تاریخ انتشاردوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
plusresetminus
در مجمع سالیانه بانک مرکزی

روحانی خطاب به منتقدان: آب شور نخورید

حزب الله : رئیس‌جمهور با انتقاد مجدد از منتقدان دولت و برجام، خطاب به آنها گفت که بهتر است به جای آب شور، آب شیرین بخورند.
۰
کد مطلب : ۱۳۵۶۴۴
روحانی خطاب به منتقدان: آب شور نخورید

 

 

 

 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور اسلامی ایران پیش از ظهر امروز در پنجاه وششمین نشست مجمع سالیانه بانک مرکزی، گفت: امروز شاهد کاهش تورم و تک رقمی بودن تورم، همراه با رشد هستیم که این رقم با توجه به اینکه همراه با رشد است، دستاورد بزرگی است. کاهش تورم همراه با رشد برای اولین بار بعد از انقلاب است.

وی با بیان اینکه معیار در بازار باید یورو باشد تا دلار، گفت: در سه و سال نیم گذشته آرامش خوبی در بحث ارز داشته‌ایم. شاهد ثبات در بازار هستیم و این ثبات همراه با شکست رکود است.

روحانی با اشاره به صادرات غیرنفتی نیز گفت: در صادرات غیرنفتی سال گذشته رکود داشته‌ایم؛ امسال هم انشاءالله تا پایان سال وضعیت خوبی در صادرات غیرنفتی خواهیم داشت. در کنترل تورم حرکت ما و نظارت بانک مرکزی خوب بوده، اما در سود تسهیلات مشکل داشته‌ایم. مهم است که ما سود تسهیلات را کاهش دهیم.

رئیس‌جمهور با تاکید بر کاهش سود تسهیلات و بهینه کردن آن، تاکید کرد: البته بانک‌های ما باید طبقه‌بندی شوند؛ نمی شود همه را مثل هم نگاه کنیم. بانک‌ مرکزی باید رتبه‌‌بندی بانک‌ها را اعلام کند، البته من می‌دانم این کار سختی است، اما باید مشخص شود که ریسک سرمایه‌گذاری در بانک‌ها چقدر است.

وی با بیان اینکه دارایی‌ بانک‌ها باید افزایش یابد و بانک‌ها باید قدرتمندتر در صحنه حاضر شوند، گفت: ما بعد از برجام باید در حوزه بانکی قدرتمندتر باشیم. دولت یازدهم خواهان شفاف شدن بدهی‌های بانکی است.

روحانی گفت: اگر اقتصاد ما مقاومتی نبود نمی‌توانستیم در مقابل این تکان‌های شدید اقتصادی ایستادگی کنیم؛ نمی‌توانستیم تورم را کنترل و رشد اقتصادی داشته باشیم.

وی گفت: اگر برجام نبود، فروش نفت ما امسال نصف می‌شد؛ برخی از روی شکم سیری حرف می‌زنند. همه دنیا می‌گویند که برجام افتخار جمهوری اسلامی ایران است و حتی دشمنان ما مثل اسرائیل می‌گویند که ایرانی‌‌ها سر ماه کلاه گذاشتند. والله بالله این دورغ‌ گفتن‌ها درباره برجام مثل آب‌ شور است؛ هی آب شور نخورید، آب شیرین هم وجود دارد.

روحانی در ادامه گفت: برخی فکر می‌کنند اقتصاد مقاومتی چیز عجیب و غریبی است؛ اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه ما تولید گازمان را تا پایان این دولت بیشتر از قطر خواهیم کرد؛ اقتصاد مقاومتی یعنی کاهش تورم و افزایش رشد اقتصادی، اقتصاد مقاومتی یعنی قدرتمندتر شدن اقتصاد در مقابل تهدیدات خارجی.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دنیای امروز دنیای ارتباطات است، گفت: اگر از کسی موبایلش را بگیریم، چه می‌شود؟ سبک زندگی فرق کرده و اگر کسی موبایل نداشته باشد، مثل این است که گمشده‌ای دارد. جوان‌ها باید یاد بگیرید که از این وسایل چطور به درستی استفاده کنند.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین