تاریخ انتشارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
plusresetminus
یک کارشناس بازار ارز اظهارات اخیر نوبخت را به معنای موافقت دولت با افزایش منطقی نرخ ارز دانست و گفت: دولت فعلی به مانند دولت یازدهم خیلی مقید به حفظ دلار در یک کانال مشخصی نیست.
۰
کد مطلب : ۱۵۳۴۱۰
پیش‎بینی گرانی دلار از لابلای سخنان "نوبخت"


 
 ایمان زنگنه بازار ارز را یک بازار پر نوسان و پر تلاطم توصیف کرد و افزود: در دوره چهار ساله دولت یازدهم بجز یکبار آنهم در زمستان سال گذشته دیگر خبری از نوسان نرخ ارز در کشور نبود.
وی ضمن اشاره به این جمله که دولت دوازدهم به بازار ارز نگاهی دیگری دارد، اظهار داشت: با توجه به اظهارات محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوی دولت مبنی بر اینکه «دولت با افزایش غیر منطقی نرخ ارز مخالف است» می توان گفت که دولت به نوعی شاید با افزایش منطقی نرخ ارز موافق باشد.
این کارشناس بازار ارز گفت: دولت ها طبق معمول در دوره دوم مدیریت اجرایی کشور خیلی راحت تر دست به تصمیمات بزرگ اقتصادی می زنند چرا که فشار و بار روانی اخذ رای از مردم را ندارند.
وی در خصوص این جمله که «صادرات از افزایش نرخ ارز منتفع می شود»، افزود: عمده اقلام صادراتی ایران شامل نفت، پتروشیمی، کانی ها و مواردی از این قبیل است که متولی این گونه صنایع و معادن به نوعی دولت بوده و در عین حال اقلام مزبورکشش پذیری نسبت به افزایش قیمت دلار را ندارند.
زنگنه تصریح کرد: برای مثال اگر دلار امروز پنج هزار تومان افزایش قیمت پیدا کند آیا می توان در بازارنفت، فروش خود را بیشتر کرد، بدون شک پاسخ منفی است.
وی یادآورشد: انتفاع صادرات از افزایش نرخ ارز زمانی نمود عملی پیدا می کند که کشور کالاهای رقابت پذیر جهت عرضه به بازارهای جهانی در چنته داشته باشد.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین