تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳
plusresetminus
حزب الله: رییس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای شهر کرج گفت: مهمترین وظیفه روابط عمومی‌ها بیان رویکردها و بیان سیاست های سیستم اجرایی و انتقال آن به شهروندان است.
۰
کد مطلب : ۱۹۷۴۲۱
روابط عمومی تریبون تبلیغاتی نیست/ جایگاه روابط عمومی‌ها به درستی تبیین نشده است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، رحیم خستو در نشست روابط عمومی‌های مجموعه مدیریت شهری که به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد، با اشاره به جایگاه سازمانی روابط عمومی اظهار کرد: در چارت سازمانی، بعد از هیات مدیره یا رییس، روابط عمومی و بعد ازآن معاونت‌ها قرار دارند.
 
وی با اشاره به اینکه دانش روابط عمومی طی دهه‌های قبل حرکت رو به جلویی داشته، ادامه داد: دانش روابط عمومی طی 100 سال اخیر فرازو نشیب‌های زیادی را طی کرده و توانسته خود را با نیازهای روز همگام کند.
 
این مسئول با بیان اینکه علی رغم تحولات اخیر روابط عمومی‌ها همچنان با مشکلات زیادی مواجه هستند، گفت: باید نگاه  یک سویه و صرف تبلیغاتی از روی روابط عمومی برداشته شود چون این نگرش کارکرد اصلی این بخش را با چالش مواجه می‌کند.
 
این مسئول خاطر نشان کرد: روابط عمومی ابرازی دارد که با استفاده از آنها می‌تواند در مسیر اهداف تعیین شده خود به درستی گام بردارد.
 
وی ابراز کرد: یکی از این ابراز هنر است چون زبان و بیان هنری گویای بسیاری از مسائل است و روابط عمومی‌ها از طریق آن به راحتی می‌توانند با جامعه هدف ارتباط برقرار کنند.
 
وی با اشاره به اینکه دنیای امروز دنیای ارتباطات یک سویه نیست، توضیح داد: شهروندان مصرف کننده یک سویه تبلیغات روابط عمومی‌ها نیستند و قرار نیست هر چیزی که از این درگاه تولید می‌شود را هضم کنند.
 
خستو خاطر نشان کرد: بدون شک نگاه یک سویه به شهروندان تبعات و نتایج خاص خود را دارد که یکی از آنها این است که شهروندان خود را همگام با مدیریت شهری و کنار این مجموعه نمی بینند.
 
رییس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای شهر کرج گفت: شهروندان به عنوان یکی از مخاطبان روابط عمومی ولی نعمت همه کسانی هستند که در سازمان و ادارات مختلف مشغول به کارند و به دنبال این هستند که عملکرد و تلاشهای آنها دیده شود.
 
خستو ابراز کرد: اگر مدیر سازمانی به دنبال جذب نظر و همسویی شهروندان است، باید در مرحله اول جایگاه روابط عمومی خود را به رسمیت بشناسد.
 
وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر جایگاه واقعی روابط عمومی تبیین نشده و و اغلب این مجموعه را به عنوان عنصری تبلیغاتی می بینند یا کارکرد آن را تا حد تشریفات صرف پایین می آورند.
 
عضو شورای شهر کرج افزود: مهمترین وظیفه روابط عمومی‌ها بیان رویکردها و بیان سیاست های سیستم اجرایی و انتقال آن به شهروندان است.
 
خستو توضیح داد: برخی مواقع مدیران تلاش می‌کنند ولی شهروندان آنها را نمی بینند چون سیاست های کلان آنها در راستای درخواست و نیاز مردم نیست.
 
این مسئول با اشاره به این اینکه روابط عمومی ها میتوانند فاصله بین مدیران و شهروندان را کم کنند اضافه کرد: روابط عمومی می تواند تعامل دوسویه بین مدیران و شهروندان را ایجاد کند.
 
وی خاطر نشان کرد: روابط عمومی ها باشناخت ارزش ها، دغدغه ها و روانشناسی جامعه مخاطب می تواند جایگاه سازمانها را در ذهن مخاطبان تثبیت کنند.
 
وی در پایان گفت: اگر به دنبال پویایی روابط عمومی‌ها هستیم باید این بخش را به امکانات و زیرساخت‌های روز مجهز کنیم و به دنبال به روز رسانی دانش و مهارت پرسنل این بخش باشیم.
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین