تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
plusresetminus
حزب الله : وزیر دارایی عربستان به رغم اعتراضات جهانی و گسترده علیه قتل روزنامه نگار و منتقد برجسته سعودی، در ادعایی جدید «عربستان را یکی از مناطق بسیار جذاب برای سرمایه گذاری خارجی» دانست!
۰
کد مطلب : ۱۸۵۷۴۸
وزیر دارایی سعودی:عربستان هنوز برای سرمایه گذاران خارجی جذاب است!
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، «محمد بن عبدالله الجدعان» وزیر دارایی عربستان سعودی روز سه شنبه مدعی شد که این کشور به رغم اعتراضات گسترده در سرتاسر جهان علیه قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار و منتقد برجسته سعودی در استانبول، این کشور همچنان برای سرمایه گذاری خارجی یک گزینه بسیار جذاب است!
 
وزیر دارایی عربستان در یک کنفرانس خبری در پاسخ به این پرسش که آیا پرونده قتل خاشقجی از جذابیت این کشور برای سرمایه گذاری کاسته است یا خیر، پاسخ داد: «پادشاهی [عربستان] همچنان به جذب شمار زیادی از سرمایه گذاران خارجی ادامه می دهد. و اینکه در جریان کنفرانس طرح ابتکاری سرمایه گذاری آینده، تعدادی قرارداد با سرمایه گذاران خارجی به امضاء رسیده است».
 
وزیر دارایی عربستان همچنین تأکید کرد که شمار مجوزهای اعطا شده به سرمایه گذاران خارجی در سال ۲۰۱۸ در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، با دو برابر افزایش از ۳۵۰ فقره مجوز به بیش از ۷۰۰ فقره رسیده است.
 
گفتنی است که «جمال خاشقجی» روزنامه نگار و منتقد برجسته سعودی و مقیم آمریکا روز دوم اکتبر سال میلادی جاری پس از ورود به کنسولگری عربستان در شهر استانبول ناپدید شد. یافته های تیم های تحقیقاتی پیرامون علت ناپدیده شدن خاشقجی، از مرگ وی و امحا جسدش خبر می دهند.
 
بازپرس ویژه عربستان در نهایت روز ۲۶ اُم اکتبر تصدیق کرد که قتل این روزنامه نگار عمدی بوده و اینکه این قتل یک عملیات فجیع است و هیچ ارتباطی با خاندان پادشاهی عربستان ندارد!
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین