تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
plusresetminus
حزب الله : دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جنگ امروز جنگ ریال ایرانی و دلار آمریکایی است.
۰
کد مطلب : ۱۸۰۸۹۸
محور اصلی فشار دنیا به ایران، اقتصادی است/ ریال ایرانی در مقابله با دلار آمریکایی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پنجمین کنگره سراسری جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی که امروز پنجشنبه 26 مهرماه برگزار شد، گفت: امروز شاهد مواجهه‌ ایران و آمریکا در سطح جهان هستیم که اگرچه اولین مواجهه این دو کشور نیست اما از ویژگی‌های خاصی برخوردار است. هدف این مواجهه آینده منطقه بوده، به همین دلیل رویارویی اخیر ایران و آمریکا را رویارویی سرنوشت هم نامیده‌اند، چرا که پیروزی در این نبرد در آینده منطقه تعیین کننده است.
 
رضایی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها پس از جنگ جهانی دوم به جای انگلیسی‌ها سیاست‌گذار و حکمران منطقه بوده‌اند، ادامه داد: آمریکایی‌ها به بهانه دفاع از کشورهای منطقه و جلوگیری از گسترش مارکسیسم حاکم منطقه شده‌اند؛ نفت و گاز کشورهای منطقه را می‌گرفتند و به جای آن سلاح به این کشور می‌فروختند، آمریکا بازار تسلیحاتی بزرگی در منطقه به راه انداخته بود، به گونه‌ای که این منطقه به بهشت آمریکا تبدیل شد.
 
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بهشت آمریکایی ها در منطقه را برهم زد، اظهار کرد: آمریکا پس از انقلاب اسلامی نقشه‌های زیادی برای تضعیف انقلاب در سر پروراند، که اما در طول چهل سال اخیر این آمریکایی‌هایی بودند روز به روز در منطقه تضعیف شدند. آمریکا یک جنگ طولانی مدت علیه ایران به راه انداخت و از صدام حمایت کرد، پس از جنگ هم صدام و هم آنها شکست خوردند. از سوی دیگر عربستان هم پس از انقلاب به در و دیوار می‌زند تا جانشین شاه برای آمریکا باشد در حالی که آنها هم در این کار شکست خوردند.
 
دبیر مجمع تشخیص نظام افزود: آمریکایی ها امروز به این نتیجه رسیدند که تنها راه پیروزی‌شان در منطقه این است که معضلی به نام ایران را حل کنند، به همین دلیل در مواجهه با ایران این ریسک بزرگ را انجام دادند. اگر در این راه شکست بخورند، باید به طور کامل از منطقه خارج شوند. امروز یک قدرتی با محوریت ایران در منطقه بوجود آمده که راهی برای آمریکا در منطقه نمی‌گذارد و اسرائیل هم به طور کامل در منطقه منزوی خواهد شد، اما اگر آنها در این رویارویی پیروز شوند ما را حتی در مساجد هم راه نخواهند داد، لذا این رویارویی بسیار سرنوشت‌ساز است.
 
رضایی با اشاره به سیاست‌های اخیر ترامپ گفت: نباید این گونه فکر کرد که اگر فرد دیگری به جای ترامپ رئیس جمهور آمریکا می‌شد، این کشور سیاست دیگری در مقابل ایران داشت. پشت شخص رئیس جمهور آمریکا یک تئوری و دکترین خاصی وجود دارد که به این نتیجه رسیده  تا اقدامات علیه ایران را تشدید کند و هر فردی رئیس جمهور آمریکا می‌شد این سیاست را در پیش می‌گرفت.
 
وی با اشاره به اینکه اقتصاد نقطه ضعف ما بوده است اظهار کرد: البته آمریکایی‌ها تنها به مشکلات اقتصادی کشور هم اکتفا نکردند، آنها جنگ رسانه‌ای علیه کشور به راه انداختند. در اهواز، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه پشتیبان اقدامات تروریستی علیه کشور بودند، اینها ابزارهایی برای ضربه به ایران بوده و امسال و سال آینده شرایطی حساس برای انقلاب اسلامی است.
 
رضایی با بیان اینکه چهار عامل موجب شد تا اقتصاد کشورمان ضعیف شود گفت: اقتصاد مانند نبض یک انسان فعال است، بعضی از اقتصادها با شوک نظیر رکود و تورم مواجه می‌شوند. در این میان سیاست های اقتصادی برای این است که نبض بازار تنظیم شود. عواملی موجب شد تا این نبض اقتصادی در کشورمان به خوبی عمل نکند، مثل اجرا نکردن سیاست‌های اصولی اقتصادی و اجرای برخی راهکارها و سیاست‌های غلط در اقتصاد.
 
وی افزود: نمی خواهم دوستان دولت را متهم کنم که تخصص نداشتند که سیاست های اقتصاد مقاومتی را اجرا کنند.
 
رضایی بابیان اینکه محور اصلی فشار دنیا به ایران، اقتصادی است گفت: عامل دوم جنگ با غرب، عامل رسانه ای است. قرارگاه هوایی در عربستان اسرائیل و اروپای شرقی به وجود آمده است که در فضای مجازی فعالیت های گسترده ای انجام می دهند.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه محور دیگر تقابل غرب با ایران عملیات های تروریستی است اظهار کرد: هدف عملیات های تروریستی این است که به مردم بگویند بزرگ ترین دستاورد نظام سوراخ شده است. هدف آمریکایی ها این است که از فروپاشی خود در منطقه جلوگیری کنند که مبادا ایران جای خالی آنها را پر کند.
 
رضایی با بیان اینکه جنگ امروز جنگ ریال ایرانی و دلار آمریکایی است گفت: فرمول پیروزی در جنگ مردم هستند، مردم باید به صحنه بیایند. تجربه نشان داده که مردم با حضور نیروهای انقلاب به صحنه می آیند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین