تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
plusresetminus
حزب الله: فعالان و معترضان در واشنگتن، شیکاگو و چند ایالت دیگر آمریکا در "روز روسای جمهور" علیه اعلام وضعیت اضطرار ملی برای تامین بودجه دیوار مرزی در مرز مکزیک با آمریکا به خیابانها آمدند.
۰
کد مطلب : ۱۹۰۷۶۱
تظاهرات مخالفان وضعیت اضطرار ملی در آمریکا همزمان با "روز روسای جمهور"
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، روز روسای جمهور در سومین دوشنبه ماه فوریه برای بزرگداشت جورج واشنگتن، اولین رییس جمهور  و دیگر روسای جمهوری که به کشور آمریکا خدمت کرده‌اند، نام گذاری شده و تعطیل رسمی است.
 
معترضان این اعلان وضعیت اضطراری توسط ترامپ را سوءاستفاده از قدرت و تخطی از کنگره اعلام کردند.
 
شرکت کنندگان و برگزار کنندگان این تظاهرات اعلام کردند: مهم است اجازه دهیم این خشم و نفرت از اقدام ترامپ شنیده شود.
 
در همین راستا، دارسی رگان، رئیس اجرایی انجمنInvisible Chicago  اعلام کرد: ما مخالف اعلام وضعیت اضطراری توسط رئیس جمهور بوده و در این جا در کنار همکاران و دوستان مهاجر خود ایستاده‌ایم.
 
معترضان در میدان بزرگ شیکاگو گرد هم آمدند و شعارهایی علیه دونالد ترامپ از جمله "وضعیت اضطراری جعلی"، "نه به دیوار، نه به ترس، مهاجران به این جا خوش آمده‌اند" سر دادند.
 
تأمین میلیاردها دلار هزینه دیوار مرزی با مکزیک از بودجه وزارت دفاع، آن‌هم با اعلان وضعیت اضطراری، از نظر حقوقی بسیار مناقشه‌برانگیز است. این اقدام ترامپ از همان ساعات اولیه اعلام آن، با مقاومت گسترده در میان دموکرات‌ها و جمهوری خواهان روبرو شده است.
 
با اعلام وضعیت اضطراری، رئیس‌جمهوری آمریکا می‌تواند بدون اجازه و تصویب کنگره این کشور، اعتبار مالی برای ساخت دیوار در مرز مکزیک را از سایر ردیف‌های بودجه تأمین کند.
 
به اعتقاد رئیس‌جمهوری آمریکا، ساخت دیوار در مرز مکزیک باعث توقف مهاجرت غیرقانونی به این کشور خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: ما با حمله باندهای تبهکار، با تهاجم مواد مخدر و با حمله (ورود غیرقانونی پناهجویان) مواجه هستیم و این غیر قابل قبول است.
 
ترامپ تصریح کرد، منابع مختلفی برای تأمین هزینه ساخت دیوار مرزی در اختیار دارد و می‌خواهد با این فرمان اجرایی ساخت دیوار را تسریع بخشد.
 
ترامپ برای ساخت دیوار مرزی خواستار بودجه‌ای ۵.۷ میلیارد دلار شده بود اما دموکرات‌ها در کنگره با این بودجه مخالفت کردند.
 
اختلاف دولت دونالد ترامپ با دموکرات‌ها بر سر تأمین بودجه ساخت دیوار مرزی در جنوب آمریکا باعث شد که بخشی از ادارات دولت فدرال به مدت ۳۵ روز تعطیل شود. این طولانی‌ترین تعطیلی دولت در تاریخ معاصر آمریکا بود که در نهایت با موافقت طرفین بر سر تأمین بودجه موقت به پایان رسید.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین