تاریخ انتشارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
plusresetminus
حزب الله : شاخص‌های مهم سهام آمریکا و جهان با انرژی گرفتن از چشم‌انداز تجاری روشن و درآمدهای شرکتی قوی، به بالاترین مقادیر همیشگی خود دست یافت؛ در عین حال تقویت اقتصاد قاره اروپا،ارزش یورو را بالا برد.
۰
کد مطلب : ۱۵۶۱۱۰
ثبت رکوردهای جدید در بازار سهام / یورو بالا رفت بازار سهام
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، در پایان معاملات روز جمعه شاخص‌های مهم سهام آمریکا و جهان با انرژی گرفتن از چشم‌انداز تجاری روشن و درآمدهای شرکتی قوی، به بالاترین مقادیر همیشگی خود دست یافتند درحالی‌که تقویت اقتصادی قاره اروپا یورو را به بالاترین میزان ۲ ماهه خود در برابر دلار رساند.
 
سود بالای شرکت‌های آمازون دات کام، فیس‌بوک و برادکام، باعث شد تا شاخص‌های اس‌اندپی۵۰۰، کامپوزیت نسدق و شاخص جهانی تمام کشورهای ام‌اس‌سی‌آی در مقادیر بالای رکوردی خود بسته شوند. شاخص صنعتی داو جونز هم بالاتر بسته شد اما رکوردی ثبت نکرد.
 
یک روز پس از تعطیلی عید شکرگذاری، جمعه سیاه که شروع فصل خرید پایان سال است که امسال به شدت به صورت آنلاین انجام شد، بازارهای وال‌استریت زودتر از همیشه تعطیل شد.
 
موسسه اقتصادی آی‌اف‌او اعلام کرد که در اروپا اعتماد به نفس تجاری در آلمان در ماه نوامبر رکورد زده است که این نشانه ای از این است که بزرگترین اقتصاد منطقه در مسیر شکوفایی قرار دارد.
 
اعلام نتایج تحقیق آی‌اف‌او نگرانی‌های به وجود آمده در مورد عدم موفقیت در مذاکرات تشکیل دولت ائتلافی آلمان را ارام کرد و تنها یک روز پس از آن صورت گرفت که بررسی صنایع خدماتی و تولیدی اروپا نتایجی بهتر از خوشبینانه‌ترین نتایج پیش‌بینی‌های نظرسنجی‌های رویترز از اقتصاددانان، نشان داد.
 
چشم‌انداز قوی اروپا باعث شد یورو به سومین هفته افزایش قیمت خود در برابر دلار دست یابد که این بهترین توالی رشد قیمت آن از ماه جولای تا کنون است.
 
شاخص‌ اف‌تی‌اس یوروفرست۳۰۰ با افت ۰.۱۲ درصدی به کار خود پایان داد؛ سودهای قوی بخش مالی با افت سنگین بخش سلامت خنثی شد.
 
هرچند برخی از مهمترین شاخص‌های کشوری اروپا شامل کاک فرانسه، داکس آلمان و ایبکس اسپانیا، همگی رشد کردند.
 
شاخص جهانی تمام کشورهای ام‌اس‌سی‌آی، از بازارهای سهام ۴۷ کشور جهان، ۰.۲۵ درصد رشد کرد.
 
میانگین صنعتی داوجونز ۳۱.۸۱ واحد یا ۰.۱۴ درصد رشد کرد و در ۲۳۵۵۷.۹۹ واحد بسته شد. اساندپی۵۰۰ با افزایش ۵.۳۴ واحدی یا ۰.۲۱ درصدی در ۲۶۰۲.۴۲ واحد بسته شد. کامپوزیت نسدق ۲۱.۸۰ واحد یا ۰.۳۲ درصد به ارزش خود افزود و در ۶۸۸۹.۱۶ واحد بسته شد.
 
از ابتدای امسال تاکنون اس‌اندپی۵۰۰ بیش از ۱۶ درصد سود کرده است درحالی‌که نسدق ۲۸ درصد بالاتر آمده است.
 
شاخص دلار به کمترین میزان خود از ۲۶ سپتامبر سقوط کرد و به رقم ۹۲.۶۷۵ دست یافت.   ین ژاپن در برابر دلار تضعیف شد و نرخ برابری آن ۱۱۱.۵۵ ین به ازای هر دلار شد.
 
پیش‌خرید طلا برای تحویل در ماه دسامبر با کاهش ۴.۹۰ دلاری به قیمت ۱۲۸۷.۳۰ دلار برای هر اونس رسید.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین