تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲
plusresetminus
آن چه در اختتامیه جشنواره رادیو گذشت

رادیو پیر نخواهد شد

حزب الله: مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو در روزی که به نام این رسانه نامگذاری شده است، برگزار شد.
۰
کد مطلب : ۱۹۵۱۴۴
رادیو پیر نخواهد شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، جشنواره بین‌المللی رادیو و ششمین اجلاس جهانی صدا در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد. این مراسم به صورت زنده از رادیو تهران موج اف. ام ردیف ۹۴ مگاهرتز پخش می‌شد. در این جشنواره ضمن تقدیر از برگزیدگان بخش بین‌الملل، بخش آزاد، بخش داخلی و مردمی، از ۴ کتاب تازه منتشر شده معاونت صدا رونمایی شد.
 
علی‌عسکری:
 
رادیو هنوز پیر نشده است
 
رئیس سازمان صداوسیما در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو در سخنانی با طرح این پرسش که چرا می‌گویند رادیو هنوز پیر نشده است، مطرح کرد: رادیو هنوز پیر نشده است برای این که روح جوانمردانه و جوانگرایانه دارد به همین منظور باید همچنان نخبگان جوان را جذب کند و به نسل‌های بعدی تحویل دهد.
 
عبدالعلی علی‌عسکری در مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی رادیو در جمع اهالی رادیو با بیان این که رادیو خلق شد و خدمات فراوانی را به بشر داشت، با اشاره به ورود رادیو به ایران نیز گفت: رادیو از دورانی که در ایران راه‌اندازی شد تا به امروز خدمات علمی، فرهنگی و هنری برای ملت ایران داشته است؛ به ویژه در سال‌های اخیر و پس از انقلاب اسلامی نقش مهمی داشته است. تنوع و تکثر شبکه‌های رادیویی که به بیش از ۵۰ شبکه ملی و استانی می‌رسد، به آنها افتخار می‌کنیم.
 
علی‌عسکری سپس گفت: این رسانه در طول تحولات تاریخی بقا و اثرگذاری خود را حفظ کرده است. رادیو دارای برترین موقعیت است و هیچ‌گاه به این تراز مطرح نبوده است. همچنین در عرصه بین‌المللی هم جایگاه خودش را حفظ کرده است. رادیوی ما در حال حاضر از طریق رادیونما و بردکرد و همچنین پهن‌باند و اینترنت فعالیت می‌کند و به عنوان رسانه برتر صداپایه مطرح است که در دنیا قابل استفاده است.
 
رئیس سازمان صداوسیما برگزاری اجلاس رادیو را مفید دانست و در عین حال برگزاری پنل‌ها و کارگاه‌های مختلف در این راستا را اقدامی درست عنوان کرد.
 
او سپس در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: معتقدم رادیو با توجه به اهمیتی که دارد باید کیفیت خود را بالا ببرد. رادیو به دلیل این که تصویر ارائه نمی‌دهد باید از جهت حجم کلمات و مفاهیم بسیار پرپیمانی استفاده کند.
 
او با بیان این که برنامه‌های رادیو باید با تحقیقات و مطالعات بالایی ساخته شوند، گفت: برنامه‌های رادیویی باید در جریان خط اندیشه و دانش بیش از هر زمان دیگری گام بردارد. هرگاه یک برنامه مطالعه کافی نداشته است پس‌لرزه‌های آن را دیده‌ایم. بنابراین باید در چرخش اندیشه در رادیو دقت کنیم.
 
وی همچنین با بیان این که رادیو رسانه مردمی و همدلانه است، گفت: بهتر است ارتباط متعاملی با مخاطبان مردمی خودمان برقرار کنیم. رادیو باید از جهت سرعت عمل جایگاه برنامه‌سازی و از جهت اندیشه انقلابی، انقلابی باشد. رادیو باید مرجعیت خود را حفظ کند که آن هم مرهون کیفیت است. اگر رادیو کیفیت خود را حفظ کند مرجعیت خود را حفظ کرده است.
 
علی‌عسکری در بخش پایانی سخنان خود گفت: رادیو باید گفتمان‌های برتر را پیگیری کند. جوان‌گرایی را ترویج دهد و به همین منظور باید نخبگان جوان را به سمت خود جذب کند تا به نسل‌های بعدی تحویل داده شود.
 
او سپس بیان کرد: رادیو باید نهادهای مردم‌نهاد به ویژه نهادهایی از جنس نهادهای خیریه را فعال کند و در این زمینه بیشتر گام بردارد. همچنین باید قرارگاه فعال جنگ نرم باشد و این یک پدیده جهانی است.
 
علی عسکری با اشاره به سال رونق تولید گفت: ما وظیفه خطیری داریم به خصوص که در چند روز گذشته آمریکا اعلام کرد که تحریم غیر قابل تحمل را بر ما وارد می‌کند بنابراین ما به سمت رونق تولید و اقتصاد مقاومتی حرکت می‌کنیم. رادیو ملی و استانی ما باید ستادی را ایجاد کند و مشکلات تولید را از طریق این ستاد حل کند.
 
علی عسکری اضافه کرد: رادیو باید دلبستگی به کالاهای ایرانی و داخلی را افزایش دهد این بسیار اهمیت دارد. رادیو باید بستری برای ارائه دانش و علم و مشاوره به تولیدکنندگان باشد. مشورت در حوزه خدمات گوناگون و کشاورزی و به ویژه رموز موفقیت کارآفرینان را کشف کرده و آنها را اطلاع رسانی کند. رادیو باید تولیدات مزیت دار را در کشور بازشناسی کرده و برندها را حمایت کند.
 
رئیس صدا و سیما تاکید کرد: کار دیگر رادیو این است که از طریق ایده‌های شهروندان کالاهای باکیفیت را حمایت کند. رادیو باید فرایند چرخه تولید را پیگیری کند و هزینه کسانی که در این چرخه فساد می‌کنند، افزایش دهد.
 
وی همچنین درباره تصمیم ترامپ درباره به صفر رساندن نفت ایران عنوان کرد: آمریکایی‌ها دستپاچه می‌شوند و این قدر بد تصمیم می‌گیرند. آمریکایی‌ها چند سال گذشته با کمک سعودی‌ها داعش را راه اندازی کردند تا بر عراق و شامات مسلط کنند. داعش فجایعی را به نام اسلام به بار آورد سپس برخی کشورها از ایران کمک خواستند و سربازان و سپاه کمک کرد و آمریکایی‌ها شکست خوردند. در این باره دیدید در ۱۳ آبان که تحریم را آمریکا اعلام کرد ملت ایران به پا خواستند و در ۲۲ بهمن نیز به میدان آمدند و علیه آمریکا با تظاهرات تاریخی خود اتفاقی بی نظیر را شکل دادند که سیلی محکمی بود. آمریکا دو بار شکست راهبردی خورد و امروز سرگیجه گرفته است که چگونه این ملت را شکست دهد. می‌گوید از طریق به صفر رساندن نفت این کار را می‌کند که این خیال خام را ما باطل می‌کنیم و باز هم شکست سختی خواهد خورد و اگر آمریکا بخواهد هدف شوم خود را پیاده کند حتماً با او برخورد می‌شود.
 
وی اضافه کرد: جوانان نزدیک تنگه‌ها اگر اراده کنند کافی هستند که این تنگه‌ها را ببندند.
 
علی عسکری در پایان سخنانش گفت: آن که رو به فروپاشی است آمریکا و هم‌پیمانان او هستند و جمهوری اسلامی همانطور که یک ملت سربلند است امروز به یک قدرت بزرگ تبدیل می‌شود و اقتدار ما را برای آینده بیشتر خواهد کرد.
 
شاه‌آبادی معاون صدا:
 
رادیو با آرامش راهش را ادامه می‌دهد
 
حمید شاه‌آبادی، معاون صدا در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی صدا، در روزی که رادیو ۷۹ ساله شد، گفت: چهاردهمین جشنواره بین‌المللی پس از وقفه چند ساله کار خودش را آغاز کرد. در این هیاهوی رسانه‌ای و در این حال و فضای پرالتهاب جهان امروز که مملو از جریانات رسانه‌ای بیگانه است و هجمه‌های بسیاری ملت‌ها داشته‌اند، رادیو در کشور به خوبی و با آرامش کار خودش را انجام داده است. از همه تهدیدها فرصت ساخته و این توفیق را داشته که پرچم رادیو را بالا نگه دارد.
 
شاه‌آبادی ادامه داد: امروز اگر ۷۹ سال از عمر رادیو می‌گذرد به این دلیل است که کشوری پر از افتخارات دارد. رادیو افتخارات بزرگی را با جمع بزرگان به ارمغان آورده است. همکاران ما در رادیو تلاش کرده‌اند داشته‌های غنی را برای مردم ارائه دهند. امروز رادیو به عنوان انیس و مونس و همراه ارتباط عمیقی با مخاطبان خود دارد و تردیدی نیست جز در سایه برنامه‌سازان و انتقال تجربیات پیشکسوتان نبوده است.
 
معاون صدا با اشاره به رویکردهای این جشنواره توضیح داد: این جشنواره پس از شش سال وقفه آغاز به کار کرده است. از کاستی‌های آن پوزش می‌خواهیم اما باید بگویم که در راستای ارتقا کیفیت تلاش‌های زیادی داشته است.
 
او با بیان این که رادیو برای برداشتن جهش نو آماده است، گفت: همکاران ما تلاش کرده‌اند که از همه ظرفیت‌ها استفاده کنند و مهمترین هدف ما در این جشنواره ارتقا کیفی و توانایی‌های همکارانمان در رادیو بوده است. جشنواره بر دو بخش داخلی و خارجی برگزیدگان خود را خواهد شناخت.
 
شاه‌آبادی با بیان این که در این دوره از جشنواره آثار دریافتی از کیفیت و کمیت بالایی برخوردار بوده است، گفت: در بخش بین‌المللی شاهد حضور فعال اهالی رسانه بوده‌ایم. همچنین در بخش پژوهش نیز شاهد مقالات پژوهشی ارزشمندی بوده‌ایم.
 
وی در بخش پایانی سخنان خود از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره صدا خبر داد و گفت: دبیرخانه دائمی جشنواره در معاونت صدا تشکیل شده است تا این حقیقت همچنان ادامه داشته باشد و تعامل ما با کشورهای همراه تداوم یابد. برای این که تولیدات ما تراز جهانی داشته باشد به داشته‌های غنی خودمان اتکا خواهیم کرد و در حوزه فناوری و تکنولوژی با برگزاری جلسات و آخرین دستاوردهای جهانی، تولیدات را از حیث فناورانه ادامه خواهیم داد.
 
در ادامه این مراسم با حضور رئیس سازمان صداوسیما، سردار افضلی، جعفری دبیر جشنواره، شاه‌آبادی معاون صدا از مسعود شرافتی جانباز دفاع مقدس و فعال رادیو در دوران جنگ تجلیل شد.
 
به گزارش ایسنا، آئین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی رادیو امروز چهارم اردیبهشت ماه با حضور عبدالعلی علی‌عسکری- رئیس سازمان صدا و سیما، حمید شاه آبادی- معاون صدا، سردار فضلی، جمعی از رادیویی‌ها و مهمانان کشورهای دیگر امشب ۴ اردیبهشت ماه در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد و جشنواره رادیو برگزیده گان خود را شناخت.
 
مریم نشیبا، مسعود فروتن، فریبرز گلبن، بیوک میرزایی، علیرضا جاویدنیا، منوچهر آذری، بهروز رضوی، عباس نباتی، حسین آهی، ایوب آقاخانی، علی سدیفی، مسعود اسکویی، فریبا متخصص از جمله پیشکسوتانی هستند که در جشنواره رادیو حضور داشتند.
 
در بخشی از این مراسم اسامی برندگان بخش مردمی اعلام شد که به این شرح است:
 
پادکست
 
لوح تقدیر و جایزه دوم به حسین عباسی فر برای اثر «دورهمی های تلگرامی» رسید.
 
لوح تقدیر و جایزه اول به احمد رضا موسوی برای اثر «بابام دوست بیل گیتسه» رسید.
 
گزارش
 
هیأت داوران در بخش گزارش، اثری را شایسته دریافت جایزه اول ندانست.
 
لوح تقدیر و جایزه دوم به صورت مشترک تعلق گرفت به زهره دهقانی برای گزارش «شهروندان ارشد» و مریم خادمی برای گزارش «ساخت ایران»
 
موسیقی
 
لوح و جایزه دوم به مهرزاد خواجه امیری برای موسیقی بی کلام «خاطرات شیرین» رسید.
 
لوح و جایزه اول به محمدمهدی ساوه برای خوانندگی «جوان ایرانی» رسید.
 
خلاقانه
 
لوح تقدیر و جایزه دوم به مجید یوسفی رامندی برای اثر «کلاه کاسکت» رسید.
 
لوح تقدیر و جایزه اول به فاطمه حدادی برای اثر «سکوت صدا» رسید.
 
بین‌الملل
 
آموزشی و سرگرمی
 
لوح و جایزه دوم به طور مشترک به فروزان سروی برای «ستاره شو» از مرکز زاهدان و شهرزاد مظفری برای برنامه «پرپریک» از مرکز لرستان
 
لوح و جایزه اول به لایندو کانگو از رادیو هند
 
پی اس ای
 
لوح و جایزه دوم به تارون کانتی روت از رادیو هند
 
لوح و جایزه اول به محسن شاهمرادی برای اثر آلزایمر از رادیو فرهنگ
 
شخصیت محور
 
لوح و جایزه دوم به طور مشترک به مهدی شاه رضایی برای برنامه عصر من از رادیو جوان و عبدالله علایی برای برنامه به رنگ خدا از رادیو جوان
 
لوح و جایزه اول به محمد صالح علاء برای برنامه آب و تاب از رادیو تهران رسید که در سالن حضور نداشت.
 
مستند
 
لوح و جایزه دوم به زهرا قائدی برای اثر عماد تولدت مبارک از رادیو ایران و مهران مجیدپناه برای اثر مادرانه از مرکز سمنان
 
لوح و جایزه اول به لیام ابرین و کنرکین از ایرلند
 
مستند نمایشی
 
هیأت داوران در این بخش اثری را حائز شرایط لازم برای دریافت جایزه اول ندانست.
 
لوح و جایزه دوم به مهدی آذری برای اثر بر اوج آسمان از مرکز گیلان
 
مینی فیچر
 
هیأت داوران در این بخش اثری را حائز شرایط لازم برای دریافت جایزه اول ندانست.
 
لوح و جایزه دوم به مرتضی میلانی برای مینی‌فیچر نهنگ آبی از رادیو سلامت و منصوره توحیدلو برای ویولن از رادیو جوان
 
نمایش کوتاه
 
هیأت داوران در این بخش اثری را حائز شرایط لازم برای دریافت جایزه اول ندانست.
 
لوح و جایزه دوم برای فرهاد امینی برای نمایش ساعت ده و دو دقیقه از رادیو نمایش
 
آزاد
 
بخش فیچر، مینی فیچر
 
لوح و جایزه دوم بخش فیچر به زهره سربازی برای اثر نیایش از رادیو ایران رسید.
 
لوح و جایزه اول بخش مینی فیچر به زهرا قائدی برای اثر «مرگ کسب و کار من است» از رادیو ایران رسید.
 
نمایش کوتاه
 
لوح و جایزه دوم به سعیده فرضی برای نمایش کوتاه «سرپیچه» از رادیو نمایش رسید.
 
هیأت داوران در نمایش کوتاه بخش آزاد، اثری را شایسته دریافت جایزه اول ندانست.
 
پی اس ای
 
لوح و جایزه دوم به مجتبی حسنی برای پی اس ای «تصادف» از رادیو ایران
 
لوح و جایزه اول بخش پی اس ای به انسیه شمس اللهی برای اثر صبر از رادیو فرهنگ
 
مستند
 
لوح و جایزه دوم به رقیه آقازاده برای مستند پیام امید از رادیو گفتگو رسید.
 
هیأت داوران در مستند بخش آزاد، اثری را شایسته دریافت جایزه اول ندانست.
 
خلاقانه
 
لوح و جایزه دوم به منصوره توحید لو برای برنامه دروازه دولت از رادیو تهران رسید.
 
لوح تقدیر و جایزه اول به نیما نعمتی زاده برای نمایش روایتی موازی از زندگی از رادیو تهران رسید.
 
برگزیدگان مستمر غیر نمایشی
 
لوح تقدیر و جایزه دوم صدابرداری به علی طاهری فرد صدا بردار برنامه خط آزاد از رادیو جوان رسید.
 
تندیس، لوح تقدیر و جایزه اول به علیرضا آزادگان مهر صدا بردار برنامه «صبح جمعه با شما» از رادیو ایران رسید.
 
برگزیدگان نویسنده
 
هیأت داوران ضمن تقدیر از زهرا یساقی نویسنده برنامه «جوان ایرانی سلام» از رادیو ایران، تندیس، لوح تقدیر و جایزه اول در بخش نویسندگی را به حسین آهی برای نویسندگی بخش «شبانگاهی چهارشنبه ها» از شبکه رادیویی پیام اهدا کردند.
 
برگزیدگان بخش گزارشگری
 
لوح تقدیر و جایزه دوم به سهیل عبدالعلی زاده گزارشگر برنامه «تهرانک» از رادیو تهران رسید.
 
تندیس، لوح تقدیر و جایزه اول به مژگان نظری گزارشگر برنامه «پارسی گویان» از رادیو ایران رسید.
 
برگزیدگان کارشناس – مجری
 
لوح تقدیر و جایزه دوم شهاب شهرزاد کارشناس – مجری برنامه «کافه هنر» از رادیو ایران
 
تندیس، لوح تقدیر و جایزه اول به حسین آهی مجری بخش «شبانگاهی چهارشنبه ها» از رادیو پیام
 
برگزیدگان گوینده زن
 
لوح تقدیر و جایزه دوم الهام حسینی گوینده برنامه «نیمکت» از رادیو ورزش
 
تندیس، لوح تقدیر و جایزه اول به فاطمه صداقتی گوینده برنامه «خط آزاد» از رادیو جوان رسید.
 
برگزیدگان گوینده مرد
 
لوح تقدیر و جایزه دوم سبحان اکرامی گوینده برنامه «صبح ورزش» از رادیو ورزش
 
تندیس، لوح تقدیر و جایزه اول حسین همایی گوینده برنامه «راه شب» از رادیو ایران
 
برگزیدگان آثار قابل تقدیر
 
لوح تقدیر و جایزه اثر قابل تقدیر به یوسف فرجی تهیه کننده برنامه «نیمکت» از رادیو ورزش
 
لوح تقدیر و جایزه او اثر برگزیده به نیما نعمتی زاده تهیه کننده برنامه «تهرانک» از رادیو تهران
 
تندیس، لوح تقدیر و جایزه اثر برتر به محمد اسماعیل پور تهیه کننده برنامه «پارسی گویان» از رادیو ایران رسید.
 
برگزیدگان بخش مستمر نمایشی
 
تندیس و لوح تقدیر و جایزه صدابرداری به پیروز صدرایی برای نمایش «سوغاتی»
 
تندیس، لوح تقدیز و جایزه افکتور به نرگس موسی پور برای نمایش «تا آبی آسمان»
 
تندیس، لوح تقدیر و جایزه نویسندگی نمایش به حمید رضا پورعلی پور برای نمایش «سوغاتی»
 
برگزیدگان بازیگر زن
 
لوح تقدیر و جایزه دوم بازیگر زن به فریبا متخصص برای نمایش «پنجه خرس»
 
تندیس، لوح تقدیر و جایزه اول زن به فریده دریا مج برای نمایش «تا آبی آسمان»
 
برگزیدگان بازیگر مرد
 
لوح تقدیر و جایزه دوم بازیگر مرد رضا عمرانی برای نمایش «پنجه خرس»
 
تندیس، لوح تقدیر و جایزه اول مرد علی میلانی برای نمایش «تا آبی آسمان»
 
برگزیدگان کارگردانی
 
تندیس، لوح تقدیر و جایزه اول کارگردانی به ایوب آقاخانی برای نمایش «سوغاتی» رسید.
 
برگزیدگان تهیه کنندگی
 
تندیس، لوح تقدیر و جایزه اول تهیه کنندگی به فرشاد آذر نیا برای نمایش «سوغاتی» رسید.
 
همچنین در بخشی از مراسم از خانواده شهید احمدی روشن، خانواده شهید شهریاری، خانواده شهید مدافع حرم، خانواده شهید خزاعی تجلیل شد. سپس بیانیه هیأت داوران توسط مسعود اسکویی گوینده پیشکسوت ورزشی رادیو قرائت شد.
 
در بخش پایانی مراسم از پوستر جشنواره سال آینده رادیو، جشنواره پانزدهم رونمایی شد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین