تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
plusresetminus
حزب الله: دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با تاکید بر اینکه باید با حمایت از سربازان عرصه دیپلماتیک و مواظبت بیشتر، آنها را در این میدان سخت یاری کرد، گفت: با مواظبت‌های هوشمندانه، مذاکرات 1+5 به خوبی در حال پیشرفت است.
۰
کد مطلب : ۵۰۴۹۴
باید مقطع زمانی مشترک دولت یازدهم و مجلس نهم به برهه‌ای طلایی تبدیل شود

 

به گزارش شبکه خبری حزب الله ،
،محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست پیش کنگره اول جامعه اسلامی مهندسین که صبح امروز با اعضای شورای مرکزی و دبیران استانی این تشکل سیاسی برگزار شد، با اشاره به موضوعات اقتصادی و فرهنگی کشور اظهار کرد: من بر این اعتقاد هستم که باید مقطع زمانی مشترک دولت یازدهم و مجلس نهم به یک برهه طلایی در انقلاب اسلامی ایران تبدیل شود.

 

مذاکرات 1+5 به خوبی در حال پیشرفت است

 

وی افزود: متاسفانه در کشور یک گروه، مشکلات موجود را به دولت قبلی منتسب می کنند و عده ای دیگر نیز مشکلات را به تحریم ها ربط می دهند ولی با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مدظله العالی، کشور در یک پیچ تاریخی است که باید با خردورزی و سعه صدر و شجاعت و توکل به فضل الهی از این مسیر عبور کنیم و در این مسیر همدلی قوای سه گانه را نیازمندیم.

 

باهنر گفت: در موضوع هدفمندی یارانه ها نیز من اعتقاد دارم با توجه به منافع ملی باید گروه‌های حاضر در مجلس با همدلی و وحدت کامل دولت را در اجرای این قانون یاری کنند.ما در این دوسال مقطع مشترک دولت یازدهم و مجلس نهم می‌توانیم یک مقطع تاریخی شکوهمندی را بیافرینیم و از این یپچ تاریخی با سربلندی عبور نمائیم،به همین دلیل با همدلی و همگرایی می توانیم بر مشکلات موجود فائق بیائیم.

 

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین خاطر نشان کرد: در وضعیت کنونی نیز باید با موضوع هدفمندی یارانه ها و مذاکرات با سعه صدر و خردورزی و تکلیف شرعی برخورد کنیم.

 

وی با بیان اینکه «با مواظبت های هوشمندانه، مذاکرات 1+5 به خوبی در حال پیشرفت است» ، گفت: باید با حمایت از سربازان عرصه دیپلماتیک و مواظبت بیشتر، آنها را در این میدان سخت یاری نمود.

 

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در ادامه با اشاره به سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، توسط مقام معظم رهبری و شعار سال، این نام گذاری را افشره نامگذاری سال‌های گذشته دانست و اظهار کرد: در بخش مردم سالاری دینی، ایران نماد این نوع دموکراسی در دنیا است و این نوع مردم سالاری دینی نطفه اصلی فرزند بیداری اسلامی در منطقه است. در بعد نظامی و امنیتی نیز کشور در سطح قابل توجهی در سطح جهان و منطقه قرار دارد.

 

باهنر اضافه کرد: با این وجود در توسعه اقتصادی باید بتوانیم پله های توسعه را به صورت همه جانبه طی کنیم و کارهای جدی تری در حوزه اقتصاد انجام دهیم،در نتیجه باید در این راستا با توجه به ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی و شعار "اقتصاد ، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" در صدد تحقق این سیاست‌ها و شعارها باشیم.

 

باهنر در پایان خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی یک رویکرد جدید اقتصادی است که نیازی به قانون ندارد و 24 بند از این سیاست‌های ابلاغی یک جزء کامل هستند و نباید به صورت جدا گانه بررسی شوند. مسئله عدم وابستگی اقتصاد کشور به نفت سال‌هاست در این دستور کار است ولی باید در این برهه زمانی خیلی جدی تر به این موضوع پرداخت، درمجلس نیز ما در تلاشیم تعدادی از قوانین، مانند قانون هدفمندی یارانه‌ها و اصل 44 و ... را که در حوزه اقتصاد تاثیر زیادی دارند، در اولویت قرار داده و با نگاهی نو و رویکرد اقتصادی مقاومتی در دستور کار قرار دهیم.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین