تاریخ انتشارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
plusresetminus
حزب الله : دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: در بیانیه این اجلاس پارلمان‌ها ملزم به قانونگذاری قوی و موثر در مبارزه با تروریسم خواهند شد.
۰
کد مطلب : ۱۸۴۸۱۲
پارلمان‌ها موظف به قانونگذاری درحوزه مبارزه با تروریسم می شوند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه دومین کنفرانس روسای مجالس افغانستان، ایران، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه در خصوص چالش های تروریسم و ارتباطات درون منطقه ای در جمع خبرنگاران گفت: بحث این اجلاس مبارزه با تروریسم و چالش های منطقه ای را مدنظر قرار داده است.
 
امیرعبداللهیان ادامه داد: قرار است در حوزه مبارزه با تروریسم، اولاً پارلمان ها اقدام به قانونگذاری های قوی تر و موثرتر کنند و ثانیا دولت ها که مراکز ملی مبارزه با تروریسم هستند، ملزم شوند به صورت فعال و منسجم در راستای مبارزه با تروریسم عمل کنند.
 
وی اظهارداشت: در حوزه ارتباطات منطقه ای نیز قرار است در راستای توسعه رفاه اجتماعی و اقتصادی، این اجلاس توصیه هایی را داشته باشد.
 
دستیار ارشد رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: دولت ها نیز در حوزه اجرا باید اقداماتی را در حوزه توسعه پایدار انجام دهند تا از این مسیر بحث چالش مبارزه با تروریسم مورد تاکید و توجه قرار گیرد.
 
امیرعبداللهیان افزود: در شرایطی که آمریکائی ها و برخی کشورهای غربی با سیاست دبل استاندارد رفتار دوگانه ای در موضوع تروریسم دارند، همچنین در شرایطی که ترامپ تلاش زیادی را برای اعمال سیاست ایران هراسی و انزوای جمهوری اسلامی ایران اعمال می کند، این اجلاس پیام دیگری مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به طور فعال با همه دنیا تعامل می کند، دارد.
 
وی گفت: تعامل با کشورهای منطقه و همسایگان برای جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است،
 
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل با تاکید بر لزوم مبارزه با قاچاق موارد مخدر و امنیت سایبری در اجلاس تصریح کرد: تاثیراتی که قاچاق مواد مخدر و استفاده از فضای سایبری توسط تروریست ها در حال توسعه است، آثار شوم دارد.
 
امیرعبداللهیان گفت: بیانیه پایانی این اجلاس که شب گذشته مورد بررسی قرار گرفت، تاکید دارد که درحوزه مبارزه با تروریسم و همکاری های منطقه ای، پارلمان ها موظف هستند، دولت ها را ملزم کنند که دستگاه های امنیتی و مراکز ملی مبارزه با تروریسم فعالانه و با رویکرد نوین مسئله مبارزه با چالش تروریسم را ریشه یابی کرده و آن را مورد پیگیری قرار دهند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین