تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
plusresetminus
حزب الله: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط جنگی غزه باعث شد تا حدی فرقه های جهان اسلام به هم نزدیک شوند.
۰
کد مطلب : ۵۸۶۸۴
جنگ غزه باعث نزدیکی فرقه های جهان اسلام شد
 به گزارش شبکه خبری حزب الله ،علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست با اعضای فراکسیون فلسطین و مقاومت اسلامی با بیان اینکه مسئله غزه یک مسئله بین المللی شده است، گفت: اصل موضوع به گونه ای است که در صحنه اجتماعی بین المللی نشان داده شده است. سومین جنگ در غزه است و به فاصله هر دو سال یک بار به غزه حمله شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با طرح این سئوال که چرا رژیم غاصب صهیونیستی در این منطقه این اقدام را آغاز کرده است، گفت: یکی از مسائل مهم، وضعیت کنونی جهان اسلام است. بحران سازی در جهان اسلام به وجود آمده که در سوریه و عراق شاهد آن هستیم. رژیم صهیونیستی این را فرصت مناسبی دانست چرا که گمان می کند کشورهای اسلامی مشغول خود هستند.

وی با اشاره به اینکه مذاکرات صلحی که رژیم صهیونیستی بر روی آن سرمایه گذاری کرده به پوچی رسیده است، گفت: موضوع سازش جدید به جایی نرسید و شکست دیگری برای آمریکا و اسرائیل بود.

لاریجانی در تشریح عوامل به وجود آورنده این جنگ یادآور شد: رژیم صهیونیستی در مجموعه شرایط داخلی خود  احتیاج به یک محور بیرونی داشت و به یک دشمن فرضی نیاز داشت تا وضعیت داخلی کشور خود را متوجه این مسئله کند.

وی با تاکید بر اینکه شاهد کشتارهای جمعی زیاد و کم نظیری در این دوره بوده ایم، تصریح کرد: در کنار این حادثه بزرگ شاهد نوع مقاومت، تاکتیک مقاومت و شیوه عمل متفاوتی بوده ایم که پیام های زیادی را به دنیا همراه داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: با نوع سلاح های نوینی که اسرائیلی ها به کار بردند پیام مهمی القا شد و آن این است که نیروهای مقاومت نشان دادند ضربه خوردن در غزه با ناامنی در کل سرزمین های فلسطین همراه است.

لاریجانی همچنین تاکید کرد: این حادثه باعث شد تا حدی فرقه های جهان اسلام به هم نزدیک شوند.

وی دستاورد دیگر این جنگ را نقش جمهوری اسلامی ایران به عنوان حامی مردم فلسطین اعلام کرد و گفت: نقش جمهوری اسلامی ایران بسیار برجسته بوده و این در اجلاس تروئیکای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی کاملا مشهود بود. کشوری که نقش ایجابی برای ملت فلسطین دارد ایران است که کمکی فعالانه به مردم این سرزمین می کند.

لاریجانی تصریح کرد: مردم فلسطین احتیاج به دارو و سلاح دارند که جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در رفع این نیازها داشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد با بازگشایی گذرگاه رفح امکان ارسال دارو و کمک های اولیه به مردم بیگناه غزه فراهم شود.

وی در پایان یادآور شد: روز قدس که روز عزای عمومی برای مسلمانان جهان است روز تجلی اراده های نزدیک به هم امت های اسلامی است.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین