تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
plusresetminus
حزب الله: معاون عربی و آفریقای وزیرامورخارجه گفت: روند طولانی آزادی دیپلمات ایرانی ربوده شده در یمن قابل قبول نیست و انتظار ما از مقامات این کشور آزادی سریع و قریب الوقوع نوراحمد نیکبخت دیپلمات ایرانی است.
۰
کد مطلب : ۵۸۴۶۹
هشدار عبدالهیان به مقامات یمنی
به گزارش شبکه خبری حزب الله ، حسین امیرعبداللهیان  در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت دیپلمات ربوده شده ایرانی در یمن به دست تروریست ها اظهارداشت: «با گذشت یک سال از ربوده شدن این دیپلمات کشورمان در صنعا ضمن تایید خبر سلامت آقای نیکبخت باید بگویم روند طولانی موضوع ازادی وی از نظر ما قابل قبول نیست.» 
 
معاون وزیر امورخارجه با بیان اینکه دستگاه های امنیتی یمن قادر به آزادی نیکبخت هستند،خاطرنشان کرد:ما ضمن قدردانی از تلاش های مقامات سیاسی و امنیتی یمن، طولانی شدن روند آزادی وی را ابهام برانگیز می دانیم.
 
وی همچنین به سفر اخیر خود به صنعا و پیگیری موضوع آزادی دیپلمات ربوده شده ایرانی اشاره کرد و گفت: «در این سفر به زمان آزادی وی (نوراحمد نیکبخت) نزدیک شده بودیم و این زمان نباید به طول انجامد.»
 
به گزارش ایرنا،«نوراحمد نیکبخت» از کارمندان بخش اداری سفارت ایران در یمن،30 تیرماه سال گذشته (1392) درحال عبور از منطقه دیپلماتیک در جنوب صنعا بود که افراد مسلح جاده را بسته و وی را مجبور به خروج از وسیله نقلیه اش کردند.
 
نیروهای مسلح تروریست، کارمند سفارت ایران را به محلی نامعلوم منتقل کردند و تا امروز خبری از وی منتشر نشده است.
 
اگرچه اخبار ضد و نقیضی در طی این مدت مبنی بر زنده بودن یا کشته شدن وی منتشر شده،اما با پیگیری های مقامات کشورمان،مشخص شد که نیکبخت در صحت و سلامت است.
 
در طی این مدت، کمیته مشترکی بین دو کشور ایران و یمن در سطح سیاسی و امنیتی به طور فعالانه موضوع بازگرداندن دیپلمات ربوده شده تشکیل شد.
 
امیرعبداللهیان پیش از این از سلامت این دیپلمات ایرانی خبر داده بود و گفت: با تلاش های مشترک جمهوری اسلامی ایران و دولت یمن امیدواریم هرچه زودتر شاهد بازگشت وی به میهن عزیزمان باشیم.
 
معاون عربی و آفریقای وزیرامورخارجه در طی این مدت تلاش های بسیاری برای پیگیری وضعیت نیکبخت انجام داد،از جمله آنها سفر وی به یمن به منظور دیدار با مقامات این کشور و رایزنی درباره آخرین وضعیت «نوراحمد نیکبخت» دیپلمات ربوده شده ایرانی در روزهای پایانی اردیبهشت ماه سال جاری بوده است.
 
در دیدار امیرعبداللهیان با ابوبکر القربی وزیر امور خارجه و مقامات ذیربط امنیتی این کشور در خصوص موضوعات مورد علاقه طرفین گفت وگو و رایزنی کردند.
 
مقامات یمنی نیز با تاکید بر سلامت دیپلمات ربوده شده ایرانی و با اشاره به اقدمات انجام شده در زمینه شناسایی ربایندگان و عاملان شهادت ابوالقاسم اسدی، نسبت به آزادی هر چه سریع تر نیکبخت ابراز امیدواری کردند.
 
امروز یکسال از ربوده شدن این دیپلمات می گذرد،خانواده و همکاران وی در وزارت امورخارجه همچنان منتظر آزادی وی هستند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین