تاریخ انتشارسه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
plusresetminus
حزب الله: استاندار البرز گفت: زنگ اختصاصی کتاب خوانی در مدارس باید در نظر گرفته شود و همچنین ایجاد کرسی های آزاد اندیشی می تواند در مدارس و دبیرستان ها منجر به ارائه و بررسی نظرات مخالف و متفاوت و دفاع از استدلال ها و اظهارات شود.
۰
کد مطلب : ۶۴۵۵۲
زنگ اختصاصی کتاب‌خوانی در مدارس ایجاد شود
 به گزارش شبکه خبری حزب الله ، سید حمید طهایی در مراسم متمرکز استانی جشن بازگشایی مدارس که صبح امروز در دبیرستان شاهد عصمت با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، امام جمعه کرج، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل آموزش و پرورش و مسئولان استانی برگزار شد ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: با زحمات و تلاش مربیان، سرمایه های کشور تحت تعلیم و تربیت قرار میگیرند.

وی افزود: مدرسه مکانی است که پس از خانواده زندگی اجتماعی در آن آغاز می شود و به جامعه ختم می شود و امکانات لازم برای فراگیری علم و دانش در دوره تعلیم و تربیت برای دانش آموزان فراهم شده است.

استاندار البرز با اشاره به اینکه نباید آموزش صرفا بر دوش مدارس و دانشگاه باشد گفت: مدرسه جرقه ای برای شروع آموزش و دانشگاه مکانی  برای تلاش وسیع تر است.

وی خاطر نشان کرد: در سند جدید آموزش و پرورش باید از آموزش حافظه محور به سمت آموزشی که با تدبیر و تفکر است روی آورده شود.
وی بیان کرد: همه باید توجه کنند که مربیان فقط راه و شیوه تفکر و اندیشه را نشان می دهند و مابقی به عهده فرد است.

طهایی تصریح کرد: هرچه توانایی ها بیشتر و آموزش عمیق شود رستگاری در جامعه بیشتر می شود.

وی با اشاره به آیات 31 و 32 سوره بقره گفت: علم انسان بی انتها و مانند اقیانوسی است که بخشی از آن مشخص نیست و با علم و تربیت می توان به عمق آن شنا کرده و سختی های جامعه را با راه حل های علمی آسان کنیم.

استاندار البرز با اشاره به اینکه امیدواریم همه معلمان ما در سطح نخبه باشند، تاکید کرد: یک معلم معمولی تنها مطلب را در کلاس می گوید، معلم متوسط آن را توضیح می دهد، معلم قوی آن را اثبات می کند و معلم نخبه آن را در اذهان دانش آموز القا می کند.

وی با اشاره به اینکه  دو مسئله باید در مدارس نهادینه شود گفت: زنگ اختصاصی کتاب خوانی در مدارس باید در نظر گرفته شود و همچنین ایجاد کرسی های آزاد اندیشی می تواند در مدارس و دبیرستان ها منجر به ارائه و بررسی نظرات مخالف و متفاوت و دفاع از استدلال ها و اظهارات شود.

طهایی تصریح کرد: دانش آموزان سفیران آینده کشور هستند که اگر نتوانند از عقاید و نظرات خود دفاع کنند پیشرفت نمی کنند.

وی تاکید کرد: با ورود علم، جهل راه به جایی ندارد و هرچه علم آموزی عمیق تر باشد شاهد آینده بهتری در جامعه هستیم.

در پایان این مراسم از دانش آموزان برتر که 12 مدال در المپیادهای علمی، 52 مقام کشوری در مسابقات فرهنگی و هنری، 20 مقام تیمی در مسابقات ورزشی کشور کسب کردند تقدیر به عمل آمد.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین