نخست وزیر وقت و رییس جمهور فعلی صورت گرفت. معماری داخلی این مسجد با الهام از معماری دوران سلجوقی صورت گرفته و در آن از آخرین فن آوری های روز استفاده شده است.  

در این مسجد که گنجایش ۵ هزار نماز گذار را دارد بر خلاف دیگر مساجد نه از لوستر استفاده شده و نه سیستم های صوتی در معرض دید قرار دارد.  

تمام شبکه نوری و صوتی در این مسجد با همکاری دانشگاه های مختلف طوری تعبیه شده که در معرض دید نباشد.  

گفته می شود این مسجد با گنبدی به قطر ۳۳ متر بزرگترین گنبد در ترکیه است که ۳۳ متر از زمین فاصله دارد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین