تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
plusresetminus
حزب الله: مهران رجبی بازیگر مجموعه‌های طنز تلویزیونی معتقد است که بدهه‌پردازی موجب دست‌باز بازیگر برای ایفای نقش در این قبیل آثار می‌شود.
۰
کد مطلب : ۱۹۰۹۶۹
اهمیت بداهه‌پردازی در سریال‌های طنز/ «فیلم‌نامه»‌ بخشنامه نیست

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مهران رجبی بازیگر سریال «سه در چهار» که سال ۸۶ از شبکه یک سیما پخش شد و این شب‌ها از شبکه آی‌فیلم در حال بازپخش است به خبرنگار مهر گفت: من در این سریال که مجید صالحی کارگردانی آن را داشت نقش سیروس را داشتم و این شب‌ها هم معمولا آن را دنبال می‌کنم. به نظرم این سریال، کاری خوب و دوست داشتنی شد و مردم هم با آن ارتباط برقرار کردند. «سه در چهار» یک سریال طنز است که مشکلات روزمره را مطرح می‌کند و این مسائل برای بینندگان قابل لمس است و به همین خاطر مردم با آن ارتباط برقرار کردند و دوستش داشتند.
 
رجبی در ادامه درباره نقش خود نیز یادآور شد: نقشی که من در «سه در چهار» بازی کردم، نقش خوبی بود و اولین بار بود که در یک کار کاملاً طنز حضور داشتم. پیش از آن در کارهای جدی که ته‌مایه طنز داشت، بازی کرده بودم امّا «سه در چهار» اولین کار کاملاً طنز من بود و به نظرم خوب از آب درآمد.
 
وی درباره بازخوردها از این سریال هم اظهار کرد: برایم جالب است که در شهرهای مختلف مرا با نام سیروس می‌شناسند و با لهجه خاص خودشان مرا با این نام صدا می‌زنند. حتی وقتی در کشورهای دیگر از جمله عراق هم که بودم، مرا با نام سیروس می‌شناختند و این برایم جالب بود.
 
رجبی درباره بازی‌های بداهه خود در سریال‌های طنز عنوان کرد: به نظر من اگر در کارهای طنز بداهه نباشد، اثر ارزشش را از دست می‌دهد. باید دست بازیگر باز باشد تا بخشی از سریال را به صورت بداهه بازی کند. اگر بداهه در کار نباشد، مثل این است که فیلمنامه را مانند یک بخشنامه به دیوار بزنند و بگویند باید بر اساس این چارچوب عمل کنید. اگر این طور باشد، کار خیلی خشک و زمخت می شود و بیننده با آن ارتباط برقرار نخواهد کرد.
 
بازیگر سریال «سه در چهار» در پایان گفت: مجید صالحی کارگردان و علی مسعودی نویسنده این سریال هر دو از طنزکاران حرفه‌ای هستند و جنس کمدی را می‌شناسند و می‌دانند باید به بازیگر فضای کافی برای بازی داده شود. به همین دلیل در این سریال دست بازیگران برای بداهه‌گویی خیلی باز بود. یکی از دلایل دل‌پذیری این سریال نیز همین موضوع است. به طور کلی، کسانی که خودشان طناز هستند، قدر طنازی و بداهه گویی بازیگران را می دانند.
 
رجبی در پایان گفت: این روزها هم مشغول کاری هستم که آقای مسعودی نویسنده و کارگردانش هستند. این کار هم طنز است و در ۲۸ قسمت پخش خواهد شد. البته الان به دلیل مشکلات مالی حدود ۲۰ روز است که کار متوقف شده است، امّا ادامه خواهد یافت و پخش خواهد شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین