تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷
plusresetminus
حزب الله: سخنگوی دولت یازدهم از وجود دو میلیون و 257 هزار نفر جوان بیکار در کشور خبر داد.
۰
کد مطلب : ۶۷۰۷۲
بیش از دو میلیون بیکار در کشور
 

 

 
به گزارش شبکه خبری حزب الله ، محمدباقر نوبخت چهارشنبه شب در جریان سفر به شهرستان بناب در اجتماع اقشار مختلف مردم در مصلای این شهر گفت: با سرمایه گذاری های انجام شده توسط بخش دولتی و خصوصی در شش ماهه نخست امسال برای 400 هزار نفر اشتغالزایی شده است.

وی با تشریح اقدامات انجام شده توسط دولت برای کاهش نرخ تورم و بیکاری در نیمه نخست امسال گفت: شمار بیکاران کشور در فصل بهار امسال دو میلیون و 530 هزار نفر بود که این میزان در فصل تابستان به دو میلیون و 257 هزار نفر کاهش یافت اما هنوز هم نتوانسته ایم برای این تعداد باقیمانده کاری بکنیم.

نوبخت افزود: از شهریور سال گذشته که دولت تدبیر و امید فعالیت خود را شروع کرد، با دو مشکل بزرگ 'تورم 40درصدی همراه با رکود' و 'رشد منفی 6.8 درصدی' همراه بودیم از این رو مجموعه تلاش های دولت به سمت کاهش تورم، مثبت شدن رشد اقتصادی و افزایش اشتغالزایی بود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه برای خروج از رکود باید سرمایه گذاری شود، ادامه داد: بر این اساس دولت همه تلاش خود را در 6 ماهه دوم سال گذشته برای افزایش سرمایه گذاری به منظور کاهش تورم و رشد مثبت اقتصادی معطوف کرد.

نوبخت، سرمایه گذاری برای طرح های عمرانی نیمه تمام بالای 70 درصد را نخستین راهکار دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: در شش ماهه دوم سال گذشته با دشواری تامین منابع روبرو بودیم؛ با این حال دولت تلاش کرد که منابع موجود را به طور علمی برای طرح های عمرانی کشور تخصیص دهد.

وی خاطرنشان کرد: منظور دولت این نیست که الان هیچ مشکل اقتصادی وجود ندارد بلکه توانستیم قیمت ها را مهار و کنترل کنیم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری اظهار کرد: ما دولتمردان همه حیثیت خودمان را وابسته به اعتماد مردم می دانیم و با جهاد شبانه روزی اعضای کابینه دولت که همگی مجرب و متعهد هستند تلاش می کنیم رفاه ، امنیت و آسایش ملت عزیز ایران را فراهم کنیم.

نوبخت افزود: اگر اعضای هیئت دولت روزی با لباس بسیجی و رزمنده از تمامیت ارضی این کشور دفاع می کردند هم اکنون در لباس خدمتگذار ملت به پیشرفت و آبادانی کشورمان کمک می کنند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز در ابتدای این مراسم مشکل اصلی صنعتگران و سرمایه گذاران بناب را نبود سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اعلام کرد و گفت: صنعت شهرستان بناب به لحاظ وجود زیرساخت های کافی جایگاه ممتازی در استان دارد.

حجت الاسلام محمد باقری همچنین از دولت یازدهم خواست رشد اقتصادی به دست آمده را بیشتر و بهتر به عموم مردم تبیین و توضیح دهد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین