تاریخ انتشاريکشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
plusresetminus
حزب الله: جزییات بیشتری از سقوط هواپیمای ایراباس A۳۲۰ خطوط هوایی ژرمن‌وینگر آلمان که دو خبرنگار ایرانی سرنشین آن بودند، منتشر شد.
۰
کد مطلب : ۷۹۹۳۴
جزییات جدید از سقوط هواپیمای حامل ۲ خبرنگار ایرانی

به گزارش شبکه خبری حزب الله ، اطلاعاتی که از جعبه سیاه هواپیمای ایرباس A320 که روز سه‌شنبه در کوه‌های آلپ فرانسه سقوط کرد و طی آن 150 نفر جان خود را از دست دادند، نشان می‌دهد که این سقوط عمدی بوده است.

پرواز شماره 9525 خطوط هوایی ژرمن وینگز روز سه‌شنبه در حالی که از بارسلونا به‌ مقصد دوسلدورف آلمان پرواز می‌کرد در کوه‌های آلپ سقوط کرد و 150 نفر شامل 144 مسافر و 6 خدمه‌ جان خود را از دست دادند. در میان جان‌باختگان نام میلاد حجت‌الاسلامی و حسین جوادی از خبرگزاری تسنیم و روزنامه وطن امروز میان قربانیان این حادثه دلخراش بودند.

نشریه «بیلد» آلمان گزارش داد با توجه به اطلاعات موجود در جعبه سیاه یافته شده این هواپیما، کاپیتان پاتریک سوندهیمر، خلبان هواپیما پس از بلند شدن از فرودگاه ال‌پارت شهر بارسلونا در ساعت 9 و 35 دقیقه صبح به وقت اروپای مرکزی به مقصد دوسلدورف آلمان به خاطر تأخیر 26 دقیقه‌ای در پرواز از مسافران عذرخواهی می‌کند.

20 دقیقه پس از گذشت زمان پرواز آندره‌آس لوبیتس، کمک خلبان به سوندهیمر می‌گوید هر وقت که خواست می‌تواند به سرویس بهداشتی برود. ظاهراً خلبان پیش از بلند شدن هواپیما فراموش کرده بود که در بارسلونا به سرویس بهداشتی برود.

در ساعت 10 و 27 دقیقه ارتفاع هواپیمای ایرباس A320 به 38 هزار پایی (در حدود 11 هزار و 500 متری) می‌رسد. خلبان به کمکش می‌گوید که خود را آماده فرود در دوسلدورف کند که لوبیتس 27 ساله از واژه‌های "امیدوارم" و "خواهیم دید" برای پاسخ به خلبان استفاده می‌کند. پس از اینکه تنظیمات لازم برای فرود انجام می‌شود کمک خلبان بار دیگر به خلبان می‌گوید که "اگر می‌خواهی می‌توانی می‌توانی به سرویس بهداشتی بروی".

پس از گذشت دو دقیقه خلبان به لوبیتس می‌گوید که "تو می‌توانی کنترل هواپیما را تا بازگشت من بر عهده بگیری" و پس از آن صدای بلند شدنش از صندلی و بسته شدن در کابین خلبان به گوش می‌رسد.

در ساعت 10 و 29 دقیقه رادار هواپیما نشان از کم کردن ارتفاع هواپیما می‌دهد. یک دقیقه بعد هواپیما 316 پا (96 متر) ارتفاع خود را کم می‌کند و یک دقیقه بعد هم این ارتفاع تا 1800 پا (548 متر) کاهش پیدا می‌کند.

در ساعت 10 و 32 دقیقه کنترل‌کنندگان هوایی سعی می‌کنند با هواپیما ارتباط برقرار کنند ولی پاسخی دریافت نمی‌کنند. در همین حین صدای هشدار "کاهش ارتفاع" هواپیمای ایرباس A320 بلند می‌شود.

پس از چند لحظه صدای ضربه‌ای که به در بسته شده زده می‌شود، شنیده می‌شود و خلبان می‌گوید "تو رو خدا در را باز کن!" و در همین حین صدای جیغ و فریاد مسافران نیز به گوش می‌رسد. بر اساس گزارش‌ها کمک خلبان از داخل در را قفل کرده بود و حتی کد امنیتی خارج از اتاق خلبانی توسط خود او هم غیرفعال شده بود.

در ساعت 10 و 35 دقیقه صدای شیء فلزی که به در می‌خورد شنیده می‌شود که گفته می‌شود خلبان سعی داشته با چکشی در را بشکند و وارد کابین می‌شود. در این لحظه ارتفاع هواپیما به 7 هزار پایی از سطح زمین (2 هزار و 133 متری) کاهش یافته است.

پس از 90 ثانیه هم پیام هشدار "زمین! هواپیما را بالا بکش! هواپیما را بالا بکش!" شنیده می‌شود و بار دیگر خلبان فریاد می‌زند که "این درِ لعنتی را باز کن".

در ساعت 10:38 دقیقه هواپیما با سرعت به سمت شمال شرقی کوه‌های آلپ در پرواز است و صدای نفس کشیدن لوبیتس هم شنیده می‌شود ولی چیزی نمی‌گوید.

در ساعت 10 و 40 دقیقه هواپیما با سرعت 400 مایل بر ساعت (643 کیلومتر در ساعت) به کوه‌های آلپ برخورد می‌کند و 150 مسافر و خدمه‌ جان خود را از دست می‌دهند. ابتدا بال راست هواپیما با کوه برخورد می‌کند و سپس متلاشی می‌شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که کمک خلبان 27 ساله در روز پرواز موردنظر شرایط پرواز را نداشته و به لحاظ روحی و روانی مشکلاتی داشته است. حتی نامزد لوبیتس مدعی شده که اخیراً به وی گفته کاری خواهد کرد که نامش تاریخی شود و از شنیدن نام او همه بترسند.

در گزارش‌ها همچنین آمده که این کمک‌خلبان به لحاظ بینایی مشکلاتی داشته و بیماری روانی و بینایی‌اش را از کارفرمایان خود مخفی می‌کرده است.

 

 

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین