تاریخ انتشاريکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
plusresetminus
حزب الله: یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه استکبار داعش را در آستین خود پرورش داده است، گفت: آتش داعش روزی دامان غرب را خواهد گرفت
۰
کد مطلب : ۵۸۹۸۲
آتش داعش روزی دامان غرب را خواهد گرفت
به گزارش شبکه خبری حزب الله ،آیت الله العظمی جعفر سبحانی بعد از ظهر شنبه در درس تفسیر قرآن کریم که در مدرسه حجتیه قم برگزار شد، اظهار داشت: همه نعمت‌های انسان برای خداست اما برخی افراد مانند قارون آن را برای خود و نتیجه توانایی خود می‌دانند بدون اینکه جایگاهی برای خدا قائل باشند.

وی ادامه داد: قریش نیز در زمان پیامبر(ص) دارای این خصلت بودند و البته اگر چه همانند قارون با مال و اموال زیر خاک نرفتند اما به عذاب‌های دیگری گرفتار شدند.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به تکبر غربی‌ها در دنیای امروز اضافه کرد: آیات قرآن مخصوص آن دوره نیست و امروز هم اگر کسی شکر نعمت‌های خدا را به جا نیاورد به عذاب گرفتار می‌شود و غرب هم باید این را بداند.

آیت‌ الله العظمی  سبحانی اضافه کرد: غربی‌ها داعش را با دستان خود آفریده و حمایت می‌کنند و در آستین خود مار می‌پرورانند اما روزی همین مار، افعی می‌شود و زهرش را به خود آنان می‌ریزد.

وی افزود: گروه‌های تکفیری مربی و غیرمربی برایشان فرقی نمی‌کند و اگر روزی منافعشان با غرب در تضاد بیفتد علیه آنان نیز اقدام می‌کنند.

انتقاد از نظام اقتصادی غرب

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از نظام اقتصادی غرب گفت: قبض و بسط روزی به تعبیر قرآن دست خداوند است اما فاصله طبقاتی امروز مردم دنیا به سیاست‌های نظام سلطه بر می‌گردد.

وی ادامه داد: وقتی 80 درصد ثروت در دست عده‌ای محدود است این به معنای آن است که بخش زیادی از مردم فقیر هستند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین