تاریخ انتشارسه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
plusresetminus
حزب الله : مرجع تقلید شیعیان گفت: هدف آمریکا و صهیونیست‌ها از ایجاد بوکوحرام و داعش ایجاد اختلاف میان مسلمان و جلوگیری از ایجاد حماسه توسط آنان بود که باید با تقویت اتحاد خود در جهان اسلام این نقشه را بی‌ سرانجام بگذاریم.
۰
کد مطلب : ۷۷۳۹۶
اتحاد مسلمانان جهان سبب نابودی نقشه‌ مستکبران از ایجاد تکفیری‌ها می‌شود

 

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه خداوند دنیا را جایی برای تکامل قرار داده است، افزود: پیامبران و امامان تنها کسانی هستند که کامل آفریده‌شده‌اند و بقیه مردم خام هستند و باید به تکامل برسند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه باید مسئولیت اجتماعی خود را در برابر اجتماع انجام دهیم، خاطرنشان کرد: مسئولیتی نیز در مورد شغل برای هر انسان وجود دارد.

وی بابیان اینکه اصل اول ایمان است گفت: جهان قانونمند است و هیچ موجودی از حوزه قانون بیرون نیست. خداوند فرموده است هر موجودی را با برنامه خاصی آفریده‌ایم.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر ایمان به خدا و ارزش‌های دینی گفت: شناخت خدا و صفات او امامت و نبوت را نیز باید در ابتدا آموخت و سپس در این مسیر گام برداشت.

استاد برجسته حوزه علمیه بابیان اینکه ایمان دارای مراتب است خاطرنشان کرد: این موضوع به قلب انسان مرتبط است و اولین گام در خودسازی مربوط به قلب است که باید پیوندی میان دل عالمیان و خداوند برقرار باشد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که مربوط به آفرینش خداوند است اظهار داشت: خداوند در بخش‌های مختلف قرآن از خلقت آسمان‌ها و زمین به‌عنوان بنا شدن نام‌برده است و این نشانه وجود سازنده‌ای مقتدر و قانون‌مند‌ است که باید به این بنا نگاه کرد و به خداوند پی برد.

وی با عنوان اینکه خداوند فرموده هیچ نقصی در خلقت آسمان‌ها و زمین وجود ندارد تصریح کرد: مرتبه دوم خودسازی علم است که باید در جهت یافتن آن تلاش کرد.

آیت‌الله العظمی  نوری همدانی با اشاره به اینکه عقل سومین اصل خودسازی است خاطرنشان کرد: عقل با علم متفاوت است و عقل به معنای بصیرت است که مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه باید در عمل نیز به آنچه خوانده‌ایم و ایمان داریم عامل باشیم، گفت: انسان موجودی است که زندگی اجتماعی دارد و در اجتماع زندگی می‌کند و در برابر آن مسئول است.

استاد برجسته حوزه علمیه با تأکید بر اینکه جامعه اسلامی باید جامعه‌ای قدرتمند باشد افزود: پیامبر اکرم (ص) فرمودند هر کس به امور اجتماعی مسلمانان بی‌اهمیت باشد مسلمان نیست.

وی با اشاره به وجود برخی اختلافات بین مسلمانان افزود: دشمنان ما امروز جنگ سخت و نرم را بین مسلمانان حاکم کرده‌اند که باید مراقب این اقدامات بود.

آیت‌الله العظمی  نوری همدانی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس هم آمریکا و انگلیس عراق را تجهیز می‌کردند افزود: امروز هم سردمداران عربستان و بحرین با ما دشمنی دارند.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه عربستان در خدمت آمریکا است افزود: این خلاف اسلام است و مسلمانان باید با یکدیگر مهربان و با کفار دشمن باشند در صورتی که سردمداران عربستان و بحرین مخالف این را نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه خداوند توصیه کرده است نباید با دشمنان رفاقت کرد و سر سپرده آن‌ها شد گفت: عربستان سالانه هزاران جلد قرآن چاپ می‌کند اما زیر یوق استکبار قرار دارد.

آیت‌الله العظمی نوری همدانی با اشاره به اینکه اسلام تأکید دارد مسلمانان باید حماسه‌آفرین باشند گفت: انرژی هسته‌ای که امروز به دست جوانان ما ایجادشده است نشانه ای از حماسه جوانان ما است.

وی بابیان اینکه دشمن می‌خواهد جلو حرکت ما را بگیرد افزود: باید به خواست اسلام که حماسه‌آفرینی است، توجه کنیم و با همه توان در مقابل دشمن و نقشه‌های آن ایستادگی کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به سالروز میلاد حضرت زینب (س) افزود: حضرت زینب و اقدامات او نماینده یک حماسه کامل است و خطبه‌خوانی ایشان در مقابل یزید مصداق بارز این حماسه‌آفرینی است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه معاویه 70 هزار منبر را برای توهین به امیر المومنین علی (ع) ایجاد کرده بود افزود: حضرت زینب (س) در حدی قدرتمند بود که بتواند این نقشه را از بین ببرد و خطبه حضرت زینب (س) در کوفه به قدری قوی بود که همه توطئه‌ها را نقش بر‌آب کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه با تأکید بر اینکه باید از حضرت زینب (س) الگو بگیریم خاطرنشان کرد: عزتی که اکنون در ایران وجود دارد از حماسه‌آفرینی مردم منشأ گرفته است.

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین