تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
plusresetminus
حزب الله: رئیس مجلس شورای اسلامی در قم گفت: در زمینه ارتباط صنعت با دانشگاه نیازمند خصوصی شدن صنایع بودیم، اما سیاست‌های خصوصی سازی اصل ۴۴ به طور کامل اجرا نشد و هم اکنون ارتباط صنعت با دانشگاه ضعیف است.
۰
کد مطلب : ۶۷۴۴۰
سیاست‌های خصوصی‌سازی اصل ۴۴ به طور کامل اجرا نشده است
 
به گزارش شبکه خبری حزب الله ،علی لاریجانی صبح امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی ساختمان دانشکده مدیریت و حسابداری پردیس فارابی دانشگاه تهران، اظهار کرد: ارتباط صنعت با دانشگاه سبب شکوفایی صنعت با دانشگاه به طور همزمان می‌شود اما در کشور ما به دلیل پایه دولتی صنایع چنین ارتباطی برقرار نشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: با اجرای سیاست‌های خصوصی‌سازی اصل 44 انتظار آن می‌رفت که با خصوصی شدن و صنایع حضور بیشتر مردم در اقتصاد ارتباط موثرتری بین صنعت و دانشگاه به دلیل نیاز صنعت به مباحث تحقیق و توسعه برقرار شود اما سیاست‌های اصل 44 به طور کامل اجرا نشد و در بخش‌های اجرا شده نیز برخی مشکلات وجود دارد و به همین دلیل همچنان ارتباط صنعت و دانشگاه ضعیف است.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: در کشور صنعت خودروسازی وجود دارد که هر چه تولید می‌کند، راهی بازار می‌شود و به همین دلیل اساسا نیازی به بخش R&D احساس نمی‌کند، اما صنایعی چون صنایع دفاعی، انرژی هسته‌ای و نفت و گاز به دلیل نیازی که داشتند به دانشگاه‌ها مراجعه کردند و نتایج بسیاری خوبی گرفتند.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر دانشگاه‌ها نیز در زمینه ارتباط با صنعت مشکل دارند، همچنین بودجه خوبی به‌منظور کمک به دانشگاه‌ها داده شده و صرف مقاله آی. اسو آی و تدریس شده است درحالی که این بودجه باید صرف ارتباط با صنعت و تحقیق و توسعه می‌شد و به همین دلیل همچنان در این زمینه دچار ضعف هستیم.

رئیس مجلس از بررسی طرح‌های جدید برای تقویت ارتباط با صنعت و دانشگاه خبرداد و خاطرنشان کرد: در لوایح دولت برای این ارتباط دو راه جدید پیش بینی شده که یکی از آن‌ها احتساب قراردادهای پژوهشی صنایع با دانشگاه‌ها با عنوان هزینه مالیاتی است تا از این طریق صنایع برای تحقیق و توسعه به طور مستقیم با دانشگاه‌ها طرف حساب شود.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین