تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
plusresetminus
حزب الله : فرمانده انتظامی استان البرز از انهدام و دستگیری باند ۷ نفره سارقان خودرو در این استان خبر داد.
۰
کد مطلب : ۱۸۲۹۲۲
باند ۷ نفره سارقان خودرو در استان البرز متلاشی شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، سردار عباسعلی محمدیان اظهار داشت: در پی مشکوک شدن ماموران به یک دستگاه خودرو زانتیا و توقیف آن، با استعلام از شماره پلاک خودرو، مطلع شدند که خودرو سابقه سرقت در تهران را دارد، بنابراین راننده به همراه خودرو جهت تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی استان منتقل شد.
 
وی افزود: با توجه به اظهارات راننده مبنی بر این که خودرو را از نمایشگاه اتومبیل به قیمت روز خریداری کرده است و از سرقتی بودن آن اطلاعی ندارد پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قرار گرفت و در بررسی‌های کارشناسانه، غیر اصیل بودن ارکان خودرو و سند نمره بودن آن محرز شد.
 
این مقام انتظامی ادامه داد: با قوت گرفتن این احتمال که موضوع سند نمره کردن خودروها و تغییر ارکان خودرو کار یک باند حرفه‌ای است، تحقیقات گسترده در این‌باره آغاز شد و 2 نفر از افرادی که راننده خودرو با آن‌ها وارد معامله شده بود شناسایی و دستگیر شدند.
 
 محمدیان افزود: بر اساس اعترافات متهمان دستگیر شده ، عامل اصلی سند نمره خودروهای مسروقه فردی به نام "م" است که با راهنمایی‌های آن‌ها و تحقیقات بی‌وقه پلیسی، در حال تردد با یک دستگاه خودرو مزدا 3 مسروقه و سند نمره در شهر کرج، در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از منزل وی یک دستگاه خودرو تویوتا لندکروز سند نمره و اسناد و مدارک مربوط به خودروهای اوراقی و تصادفی کشف شد.
 
فرمانده انتظامی استان البرز اظهار داشت: با دستگیری این افراد، 2 نفر از سارقان سابقه‌دار که تحت تعقیب پلیس آگاهی تهران بزرگ بودند و همچنین 2 نفر از متصدیان صافکاری و نقاشی که تمامی موارد مربوط به تغییر اصالت خودروها در گاراژ آن‌ها انجام می شد شناسایی شدند.
 
وی بیان کرد: 2 نفر متهم که اقدام به صافکاری خودروهای سرقتی می‌کردند در کرج و یکی از شهرهای شمالی دستگیر و سارقان خودروها که از دستگیری همدستان خود مطلع شده و متواری بودند در شهرستان فردیس استان البرز دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها یک دستگاه خودروی پژو 405 مسروقه کشف شد.
 
وی تصریح کرد: متهمان در بازجویی‌های ماموران به جرم خود مبنی بر سرقت خودروها و سند نمره کردن آن‌ها اعتراف کرده و درباره شیوه و شگرد سرقت‌ها اذعان داشتند که با تشکیل یک باند 7 نفره پس از سرقت خودرو ها که اغلب مزدا 3 ، زانتیا ، ماکسیما ، پژو پارس ، نیسان وانت ، تویوتا لنکروز و غیره بود، آن ها را به گاراژی در کرج انتقال داده و پس از تغییر ارکان خودرو و سند نمره کردن آن‌ها، به نمایشگاهی که متعلق به یکی از اعضای باند بود انتقال داده و اقدام به فروش آن‌ها به قیمت روز بازار می‌کردند.
 
 محمدیان با بیان این که سارقان به 26 فقره سرقت خودرو اعتراف کردند، گفت: متهمان دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین