تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
plusresetminus
حزب الله : «دونالد ترامپ» که چند روزی بود علیه ایران سخنی نگفته بود پس از معامله جدید با عربستان و پر شدن جیب هایش مجدد اظهاراتی را علیه ایران و در حمایت از ریاض به زبان آورد.
۰
کد مطلب : ۱۸۰۷۹۹
اولین اظهارنظر ترامپ علیه ایران پس از معامله جدید با عربستان
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،در حالیکه اغلب مقامات آمریکایی معتقدند که واشنگتن باید ریاض را به دلیل ماجرای «جمال خاشقجی» تنبیه کند دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور پس از معامله ای که با آل سعود در خصوص این مسئله داشت ریاض را متحد واشنگتن در برابر ایران خواند.
 
ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز در این رابطه گفت: عربستان متحد آمریکا برای مقابله با ایران است.
 
وی در ادامه افزود: عربستان سعودی متحد آمریکا علیه ایران، علیه موشک‌ها، و علیه تلاش های آن ها برای کنترل خاورمیانه است. بنابراین عربستان سعودی برای من متحد بسیار بزرگی بوده، آن‌ها سرمایه‌گذاری عظیمی کرده‌اند. آن‌ها در حال نبرد با ترور هستند.
 
ترامپ ۲۴ مهر ماه در پاسخ به پرسش‌های تریش رگان، مجری شبکه فاکس، در مورد جریان ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد ولیعهد عربستان، گفت: اگر پادشاه و ولیعهد عربستان  اطلاع داشتند، این بد است. اگر نمی‌دانستند چیزهای بدی ممکن است اتفاق بیافتد. با ولیعهد عربستان سعودی صحبت کردم. او به کلی داشتن هر گونه اطلاعی درباره آنچه در کنسولگریشان در ترکیه رخ داده را تکذیب می‌کند.
 
رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه اظهاراتش با اشاره به سفارش تسلیحاتی گسترده عربستان سعودی از ایالات متحده، و این‌که این سفارش بزرگ فرصت های شغلی زیادی در ایالات متحده ایجاد کرده گفت: حالا آدم ها می‌گویند ما از تو می‌خواهیم این سفارش را لغو کنی. خوب آیا این به معنی آسیب زدن به کشور خودمان نیست؟ آن‌ها می‌گویند آمریکا به ما [جنگ‌افزار] نمی‌فروشد، پس ما از چین یا روسیه می‌خریم. البته کشورهای دیگری هم هستند. باید هوشیارانه عمل کنیم.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین