تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
plusresetminus
حزب الله : سرمربی پیشین تیم ملی گفت: حتماً به خاطر شکست ترکمنستان، مکزیک به کی‌روش پیشنهاد داده است، اما مطمئن باشید به او ۳۰۰ هزار دلار هم نمی‌دهند!
۰
کد مطلب : ۸۹۸۸۹
فدراسیون فوتبال مکزیک ۳۰۰ هزار دلار هم به کی‌روش نمی‌دهد
 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله به نقل از تسنیم،محمد مایلی‌کهن در خصوص اینکه گفته می‌شود در پرسپولیس جوانگرایی صورت گرفته است، گفت: جوانگرایی خاصی در پرسپولیس صورت نگرفته و اکثر بازیکنان جوان این تیم شناخته‌شده هستند.

به درخشان گفتم از کمندانی استفاده کند اما گوش نکرد
وی ادامه داد: به‌طور مثال بازیکنی مثل میلاد کمندانی مدت زیادی است که در پرسپولیس عضویت دارد و حتی فصل گذشته به حمید درخشان گفتم؛ از این جوان بیشتر استفاده کن، اما گوش نکرد. ضمن اینکه کمندانی هنوز نتوانسته توانایی خود را در پرسپولیس بروز دهد و با شناختی که من از او سراغ دارم، مطمئناً خیلی بهتر از اینها خواهد شد.

اگر بازیکن باتجربه مراقب خودش باشد از هر نظر برای تیم مفید‌تر است
سرمربی پیشین تیم ملی در واکنش به اینکه او بازیکنان جوان را به بازیکنان باتجربه ترجیح می‌دهد، تصریح کرد: نه این‌طور نبوده که من بازیکن باتجربه را بی‌دلیل کنار بگذارم و به جوان‌ترها میدان بدهم، بلکه اگر بازیکن باتجربه تیمم با یک بازیکن جوان در یک سطح باشد من اولی را ترجیح می‌دهم، چون کارایی بازیکن باتجربه در این شرایط بیشتر است. زمانی بازیکن جوان را به نفر باتجربه‌تر ترجیح می‌دهم که از نظر فنی یک سر‌وگردن بالاتر از وی باشد. دیدگاه من این بوده و هست که اگر بازیکن باتجربه مراقب خودش باشد از هر نظر برای تیم مفید‌تر است. بازیکنی مانند ابراهیم صادقی با آن سن ‌وسال را هیچ مربی کنار نمی‌گذارد و در کنار این بازیکن می‌توان از چند بازیکن جوان وشایسته هم استفاده کرد.

بعضی‌ها از شلوغ‌بازی در استقلال و پرسپولیس استفاده‌های زیادی را می‌برند
مایلی‌کهن در پاسخ به این پرسش که «آیا هواداران پرسپولیس می‌توانند به آینده تیم‌شان امیدوار باشند یا نه؟»، تأکید کرد: مشکل اصلی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ساختار آنهاست. تا زمانی که ساختار این دو باشگاه درست نشود نمی‌توان به آینده آنها امیدوار بود. فکر می‌کنید چرا باشگاهی مثل سپاهان نمودار عملکردش سینوسی نیست؟ به خاطر این است که این باشگاه دارای ساختار تعریف شده است. در باشگاه فولاد هم به همین شکل است. البته به استثنای سالی که من در فولاد سرمربی بودم و در آن مقطع باشگاه به خاطر مشکلاتی که داشت مجبور شد خیلی از بازیکنان خوبش را بفروشد و دست ما حسابی خالی شد. باشگاه‌هایی چون سایپا، نفت تهران و ذوب‌آهن هم ساختارشان تعریف شده است و حتی با تغییر مدیرعامل هم شرایط این تیم‌ها تغییر نمی‌کند. در دو باشگاه پرسپولیس و استقلال وظایف مشخص نیست و بعضی‌ها از شلوغ‌بازی در این باشگاه استفاده‌های زیادی را می‌برند. حساب و کتابی هم در این باشگاه‌ها در کار نیست.

با واگذاری استقلال و پرسپولیس به ایران خودرو و سایپا آنها صاحب تشکیلات می‌شدند
وی یادآور شد: وقتی که بحث واگذاری دو باشگاه سرخابی به شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو مطرح شد، من خوشحال شدم، چرا که حداقل اگر دو باشگاه زیر نظر این دو شرکت می‌رفتند، صاحب تشکیلات می‌شدند. چه اشکالی داشت شرکت‌های سایپا و ایران خودرو میلیاردها پولی را که در سال برای تبلیغات هزینه می‌کنند، برای این دو باشگاه هزینه کرده و از طریق این باشگاه‌ها تبلیغات خود را هم انجام می‌دادند؟ اگر باشگاه پرسپولیس صاحب ساختار بود هزینه‌ها در این باشگاه هر سال افزایش پیدا نمی‌کرد. اگر از افراد کاربلد در این باشگاه استفاده شود هر سال شاهد بالا رفتن هزینه‌های این باشگاه نخواهیم بود. فکر می‌کنید در این چند سال چرا بدهی‌های باشگاه پرسپولیس هر سال افزایش پیدا کرده و هزینه‌ها سال به سال بیشتر شده است؟ دلیلش این است که افرادی که در این باشگاه مشغول به کار شدند شناختی از کارشان نداشتند. آنها از جیب‌شان هزینه نمی‌کردند که دل‌شان بسوزد. متأسفانه به بازیکنی که 200 میلیون بیشتر نمی‌ارزید 600 میلیون می‌دادند و سال بعد همین بازیکن یک میلیارد می‌گرفت.

چشمی را با 40 میلیون تومان به صبا آوردم
سرمربی پیشین تیم ملی در‌ این‌باره خاطرنشان کرد: باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال برند هستند و بازیکنانی که به این تیم می‌آیند باید از تیم‌های دیگر کمتر دریافت کنند، اما بر عکس این اتفاق را شاهد هستیم. همه این مسائل به خاطر عدم شناخت است. فکر می‌کنید بازیکنی مثل روزبه چشمی را با چه مبلغی به صبای قم آوردم؟ یک روز یک واسطه چشمی را به من معرفی کرد و خواست او را برای تیمم بردارم، اما من گفتم باید او را در تمرینات ببینم. آن واسطه در ابتدا قبول نکرد، اما بعد چشمی در تمرینات ما حاضر شد و بازی او را پسندیدم. آن واسطه خواهان عقد قرارداد 150 میلیونی با چشمی شد، اما من به سرپرست باشگاه گفتم حتماً چشمی را جذب کنید، ولی با رقم 40 میلیون.

وی ادامه داد: این انتقال با همین رقم انجام شد و دیدید این فصل باشگاه استقلال 400 میلیون تومان برای رضایت‌نامه چشمی به باشگاه صبای قم داد. امثال من کارمان را بلدیم، اما متأسفانه مدیرانی در باشگاه‌های‌مان داریم که با بازیکن 34 ساله قرارداد سه ساله امضا می‌کنند! وقتی بازیکن 34 ساله قرارداد سه ساله ببندد دیگر انگیزه‌ای چندانی برای خوب بازی کردن ندارد، چون خیالش راحت است که دو سال دیگر هم در تیم است و پولش را می‌گیرد. با این بازیکن 34 ساله باید قرارداد یک ساله بست تا در طول فصل آنقدر مراقب خود باشد که اُفت نکرده و نظر باشگاه را برای تمدید قرارداد جلب کند، کاری که در تمام دنیا می‌شود. حتی با بازیکنان بزرگ دنیا که سن بالایی دارند قرارداد یک ساله می‌بندند.

حرف‌هایم در مورد خادم را وارونه منعکس کردند
سرمربی پیشین تیم ملی با اشاره به اینکه حرف‌هایش در خصوص امیررضا خادم وارونه منعکس شده است، گفت: اخیراً صحبت‌هایی راجع به امیررضا خادم داشتم که وارونه آن را نوشته بودند. خادم را از زمانی که معاون پارلمانی وزیر ورزش شد، دیگر ندیده‌ام. بعد یکسری‌ها در جلسه آسیب‌شناسی خصوصی‌سازی باشگاه‌های ورزشی کشور و راهکارهای واگذاری پرسپولیس و استقلال که با حضور رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، مدیران عامل سابق باشگاه‌های پرسپولیس، استقلال و معاون وزیر ورزش و جوانان، برگزار شد، ایراد گرفتند که چرا یک کشتی‌گیر وارد فوتبال شده و در مسائل این ورزش دخالت می‌کند، در حالی که او سال‌ها در ورزش بوده و به مقام قهرمانی دنیا هم رسیده است.

کسی که از خادم ایراد می‌گیرد، در سن 28 سالگی استاندار شده است!
وی خاطر نشان کرد: آیا فردی که دو سال رئیس فدراسیون کشتی بوده،  تحصیلات بالایی دارد و خاک خورده تشک کشتی است نباید در ورزش باشد؟ افرادی که ایراد می‌گیرند خودشان در سن 28 سالگی استاندار شده‌اند! آیا شما قبل از استاندار شدن دهدار بودی؟ بخشدار بودی؟ فرماندار بودی که یک‌باره شدی استاندار! همین آقایان دو سال بعد استاندار شهر بزرگتر شدند بدون اینکه تخصص در این زمینه داشته باشند. همین آقایان که مدام سنگ خود را به سینه می‌زنند، قبل از اینکه مدیرعامل باشگاهی شوند در محلات هم مدیرعامل نبودند و بعد از امیررضا خادم با این همه سابقه انتقاد می‌کنند.

تیم ملی مکزیک 300 هزار دلار هم به کی‌روش نمی‌دهد
وی در ادامه در خصوص طولانی شدن زمان مرخصی کارلوس کی‌روش نیز یادآور شد: شما نگاه کنید کی‌روش چند روز است که از ایران رفته و به بهانه فوت همسر سابقش مدام مرخصی خود را تمدید می‌کند. حتماً کی‌روش در سوگ همسر سابق خود نشسته و قصد ندارد تا زمان سالگرد فوت او به ایران بیاید! با توجه به اینکه در جام جهانی و جام ملت‌ها خیلی خوب نتیجه گرفتیم و اخیراً هم در ترکمنستان با تعداد گل بالا تیم ملی این کشور را شکست دادیم، کی‌روش با پیشنهاد خوبی از سوی تیم ملی مکزیک مواجه شده است! مطمئن باشید فدراسیون فوتبال مکزیک با رقم 300 هزار دلار هم کی‌روش را جذب نمی‌کند. حتی اگر یک تیم پرتغالی هم این مبلغ را به کی‌روش بدهد من ریش‌هایم را از ته می‌تراشم. آن وقت آقایان می‌آیند و خیلی راحت به ما اهانت می‌کنند و مدعی می‌شوند که در ایران گروگان هستند. یک عده هم به گونه‌ای برای این آقا تبلیغات می‌کنند که نتایج به شکل دیگری رقم خورده است. شما در نظر بگیرید اگر 100 هزار دلار هزینه برای حامیان شود، نهایتاً می‌شود 300 میلیون که رقم زیادی نیست.

از کواچ انتقاد می‌شود چون نجیب است و سبیل‌ها را چرب نمی‌کند
مایلی‌کهن در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم عملکرد تیم ملی والیبال و فوتبال را با یکدیگر مقایسه کرد و اظهار داشت: اگر نتایج تیم ملی والیبال و فوتبال را در سال‌های اخیر با یکدیگر مقایسه کنیم به خوبی قابل تشخیص است که کدام یک از این دو تیم بهتر عمل کرده‌اند و مربیان این تیم‌ها چه عملکردی داشته‌اند. متأسفانه از کواچ انتقاد می‌شود، چون آدم فوق‌العاده نجیبی است و سبیل‌ها را چرب نمی‌کند تا از سوی آنها حمایت شود. حتماً دیده‌اید کواچ  در کنار خط خیلی آرام و نجیب کارش را می‌کند و با کسی هم دعوا ندارد. این نشان‌دهنده شخصیت کواچ است، اما بعضی‌ها از او مدام انتقاد می‌کنند و تأکید دارند که ولاسکو خوب بود. باید این مسئله را در نظر گرفت که دوران ولاسکو در تیم ملی والیبال به پایان رسید و او در حال حاضر مربی تیم ملی آراژانتین است و با این تیم هم نتایج خاصی نگرفته‌ است. این نشان می‌دهد در فدراسیون والیبال کار شد که تیم ملی به موفقیت‌های بزرگ رسید و فقط به خاطر حضور ولاسکو در این تیم نبود.

سرمربی پیشین تیم ملی در این‌باره یادآور شد: ولاسکو چهار سال پیش در مرحله مقدماتی المپیک در فاصله 10 روز مانده به دیدار رسمی با استرالیا یک بازی تدارکاتی با این تیم ترتیب داد و در این بازی ما این تیم را شکست دادیم، اما در بازی رسمی به استرالیا باختیم تا نتوانیم راهی المپیک شویم. این اتفاق در حالی رخ داد که سابقه باخت به استرالیا را در هیچ مقطعی نداشته‌ایم. در یک مقطع هم که مرحوم حسین معدنی سرمربی تیم ملی والیبال شد در المپیک آسیایی دوم شدیم و کلی هم از او انتقاد شد.

آقایان پول‌شان را می‌گیرند و به ریش ما می‌خندند
وی با انتقاد دوباره از عملکرد کی‌روش تصریح کرد: حرف بزنیم دوباره می‌گویند طرف به سرمربی تیم ملی حمله کرد و ...، اما آقایان پول‌شان را می‌گیرند و به ریش ما می‌خندند. آقایان دو ماه است به مرخصی رفته‌اند و به جای اینکه از وی انتقاد شود می‌نویسند؛ نکند او سرمربی تیم ملی مکزیک شود! این آقا افتخارش این است که در منچستر نفر دوم بوده در حالی که در آنجا هم نفر دوم نبود، چرا که تیمی به مانند منچستر 17، 18 مربی دارد که بین آنها تقسیم کار می‌شود. خدا شانس بده که آقایان این قدر حامی دارند. در کنار خط دعوا کرده و قصد زدن داور را می‌کنند، اما باز هم عنوان می‌شود که طرف عجب تعصبی به ایران دارد و ایراد می‌گیرند چرا دیگر مربیان این کار را نمی‌کنند!

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین