تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
plusresetminus
وزیر امور خارجه پاکستان ضمن اعلام آمادگی کشورش برای همکاری با ایران در خصوص حادثه تروریستی زاهدان گفت که پاکستان به حق حاکمیت و تمامیت ارضی ایران احترام می‌گذارد.
۰
کد مطلب : ۱۹۰۶۹۹
پاکستان آماده همکاری با ایران در خصوص حمله تروریستی زاهدان است
 «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان در گفت‌وگو با رسانه‌های این کشور ضمن محکومیت حمله تروریستی اخیر زاهدان اظهار داشت که ایران کشور همسایه پاکستان است و ما هرگز هیچ مشکلی را برای همسایه خود ایجاد نمی‌کنیم.
 
وی ضمن اشاره به گفت‌وگوی تلفنی روز گذشته خود با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران گفت که در این گفت‌وگو به همتای ایرانی خود اطمینان دادم که پاکستان همواره چنین اقداماتی را رد و آن را محکوم می‌کند.
 
قریشی افزود: پاکستان به حق حاکمیت و تمامیت ارضی ایران احترام می‌گذارد و امیدوار است تا ایران نیز متقابلا به حق حاکمیت و تمامیت ارضی پاکستان احترام بگذارد.
 
وزیر خارجه پاکستان در ادامه گفت: اگر مسائلی وجود داشته باشد می‌توانیم از طریق گفت‌وگو به حل آن بپردازیم و اگر ایران شواهدی در رابطه با حمله تروریستی زاهدان دارد می‌تواند در اختیار پاکستان قرار دهد و اسلام‌آباد نیز قول همکاری مساعد در این خصوص را خواهد داد.
 
وی افزود: ایران و پاکستان در گذشته نیز همکاری‌های مساعدی را در این خصوص داشته‌اند و این همکاری‌ها در آینده نیز ادامه خواهد داشت.
 
به گزارش مهر، قریشی روز گذشته در تماس تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران ضمن ابراز همدری، تسلیت و محکوم کردن شدید حادثه تروریستی اخیر در شرق کشور اظهار داشت: یک هیئت تخصصی برای گفت‌وگو با مقامات ذیربط به ایران اعزام خواهند شد.
 
وی افزود: پاکستان آماده هر گونه همکاری برای بررسی این حادثه تاسف‌بار و مبارزه مشترک با گروه‌های تروریستی است.
 
چهارشنبه هفته گذشته طی حمله انتحاری به اتوبوس حامل کارکنان سپاه پاسداران در استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرقی ایران، ۲۷ نفر به شهادت رسیدند.
 
گروهک تروریستی «جیش‌ العدل»  با انتشار بیانیه‌ای، رسما مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین