تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
plusresetminus
حزب الله : عضو شورای شهر کرج گفت: متاسفانه شهر کرج با معضل ساخت‌وسازهای غیرمجاز روبه‌رو است که همین امر سبب شده که شهر بی‌قواره رشد کند و باید مدیریت و نظارت مدیریت شهری در این زمینه بیشتر شود.
۰
کد مطلب : ۱۳۵۷۶۲
ساخت‌وسازهای غیرمجاز سبب رشد بی‌قواره کرج شده است

 

 

 

 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مریم قهرمانی صارمبا اشاره به اینکه دوره چهارم شورای شهر کرج کلان‌نگر بوده است، اظهار داشت: احداث تقاطع‌های متعدد، پروژه‌های کم‌نظیر مانند زیرگذر مهرویلا و آغاز عملیات ابرپروژه کمربند شمالی نشان‌دهنده کلان‌نگری شورای چهارم بوده است.

عضو شورای شهر کرج ادامه داد: توجه به وظائف ذاتی روزمره در محلات کم‌برخوردار و کمتر توسعه یافته نیز در دستور کار شورای شهر کرج قرار داشته و دارد.

آنچه می‌خوانید بخش دوم گفت‌وگوی تسنیم با مریم قهرمانی صارم،‌ عضو شورای شهر کرج است.

 آیا در پروژه‌های شهری کرج سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی وجود دارد؟

قهرمانی: یکی از مشکلاتی که در مدیریت شهری وجود دارد، عدم تلاش جدی و تاثیرگذار در جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در پروژه‌های شهری است که به سبب این امر امکانات به‌طور عادلانه در شهر توزیع نشده و بخش مهمی از مناطق کم‌برخوردار کلانشهر مهم کرج، فاقد امکانات و زیرساخت‌های حیاتی و ضروری است.

 یکی از مسائل بسیار حساس در کرج، موضوع امنیت است. در این بخش ابتدا باید تاکید کنیم که با تلاش‌های بی‌وقفه و ایثار و فداکاری دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی، امنیت بسیار خوبی در کشور حاکم بوده و این در حالی است که کشورهای همسایه ما، به دلیل توطئه‌ کشورهای غربی و گروهک‌های تروریستی، هر روز با یک آشوب و تنش جدید روبه‌رو هستند.

تسنیم: اقداماتی برای افزایش امنیت در کرج از سوی مدیریت شهری صورت گرفته است؟

قهرمانی: در برخی مناطق به ویژه کلانشهر کرج به دلیل بافت خاص جمعیتی، مهاجرت بی‌رویه و غیر استاندارد و بالاخص وجود 4 زندان بزرگ، دغدغه‌هایی داریم که برای مردم و مسئولان جدی است. به همین سبب شورا بارها در جلسات عمومی، کمیسیون‌ها و جلسات خصوصی تاکید کرده که نیاز است میان مدیریت شهری و پلیس در کرج همکاری، تعامل و همفکری ویژه‌ای برقرار باشد.

 آیا از سوی مردم در این زمینه درخواستی وجود داشته است؟

قهرمانی: مردم در جلسات مختلف به نمایندگان خود در شورای شهر مسائلی را در حوزه امنیت به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه‌ای مطرح می‌کنند و شورا آماده فراهم کردن امکانات مورد نیاز پلیس در این بخش است.

من در جلسات مختلف شورا به نیروی انتظامی پیشنهاد دادم که طرح‌های خود را مطرح و نیازهایی که برای اجرای این طرح‌ دارد را به مدیریت شهری اعلام کرده و شورا و شهرداری کرج موظف هستند که از طرح‌های فوق حمایت کنند.

 شورای دوره چهارم در زمینه زیباسازی شهر چه فعالیتی را انجام داده است؟

قهرمانی: متاسفانه به دلایل مختلف باید بگویم که چهره شهر زیبنده مردم فداکار ما نیست در گذشته ما با مشکلات زیادی در حوزه اجرای طرح‌های فرهنگی در هنگام احداث پروژه‌ها، بی‌توجهی به مقوله زیباسازی و معماری شهری و بالاخص ساخت و سازهای غیرمجاز روبه‌رو بودیم و به همین سبب در دوره چهارم شورای اسلامی شهر کرج، تلاش ویژه‌ای در این حوزه به کار گرفته شد که نتایج آن را در سطح شهر مردم مشاهده می‌کنند.

بخش مهمی از طرح‌های مربوط به زیباسازی معابر عمومی در کمیسیون عمران مطرح و پس از بررسی‌های کارشناسی، به اجرا گذاشته شد و مردم امروز با اثرات آن آشنا هستند.

 عملکرد دوره چهارم شورای شهر کرج را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

قهرمانی: این دوره شورا کلان‌نگر بوده است و احداث تقاطع‌های متعدد، پروژه‌های کم‌نظیر مانند زیرگذر مهرویلا، آغاز عملیات ابرپروژه کمربند شمالی نشان‌دهنده کلان‌نگری شورای چهارم بوده است. همچنین توجه به وظائف ذاتی روزمره در محلات کم‌برخوردار و کمتر توسعه یافته نیز در دستور کار قرار داشته و دارد.

از ابتدای فعالیت شورا به طور مرتب و هفتگی در محلات مختلف حضور یافته و در کنار مردم زحمت‌کش و متدین کرج بوده‌ام و یکی از اقدامات خوبی که صورت دادم، تدوین تقویم اقدامات عمرانی مناطق بود و در بسیاری از این مناطق،‌ طرح‌های اجرا شده برای مردم ساکن آن محل مشهود است.

 در مورد ناوگان عمومی اتوبوس‌رانی در شهر کرج بگویید؟

قهرمانی: قرار شده است از یکصد اتوبوس نقدی، 20 اتوبوس تا قبل از آغاز سال 96 خریداری شود. از طرفی زمینی که تحویل سازمان اتوبوس‌رانی شده، 38 میلیارد تومان قیمت گذاشته‌اند و قیمت هر اتوبوس 515 میلیون تومان برآورد شده است و ما 5 میلیارد هم برای متمم گذاشته‌ایم، که از آن 3 میلیارد تومان برای بهسازی اتوبوس‌ها هزینه شده است و مابقی انجام می‌شود و اتوبوس‌های بخش خصوصی از محل یارانه‌ها تعمیر می‌شوند.

 آیا شورای شهر کرج در مورد ساختمان‌های فرسوده شهر اقدامی داشته است؟

قهرمانی: در پی اتفاق پلاسکو بنده نامه‌ای به شهرداری‌های مناطق ارسال کردم و در این نامه درخواست "شناسایی و احصاء ساختمان‌های ناامن مسکونی و تجاری در کرج" را اعلام کردم تا در مدت معلوم تمام ساختمان‌هایی که ایمن نیستند در شهر شناسایی شوند و به کارشناسان آتش‌نشانی سپرده شود تا بعد از تایید آن‌ها برای ایمن سازی ساختمان‌ها اقدام شود از طرفی هم متاسفانه شهر کرج با معضل ساخت‌وسازهای غیرمجاز مواجه است که همین امر سبب شده است که شهر بی‌قواره رشد کند و باید مدیریت و نظارت مدیریت شهری بیشتر شود.

تسنیم: کلام آخر؟

قهرمانی: با وجود اقدامات گوناگون در کلانشهر کرج، معتقدم که کرج همچنان کاستی‌ها، نیازها و ضرورت‌های بسیاری دارد. در سال‌هایی که تمام شهرداری‌ها به سبب کاهش ساخت و ساز‌ها و رکود در این بخش از کمبود درآمد گلایه داشتند، با تصمیمات کارشناسی اتخاذ شده در شورا، اقدامات بسیار خوبی را انجام دادیم.

البته معضلات بسیاری همچنان باقی مانده که در برنامه‌های توسعه‌محور تعریف شده و امیدوارم با مطالبه شهروندان، سال‌ها عقب افتادگی کرج به تدریج جبران شود.

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین