تاریخ انتشارسه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
plusresetminus
حزب الله: رییس سازمان محیط زیست البرز گفت: مدیریت شهری با جذب مشارکت مردم نقش به سزایی در کاهش معضلات زیست محیطی کرج دارد.
۰
کد مطلب : ۱۹۴۹۶۵
حال محیط زیست کرج با تلاش مدیریت شهری خوب می‌شود
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، فردین حکیمی عصر امروز در همایش روز زمین پاک که در باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد، اظهار کرد: دوم اردیبهشت روز زمین پاک است و شعار امسال حفاظت از گونه‌های زیستی و نه به زباله و پلاستیک است.
 
وی ادامه داد: برگزاری این گونه همایش‌ها به معنای حل مشکلات زیست محیطی موجود نیست ولی گوشزدی به ماست تا نسبت به حال و روز سیاره‌ای که در آن زندگی می‌کنیم حساس باشیم.
 
وی با اشاره به نقش مدیریت شهری در کاهش معضلات زیست محیطی توضیح داد: نقشی که شورا و شهرداری در حفظ محیط زیست شهری دارد قابل انکار نیست چون عملکرد آنان در بسیاری از مقوله ها مثل آلودگی هوا، پسماند، آلودگی آب و ... تاثیر مستقیمی بر حال و روز محیط زیست دارد.
 
وی ابراز کرد: مجموعه مدیریت شهری با عملکرد خود می‌تواند باعث جذب بیشتر مشارکت مردمی در این حوزه شود و به این ترتیب مسیر پیش رو برای حل معضلات زیست محیطی شهرمان را هموار کند.
 
این مسئول خاطر نشان کرد: تفاهم نامه ای بین سازمان محیط زیست و شورای عالی استانها منعقد شده که محور آن حفظ محیط زیست است.
 
حکیمی با تاکید بر نقش شوراها در حفاظت از محیط زیست کرد: ماده 68 قانون شوراها بر کمک به اجرای قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست تاکید دارد که امیدواریم شوراهای شهر و روستای استان همکاری بیشتری در اجرای آن داشته باشند.
 
مدیرکل محیط زیست البرز ابراز کرد: عدم اجرای قانون پسماند و عدم مدیریت پسماند به ویژه پسماندهای ساختمانی به معضلی بزرگ در استان تبدیل شده که تمامی شهرداران نسبت به آن توجه بیشتری داشته باشند.
 
وی افزود:  نباید مشکلاتی که پسماند ایجاد می‌کند را دست کم بگیریم و باید با استفاده از روشهای نوین در جهت کاهش آلاینده‌های زباله به ویژه پلاستیک تلاش کنیم.
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین