تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
plusresetminus
مرضیه برومند خطاب به ترامپ گفت:

نگویید ما به فکر مردم هستیم

حزب الله : برومند به ترامپ و هم‌پیمانانش گفت: دود این رویه محدودیت‌ها به چشم مردم و نهادهای فرهنگی می‌رود، پس نگویید ما به فکر مردم هستیم.
۰
کد مطلب : ۱۷۵۸۱۲
نگویید ما به فکر مردم هستیم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، سالن کنفرانس تئاتر شهر، ظهر امروز میزبان نشست خبری جشنواره هفدهم تئاتر عروسکی تهران مبارک بود. در این نشست علاوه بر مرضیه برومند، دبیر جشنواره‌، پیام شریعتی، مدیر اجرایی و سعید اسدی، مسئول دفتر بین‌الملل اداره کل هنرهای نمایشی حضور داشتند.
 
برومند با ابراز تشکر از اینکه در شرایط سخت امروز خبرنگاران هنوز با آرمان پیش می‌روند، گفت:«هیچ راهی وجود ندارد جز اینکه فرهنگ اوج بگیرد و جامعه همبستگی پیدا کند و به فردای بهتر امیدوار شود.»
 
پیمان شریعتی نیز با بیان آنکه بازتاب جشنواره به همت خبرنگاران خوب بوده است، جشنواره امسال را متفاوت نسبت به دیگر دوره‌ها برشمرد و گفت: «به همت بچه‌های ستاد مسیر بسیار خوبی را پیش برده است و امیدواریم جشنواره‌های پرشور در شأن این جشنواره برگزار کنیم. در این دوره دو بخش ویژه اضافه شد که یک پله ما را به سمت رشد بیشتری سوق می‌دهد. بخش دانش‌آموزی که بهش مغفول در این سال‌ها بود و انتظار داشتیم آموزش و پرورش در آن سهیم باشد.»
 
وی بخش دیگر اضافه شده را بخش تجربه اعلام کرد که در گذشته تجربه‌های شیرین دانشجویی نادیده گرفته می‌شد و امسال با استقبال خوبی روبه‌رو شده است. او گفت این دو بخش شرایط کشف استعدادهای جدید را فراهم می‌کند.
 
برومند در ادامه صحبت‌های شریعتی گفت جشنواره از شهریور سال گذشته آغاز کردیم. او گفت حداقل دو هزار نفر در جشنواره دوره گذشته شرکت کردند که حداقل 1200 نفر آنان جوان بودند و بیش از 70 درصد آنان بانو بودند.
 
وی تأکید کرد این افراد در شرایط کنونی اقتصادی و در نقاط محروم کشور عاشقانه مشغول به فعالیت هستند. او گفت:« در این دو دوره ما شاهد رشد کیفی و کمی تئاتر عروسکی بودیم و برای من خوشحال کننده است که کیفیت آثار علی الخصوص در شهرستان های دور از تهران رشد یافته است.»
 
وی تأکید کرد این افراد در شرایط کنونی اقتصادی و در نقاط محروم کشور عاشقانه مشغول به فعالیت هستند. او گفت: «در این دو دوره ما شاهد رشد کیفی و کمی تئاتر عروسکی بودیم و برای من خوشحال کننده است که کیفیت آثار علی الخصوص در شهرستان های دور از تهران رشد یافته است.»
 
برومند درباره برنامه تقدیر و بزرگداشت این دوره نامی از افراد نبرد و گفت هر کدام از این افراد نقش بسزایی در حوزه عروسکی داشته‌اند.
 
او درباره بخش بین‌الملل هم گفت در آبان فراخوان را به سراسر کشور فرستادیم که 130 اثر اعلام آمادگی کرد و کار بازبینی شد، اما با مشکلات سیاسی رخ داده گروه روسیه از آمدن جا زدند و گفتند تهران گرم است و گروه مسن است، ولی از ترس جنگ به ایران نیامدند و ما هم گفتیم اشکالی ندارد.
 
برومند گفت برخلاف گروه روسی، گروه فرانسوی حتی بابت رفتار ترامپ از جشنواره عذرخواهی کرده است. وی گفت تمامی گروه‌های خارجی به ما تخفیف داده‌اند و سفارت‌ها با ما همراهی کرده است. او با تأکید بر کمک سفارت فرانسه، گفت مسئول فرهنگی این سفارت با علاقه و عشق ما را همراهی کرده است.
 
برومند از انستیتو گوته آلمان گلایه کرد و گفت در دوره پانزدهم گوته افغانستان هزینه رفت و آمد گروه افغانستان را فراهم کرد من نیز اصرار داشتم از افغانستان باید در جشنواره کار داشته باشیم، اما در دوره شانزدهم این گروه اعلام کرد گوته از دادن هزینه به گروه افغانستان طفره رفته است و امسال هم با وجود مشکلات عدیده از گوته خواستیم گروه افغانستان در جشنواره باشد که ابتدا پذیرفت و بعد جا می‌زند. با این حال جشنواره هزینه گروه افغانستانی را داد و این گروه در ایران اجرا می‌روند.
 
برومند به ترامپ و هم‌پیمانانش گفت دود این رویه محدودیت‌ها به چشم مردم و نهادهای فرهنگی می‌رود، پس نگویید ما به فکر مردم هستیم.
 
شریعتی درباره پاتوق کودک امسال جشنواره اعلام کرد این برنامه با مشارکت میراث فرهنگی در محوطه تئاتر شهر برگزار می‌شود. همچنین نمایش فرانسه با عنوان پادشاه سرگردان به واسطه حضور رابط ناشنوایان برای این گروه خاص نیز مناسب است.
 
شریعتی در پاسخ به خبرنگار تسنیم درباره همکاری شهرداری گفت سال گذشته هدف خانم برومند حرکت از میدان ولیعصر تا چهارراه بود ولی بستن این مسیر سخت بود و ترجیح آن بود که فضا مردمی باشد و ایستگاه‌های مختلف و کنترل خاصی نباشد. پیشنهاد پارک آب و آتش از جانب اراضی عباس‌آباد بود ولی نگرانی ترافیک مسیر را دیگر نداریم. با فراخوان‌های آماده شده مردم را دعوت می‌کنیم که استقبال کنند.
 
برومند نیز درباره وضعیت روبه‌روی تئاتر شهر گفت نمی‌دانم چرا مسئولان چنین بی‌سابقه هستند. اصل مسئله این است که تئاتر شهر مدام در حال از دست هویت خود است و وضعیت فاجعه‌بار و غم‌انگیز است. این بازارچه‌ها را حتی می‌شود با سلیقه و برنامه ‌ریزی پیش برد ولی جای این کار تئاتر شهر نیست. ضربه اول را ساختمان پشتی زد و ادامه آن هم در روبه‌روی این ساختمان میراث فرهنگی و معنوی زده شده است. من هنوز هم دوست دارم حدفاصل میدان تا چهارراه ولیعصر بود ولی شرایط کنونی امکان‌پذیر نبود. پارک آب و آتش را اول مخالف بودم ولی وقتی دیدم متوجه شدم فضای مناسبی دارد و مردم از آنجا استقبال می‌کنند. با توجه به عید قربان بودن روز 31 مرداد هم این احتمال بود میدان ولیعصر شلوغ نباشد.
 
شریعتی گفت با وجود فعالیت‌های بسیار خبرنگار در این موضوع به نظر می‌رسد شهرداری گوش شنوایی در این باره ندارد. او گفت باید این موضوع را از شورای شهر پیگیری کرد، چرا که بارها بارها گفته‌اند تئاتر شهر بخشی از هویت تهران است پس مستلزم توجه بیشتر است.
 
برومند درباره دبیری جشنواره بعد گفت من به عنوان مشاور و همراه با دبیر بعدی خواهم بود و هر کمکی به او می‌کنم. دبیرخانه جشنواره پخته شده است و می‌تواند هر یک از بچه‌ها یک دبیر باشند. برنامه‌های من با گرای آنان است. بهتر است بازنشسته‌ها عرصه را به جوانان بدهند. من به شرط انتخاب درست با دبیر بعدی خواهم بود. من هر چه در چنته داشتم رو کردم. بهتر است دبیر بعدی رویکردی جوانانه و تازه داشته باشد.
 
برومند نیز گفت ایده من آن است کارها ابتدا تولید و اجرا شود و سپس وارد جشنواره شود که این مستلزم وجود امکانات لازم است که مسئولان باید آن را تأمین کنند این امیدواری  من است ولی با این شرایط به نظر ممکن نیست.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین