تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
plusresetminus
حزب الله : با نزدیک شدن به زمان از سرگیری جلسات محاکمه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین، مردم و انقلابیون بر شدت اعتراضات خود افزوده و خواهان آزادی این رهبر مخالف شدند.
۰
کد مطلب : ۸۱۳۵۴
تشدید اعتراضات در بحرین در آستانه از سرگیری محاکمه شیخ سلمان

 

مردم تظاهرات خود خواهان آزادی شیخ سلمان و سایر زندانیان سیاسی و توقف نقض حقوق و بدرفتاری با آنها شدند.

شیخ سلمان و سایر رهبران مخالف به خاطر بیان دیدگاه خویش و بازتاب دادن خواسته های مردم به زندان افتاده اند.

نیروهای رژیم بحرین نیز از خشونت علیه معترضان استفاده کرده و آنها را تحت تعقیب قرار دادند.

تظاهرات کنندگان بر حقوق عادلانه مردم و لزوم برقراری عدالت و برابری در بحرین براساس اصول شهروندی پافشاری کردند.

معترضان تاکید کرد: خواسته های مردم که از چهار سال پیش آنها را فریاد می زنند، بدیهی و برحق است و امکان ندارد از آن دست بکشند. آنها خواهان دولتی منتخب، پارلمانی برخوردار از اختیارات قانونگذاری و نظارتی کامل و منتخب و امنیت برای همگان و دستگاه قضایی مستقل و سالم هستند.

شرکت کنندگان در تظاهرات تاکید کرد: تلاش برای سرپوش گذاشتن بر خواسته های مردم از طریق پروپاگاندا با تداوم بحران سیاسی شدید و نقض خطرناک حقوق بشر راه به جایی نمی برد.

شیخ علی سلمان به علت حمایت از خواسته های مشرو ع مردم در دستیابی به آزادی و دموکراسی 28 دسامبر گذشته احضار و بازداشت شد. همزمان با بازداشت شیخ علی سلمان موجی از اعتراضات در کشور بحرین و خارج از آن به راه افتاد که همچنان ادامه دارد.

دادگاه رژیم بحرین شیخ علی سلمان را به اتهام آنچه آن را " تنفر افکنی علیه رژیم بحرین و تلاش برای سرنگونی آن از طریق زور، توهین به دستگاه قضایی و اجرایی بحرین، دریافت کمک از جریان های خارجی، انتشار گزارشهای دروغین، ایجاد وحشت و ناامنی در بحرین و شرکت در تظاهرات غیرقانونی" خوانده است، محاکمه می کند.

تاکنون سه جلسه محاکمه دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین برگزار شده است.

درخواست برای محاکمه عاملان تخریب مساجد

مسئول بخش آزادی‌های دینی در دیده بان حقوق بشربحرین گفت: پرونده مساجد تخریب شده همچنان باز است تا اینکه همه 38 مسجد تخریب شده در محل خودشان بازسازی و عاملان و طرف های دست داشته در تخریب غیرقانونی این مساجد محاکمه شوند.

شیخ میثم سلمان گفت: مردم با خودیاری 21 مسجد را دوباره ساخته اند و 42 مسجد را دولت ساخته و37 مسجد دیگر را نیز باید دولت بار دیگر بسازد اما به این امر متعهد نیست. در این میان، سه مسجد به نام های عین رستان و مسجد البربغی (با قدمت 450 سال) و مسجد امام حسن عسکری (ع) نیز در جای قبلی خود دوباره ساخته نشده اند.

وی تاکید کرد: برخی طرف ها همچنان بر گمراه کردن افکار عمومی و فرار از مسئولیت های قانونی، ملی، اجتماعی و دینی خود در بازسازی مساجد تخریب شده اصرار می ورزند.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست ها با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبرو شده است. رژیم بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.

نیروهای نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره نیز در این راه به رژیم بحرین کمک می کنند.

در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده اند.

رژیم بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندانهای طولانی مدت محکوم کرده است.

با وجود همه این اقدامات، جنبش مردم بحرین برای دستیابی به خواسته های خود همچنان ادامه دارد و آنها با برپایی تظاهرات خواهان برآورده شدن این خواسته ها هستند.

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین