تاریخ انتشاردوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲
plusresetminus
حزب الله: کار بررسی بودجه ۷ دی‌ماه در کمیسیون‌های مجلس آغاز و پس از بررسی یک ماهه در کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق بودجه برای تصویب نهایی به صحن مجلس خواهد آمد.
۰
کد مطلب : ۷۱۸۱۴
چه زمانی بودجه در مجلس نهایی می‌شود؟
 به گزارش شبکه خبری حزب الله ،پس از تقدیم لایحه بودجه سال 94 در (16 آذرماه) به مجلس شورای اسلامی، نمایندگان فرصت دارند تا پس از چاپ و تکثیر متن لایحه بودجه و به مدت 10 روز به بررسی و مطالعه آن بپردازند.

پس از این مدت 10 روزه که برای بودجه 94 در هفتم دی ماه به پایان می‌رسد، بررسی سند دخل و خرج سال آینده در کمیسیون‌های تخصصی آغاز و همزمان اعضای کمیسیون تلفیق بودجه نیز مشخص می‌شوند.

در کمیسیون تلفیق بودجه سال 94 برخلاف سال‌های گذشته که از هر کمیسیون 2 نماینده در آن حضور داشتند، کمیسیون‌های تخصصی مجلس هر کدام سه نفر را به عنوان نماینده خود در کمیسیون تلفیق خواهند داشت و بر این اساس 9 نفر از اعضای تلفیق از کمیسیون بودجه خواهند بود.

کمیسیون‌های تخصصی مجلس از هفتم دی‌ماه 15 روز فرصت دارند تا به بررسی بودجه پرداخته و نظرات اعضای خود را استماع و پیشنهادات بودجه‌ای آنها را به کمیسیون تلفیق ارائه کنند و کمیسیون تلفیق نیز در فرصت 15 روزه خود به بحث و بررسی لایحه بودجه خواهد پرداخت.

پس از این بررسی‌ها لایحه بودجه برای بررسی نهایی به صحن خواهد آمد و طبق اعلام سخنگوی هیأت‌رئیسه جلسات صحن علنی مجلس تا زمان اتمام کار بررسی و تصویب بودجه 94 به صورت پی در پی ادامه خواهد داشت.

بهروز نعمتی سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس  ضمن اعلام خبر مذکور، گفت که اتمام کار تصویب بودجه در مجلس تا نیمه بهمن‌ماه بعید است اما سعی ما بر این است تا در زمان مناسب کار بررسی و تصویب بودجه را به پایان برسانیم.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین