تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
plusresetminus
حزب الله : نمایشگاه دستاوردهای نیروی دریایی سپاه در دریاچه شهدای خلیج فارس تهران درحال برگزاری و جدیدترین دستاوردهای این نیرو اعم از انواع سامانه‌های موشکی، راکت‌انداز و انواع بالگردها به نمایش در آمده است.
۰
کد مطلب : ۹۵۵۹۴
نمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه از خلیج فارس تا غرب تهران

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، نمایشگاه دستاوردهای نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دریاچه شهدای خلیج فارس تهران در حال برگزاری است که در آن جدید ترین دستاوردهای این نیرو به نمایش در آمده است.

این نمایشگاه که به مناسبت سالروز شهادت «شهید نادر مهدوی» و هم رزمانش در درگیری مستقیم با ناوگان جنایتکار ایالات متحده در سال ۱۳۶۶ برپا شده است، در نوع خود از نظر تجهیزات به نمایش در آمده کم نظیر است.

انواع سامانه های موشکی از جمله صاعقه (کرم ابریشم), قادر, نور, نصر, ظفر, سامانه های راکت انداز فجر و اژدر فوق پیشرفته ی حوت از جمله دستاورد های به نمایش در آمده در این نمایشگاه است.

 

سامانه موشکی صاعقه (کرم ابریشم)

در بخش شناور ها نیز شناورهای ذولفقار , سراج و تندر که قابلیت شلیک موشک و اژدر را دارند به نمایش در آمده اند.شناور ذولفقار موشک انداز با سرعت ۵۰ نات و برد ۳۰۰ مایل دریایی از جمله مهم ترین قایق های تندرو ساخت داخل می باشد.همچنین برای نخستین بار در این نمایشگاه از شناور ذولفقار دوزیست با سرعت ۴۰ نات رونمایی شده است.

شناور موشک انداز ذولفقار

یکی دیگر از نکات قابل توجه این نمایشگاه شناور غنیمتی از متجاوزین انگلیسی و آمریکایی است که در سه مرحله برای جاسوسی وارد آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران شدند که در هر سه مرحله با اعمال قدرت نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مواجه شدند.

شناور غنیمتی از نیروهای انگلیسی

یگان پهپاد نیروی دریایی سپاه نیز با به نمایش در اوردن پهپاد های صاعقه , صادق , ابابیل , کاوش و سایه حضور چشمگیری در این نمایشگاه دارد.پهپاد سایه ۲ که برای نخستین بار در معرض دید عموم قرار می گیرد در واقع همان "اسکن ایگل" آمریکایی است که پس از به دام افتادن توسط نیروی دریایی سپاه , مهندسی معکوس شده و به تولید انبوه رسیده.

پهپاد های سایه ۲ و صادق

بخش هوادریای نیروی دریایی سپاه نیز با دست پر به این نمایشگاه آمده است.هلیکوپتر میل-۱۷ مسلح به موشک های ضد کشتی نور , هلیکوپتر بل-۲۰۶ مجهز به موشک ظفر و قایق های پرنده باور یک از جمله دستاوردهایی هستند که فرماندهی هوادریا به این نمایشگاه آورده است.

قایق های پرنده باور یک

هلیکوپتر بل-۲۰۶ مجهز به موشک ظفر

هلیکوپتر میل-۱۷ مجهز به موشک های نور

این نمایشگاه که تا روز جمعه ۱۷ مهرماه برگزار خواهد بود همه روزه از ساعت ۹ الی ۲۲ پذیرای بازدید کنندگان خواهد بود، همچنین بازدید کنندگان می‌توانند از ساعت ۱۹:۳۰ الی ۲۲ شاهد اجرای عملیات توسط شناورهای سپاه در دریاچه شهدای خلیج فارس تهران باشند.

اجرای عملیات توسط شناورهای تندرو سپاه

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین