تاریخ انتشاريکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
plusresetminus
حزب الله: رئیس سازمان بسیج مستضعفین در اختتامیه سومین جشنواره ملی «مدرسه عشق» گفت: دیروز همت‌ها و باکری‌ها را داشتیم امروز عرصه فرهنگی به دنبال سرداران خود می‌گردد.
۰
کد مطلب : ۶۹۲۶۹
دیروز همت‌ها و باکری‌ها را داشتیم، امروز فرهنگ به دنبال سرداران خود می‌گردد
 به گزارش شبکه خبری حزب الله ،آئین اختتامیه سومین جشنواره ملی «مدرسه عشق» به مناسبت هفته بسیج شب گذشته با حضور چهره های فرهنگی و هنری کشور در سالن بصیرت لانه جاسوسی برگزار شد

حسین امانلو معاون فرهنگی بسیج دانشجویی در ابتدای این مراسم ضمن ارائه گزارش از روند برگزاری این جشنواره گفت: اکنون در ستیز جبهه حق و باطل این هنرمندان بسیجی هستند که باید در صحنه بایستند و معارف نوین را در ذهن‌ها جای دهند اکنون ما دور هم جمع شده‌ایم تا بگویم در دهه چهارم انقلاب با ابراز هنر تصویرگر زالوصفتان هستیم.

وی افزود: جشنواره «مدرسه عشق» که فرآیندی از تولیدات حرفه‌ای و آماتوری هنرمندان بسیجی کشور است امسال در سومین دوره پا به عرصه گذاشت. جشنواره مدرسه عشق به منظور شناسایی توانمندی‌های بسیجیان و همچنین انتقال تجربه و خود ارزیابی و سطح دانش بسیجیان است.

امانلو تاکید کرد: این جشنواره درصدد این است بسیجیان هنرمند که از سراسر کشور برای مبارزه با استکبار قدم برمی‌دارند کار کنند بیش از چند هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و در چهار بخش گنجانده شد. از میان آثار دریافت تعدادی توسط هنرمندان و اساتید کشوری برگزیده شناخته شدند.

بنابراین گزارش، در ادامه این مراسم سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین طی سخنانی گفت:‌ حقیقت آن است که بیانی که امام راحل بزرگوار در خصوص بسیج فرموده‌اند بالاترین کلام است و در خور هیچ نهادی کلماتی با این وزن از مصدر ولایت صادر نشده است. همیشه از جایگاه ولایت مجموعه بسیج یک مجموعه منحصر به فرد اشیایی و مجموعه‌ای در اوج اخلاص شناخته شده و عباراتی مثل مدرسه عشق بسیج حقیقی شبیه افسانه‌ها است و معراج پاک اسلامی است بسیج میعات پا برهنگان است و زنجیره‌ای از این عبارات نورانی را امروز می‌توان با قاطعیت گفت که ذره‌ای از مبالغه در این عبارت نیست وقتی می‌بینیم جانفشانی‌هایی که همین امروزه بسیجیان عزیز دارند، فداکاری‌هایی که از خود نشان می‌دهند می‌‌توان با قطعیت گفت که ولی ما این را می‌‌گوید.

نقدی تاکید کرد: اگر دیروز در دفاع مقدس فهمیده و بهنام محمدی را داشتیم و مرحمت بالازاده را داشتیم که هر کدام حماسه‌های بزرگی را آفریدند امروز نسل چهارم فهمیده‌ها و بهنام‌ها و مهردادها در میان ما هستند وقتی می‌بینیم شهید گل نبی جوان برومند راهداری تروریستی را که مواد برخود بسته شناسایی می‌کند و او را در بغل می‌گیرد و منفجر می‌شود وقتی می‌بینم در نقطه صفر مرزی پایگاه مرزی مورد هجوم تروریست‌های آمریکایی قرار می‌گیرد جوان برومند به نام محمد درزاده یک بسیجی اهل سنت با وجود انفجار عظیم سه ساعت و نیم و چهار ساعت مقاومت می‌کند و دشمن را فراری می‌دهد و به شهادت می‌رسد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: این‌ها فهمیده‌های نسل چهارم هستند و تکرار حماسه‌های دفاع مقدس هستند ما در این عرصه هیچ چیزی کم نداریم فرهنگ حسینی و عاشورایی از جوان‌ ما انسانی ساخته که در عرصه نبرد شکست‌ناپذیر است. دشمن هم خوب این را دریافته و نمی‌تواند با چنین جامعه‌ای سر جنگ دربیاید.

وی افزود: آمریکایی‌ که برای سازماندهی نیروهای خود هیچکدام از مردمش اجابتش نمی‌کند فردو را استخدام می‌کند آن هم با ده‌ها میلیون تومان وسایل و تجهیزات نمی‌تواند ایستادگی کند.

نقدی تصریح کرد: اگر ما شنیده‌ایم که در آخرالزمان سلاح‌ها از کار می‌افتد ورودی خوانده نمی‌شود چون الان سلاح‌ کارایی ندارد تا یک ملت هوشیار و شجاع در صحنه وجود دارد سلاح کارایی ندارد و بی‌ارزش است. فلذا دشمن آمده و در یک جبهه دیگر به نام فرهنگ با ما درگیر می‌شود.

وی تاکید کرد: سلابت جانبازان و شهدای عزیزمان دشمن را در میدان نظامی زمین‌گیر کرده است و بازی وارد میدان فرهنگی شده است امروز روز شما است که هنرآفرینی کنید و این عظمت شهدا بوده که میدان جنگ را به زمین کشانده که ذخایر بی‌پایانی از آن را در اختیار داریم میدان جنگ نظامی میدان آنها است ولی با صلابت و شهادت طلبی رزمنده انقلابی در ایران و عراق و سوریه آنها را به عرصه‌ای کشانده که وارد عرصه جنگ نرم شوند.

وی عنوان کرد: زرادخانه‌های ما بی‌انتها است تنها یک سرمایه‌ به نام قرآن و معارف اهل بیت و دفاع مقدس را نگاه کنید هر کدام از اینها به تنهایی اگر آن طور که باید استخراج شوند هر کدام از اینها به تنهایی برای شکست دشمن کفایت می‌کند در عرصه فرهنگی دشمن هیچ حرفی برای زدن ندارد در عرصه نظامی می‌تواند موشک شلیک کند ولی وقتی می‌خواهد شلیک فرهنگی کند چیزی برای گفتن ندارد، می‌خواهد از آزادی حرف بزند، زندان گوانتامو و ابوغریب آزادی است می‌خواهد از حقوق بشر حرف بزند؟ می‌خواهد از آرای مردم حرف بزند؟ امروز آمریکا در داخل خودش آرای برخی از ایالت‌هایش به 10 درصد هم نمی‌رسد و مقابل ما چه برای گرفتن دارد؟ کشوری که به تباهی و فساد کشیده شده است چه حرفی دارد؟ عقلانی غرب چیزی که موجب اعجاب ما شده است که بیاییم همجنس‌بازی را ترویج کنیم که اتباع شهوت از طریق غیر چنین است از فرهنگ چه بگویند؟ رئیس جمهور‌های‌شان دزد، با انبوه رسانه‌ها، یک سحری را درست؟ که امروز بسیج و حزب‌الله باید عصای خود را به میدان بیاندازد.

نقدی تاکید کرد: شهدای ما میدان را به عرصه فرهنگی آورده‌اند و ما اینجا حرف‌هایی داریم که برای سعادت بشر پایان‌ناپذیر هستند باید حرکت کنیم باید کولاک کنیم چون امروز روز حماسه‌آفرینی نیروهای فرهنگی است امروز که شهدا رفتند باید بیایم آنها را زینب‌وارد به جوامع بشری رساند هر شب هواپیماهای آمریکایی برای داعش آذوقه و مهمات می‌ریزند که بخش‌هایی را رزمندگان عراقی غنیمت گرفتند.

وی ابراز امیدواری کرد: براساس آماری که وجود دارد نهایتاً تا پایان همین قرن هجری شمسی اکثریت مسلمان خواهند شد و لذا این گروه‌های تروریستی را درست کردند که بگویند اروپایی‌ها این اسلام است و اسلام دین آدم‌کشی است.

نقدی افزود: آن‌ها با دستپاچگی مقابل اسلام این حرکات وحشیانه را به اسلام ربط می‌دهند چرا شخص رئیس جمهور آمریکا پشت یک متهم در ایران می‌ایستد چون الگوی انقلاب چنان محبوبیتی در دنیا پیدا کرده که همه به دنبال خدشه‌دار کردن آن هستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در عرصه فرهنگی باید کمربندها را محکم بست و این کار را هم خود مردم باید انجام دهند و کار، کار هنرمندان مخلص است هنرمندانی که برای بشر دغدغه دارند که اوج آن بسیجیان هستند.

وی تاکید کرد: دیروز همت‌ها و باکری‌ها را داشتیم امروز عرصه فرهنگی به دنبال سرداران خود می‌گردد.

بنابراین گزارش، سیدمحمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز که در این مراسم حضور داشت طی سخنانی گفت: ما هر چه که در مورد تفکر بسیجی داریم از قرآن برگرفته شده است و این بدین معناست که تنها نبرد و رزم برای مومنین کفایت نمی‌کند و مومنان واقعی اهل عبادت، راز و نیاز و تهذیب نفس و خودسازی هستند.

وی افزود:‌ یکی از ابزارهای امر به معروف و نهی و از منکر هنر است و نباید هنر را وسیله‌ای برای تفریح و تفنن در نظر بگیریم.

دبیر قرارگاه جنگ نرم ایران اضافه کرد: در حال حاضر سازمان سیا در بخش هنری بسیار فعال عمل می‌کند و در بخش دیگر هم شاهد فعالیت‌های هالیوود در ساخت فیلم‌های مختلف هستیم. وقتی آنها چنین فعال عمل می‌کنند ما نیز باید تلاش خود را بیشتر کنیم و گامهای بلندی برداریم.

حسینی با تاکید بر لزوم افزایش کمیت و کیفیت در آثار تولیدی هنری اظهار کرد: خوشبختانه گام‌های بلندی در این زمینه برداشته شده است اما باید با تلاش بیشتر زمینه‌ساز حضور و فرهنگ و هنر ایران و اسلام در جهان باشیم. هنرمندان ما هم باید فرم و هم محتوا را در آثار خود مدنظر قرار دهند و مطمئنا رسیدن به جایگاه‌‌های والا بدون تلاش میسر نمی‌شود.

وی ادامه داد: بزرگانی چون حافظ و سعدی تفکری بلند و وسیع داشتند و به همین خاطر آثار آنها ماندگار شد. رهبری همواره تاکید دارند هنرمندن باید قدر هنر خود را بدانند. متاسفانه برخی این موهبت الهی خود را ارزان می‌فروشند. به دست آوردن نشانه‌هایی چون شوالیه و یا جوایز مختلف بین‌المللی سبب مشغولیت برخی از هنرمندان ما شده و آنها احساس می‌کنند دریافت چنین جوایز و نشانه‌هایی کافی است.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: هنرمندان ما باید همواره در مسیر ولایت و امامت گام بردارند و هنرمندان بسیجی ما باید همچون رزمندگان دوران دفاع مقدس تلاش کنند.

به گزارش فارس،‌ در ادامه این مراسم جوایز سومین جشنواره «مدرسه عشق»‌ به شرح ذیل به برگزیدگان بخش های مختلف این جشنواره اهدا شد:

*نمایشنامه

- امین‌ آبان از خوزستان

حسین صفی سیستان و بلوچستان

نصیر احمد ملازهی سیستان و بلوچستان

* کتاب دفاع مقدس

علی رستمی از نهاوند

مریم لطیفی اندیمشک

محمدرضا آقامحمدی گلپایگان

* کتاب مذهبی

مهدی قمی از قم

- انیسه آشیخ حسینی از استان مرکزی

ابوالفضل نکونام از استان مرکزی

ابوصالح‌الدین محمد مکرانی از بلوچستان

* عکس

سیدحسین موسوی از مرکزی

- فرهاد راشدی نور از کهگیلویه و بویراحمد

آرش رنجبریان از همدان

* پوستر

محسن ایزجی از قم

جواد سعادت از گیلان

احمد احسان از سمنان

* خوشنویسی

محمدرضا خداویسی از قم

- اکبر حشمتی از تهران

* کاریکاتور

محمدعلی رجبی از اصفهان

اکبرتراب‌پور از همدان

زهره رضاپور از تالش

* نقاشی

حدادی از همدان

محترم وکیلی از همدان

حسین دشتی اردکانی از یز

* گرافیک

فاطمه زهرا سلیمانی از اصفهان

علی حمزه پیک از همدان

پیمان جمشیدی از کهگیلویه و بویراحمد

* سرود

ناصر دشتی از ابرکوه

نصیر احمد ملازهی از سیستان و بلوچستان

* بازی های رایانه ای

محمد میثمی از اراک

* پویانمایی

حسن علیرضایی از اصفهان

 سعید خلیلی از همدان

همچنین در بخش پایانی این مراسم از مادر شهید بهنام محمدی و معصومه آباد نویسنده کتاب «من زنده ام» تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم چهره هایی از جمله سردار محمدرضا نقدی، سردار عبدالرضا آزادی، سردار جواد جباری، محمدرضا شرف الدین، سیدمحمد حسینی و ... حضور داشتند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین