تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
plusresetminus
حزب الله : معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی البرز به بازتوانی و خروج از چرخه بیش از ۱۷ درصد زنان سرپرست خانوار استان اشاره کرد.
۰
کد مطلب : ۱۴۵۹۰۴
خروج ۱۷ درصد زنان سرپرست خانوار البرز از چرخه حمایت بهزیستی
 

 

                       
                 

    به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مهشید موقر پیش از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد دفتر توانمندسازی خانواده وزنان البرز در سه‌ماهه اول سال جاری، اظهار کرد: راه‌اندازی کلینیک مددکاری اجتماعی و مجتمع خدمات بهزیستی غیردولتی به‌عنوان مراکز تخصصی ارائه خدمات مددکاری و توانمندسازانه در شهرستان‌های کرج و اشتهارد طی سه‌ماهه سال ۹۶ اجرایی شده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی با موسسه دانش و فن‌آوری نوین جهت نیازسنجی آموزشی زنان سرپرست خانوار، افزود: این مهم به‌منظور تدوین محتوای آموزشی و آموزش تربیت مربی انجام‌گرفته است.

موقر در ادامه به برگزاری نشست مشترک با موسسه دانش و فن‌آوری‌های نوین و ممتاز پردازش جهت تبادل‌نظر و آشنایی با فرایندهای طی شده و بهره‌گیری از تجربیات و برنامه‌ریزی جهت فعالیت‌های آموزشی هر دو موسسه مذکور اشاره کرد و گفت: برگزاری نشست تخصصی و صمیمانه مدیرکل استان با زنان سرپرست خانوار، با رویکرد حمایت از تولید و اشتغال و تجلیل از زنان سرپرست از دیگر اقدامات انجام‌گرفته محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه در این مدت جشن روز مددکار و تجلیل از مددکاران بخش دولتی و غیردولتی نیز برگزارشده است، تصریح کرد: فاز سوم آموزش مهارت‌های کارآفرینی و بازاریابی توسط موسسه ممتاز پردازش در سطح استان اجرایی شده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی البرز در ادامه به برگزاری دوره‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: این دوره‌های آموزشی در بخش‌هایی چون مهارت‌های زندگی، مهارت‌های کارآفرینی و کسب‌وکار فاز سوم، غربالگری و بیماری‌های مربوط به زنان و علائم افسردگی و راه‌های مقابله با آن برگزارشده است.

موقر با اشاره به بازتوانی و خروج از چرخه بیش از ۱۷ درصد زنان سرپرست خانوار استان البرز، یادآور شد: تدوین برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در سال جاری با رویکرد حمایت از تولید و اشتغال، تشکیل و توسعه ۱۴ گروه همیار در پی دریافت خدمات آماده‌سازی شغلی و اخذ تعهدنامه از اعضاء گروه همچنین دریافت آموزش‌های بازاریابی و سایر آموزش‌های مرتبط و مشاوره‌ای از طریق موسسه ممتاز پردازش ازجمله برنامه‌های اجراشده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی البرز بیان کرد: برنامه‌ریزی در خصوص اجرای طرح تقسیم ملی و آموزش دو کلینیک به‌منظور مداخلات مددکاری تخصصی در راستای کنترل و کاهش طلاق از طریق کلینیک‌های مددکاری اجتماعی صورت گرفته است

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین