تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
plusresetminus
حزب الله : سخنگوی دولت گفت: درمذاکراتی که در این دوره انجام گرفت، رئیس سازمان انرژی اتمی و دستیار ویژه رئیس جمهور حضور داشتند؛ چراکه ما از نظر زمانی مقید هستیم تا ۱۱فروردین ماه این مذاکرات را به سرانجام برسانیم.
۰
کد مطلب : ۷۷۵۲۰
توزیع سبدکالا دراسفند

به گزارش شبکه خبری حزب الله ،محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت  در نشست خبری امروز با اشاره به مصوبات هیات دولت گفت:در جلسه امروز هیات وزیران خدمات تعویض مفاصل و برخی داروهایی که برای درمان بخش بستری و سرپایی نیازمند است، تا سقف ۳۴ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی افزود: همچنین طبق مصوبه هیات وزیران ۲۰۰ میلیارد تومان از بدهی دولت به شهرداری ها پرداخت می شود.

نوبخت تصریح کرد: از سال های گذشته مبالغی از دولت طلب داشتند که این دولت به دلیل احترام به شهروندان این مبلغ را به عنوان رد دیون و کاهش بدهی خود به شهرداری به تصویب رساند.

صرفه جویی یک میلیارد لیتر نفت از طریق برقی کردن چاه های کشاورزی

در ادامه این نشست خبری نوبخت از صرفه جویی یک میلیارد لیتر نفت از طریق برقی کردن چاه های کشاورزی خبر داد و گفت: برای اجرا کردن این طرح، ۱.۶ میلیارد تومان اختصاص دادیم که چاه هایی که به صورت گازوئیلی آبرسانی می کنند به برق تبدیل شود.

مقید هستیم مذاکرات را تا ۱۱ فروردین به سرانجام برسانیم

نوبخت با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: مذاکراتی که این دوره انجام گرفت رئیس سازمان انرژی اتمی و دستیار ویژه رئیس جمهور در آن حضور داشتند چراکه ما از نظر زمانی مقید هستیم تا ۱۱ فروردین ماه این مذاکرات را به سرانجام برسانیم آن هم نه تنها در کلیات بلکه در جزئیات. لذا با این تغییر روش قصد داریم که از حقوق ملت به نحو شایسته ای دفاع کنیم.

قیمت نان در سال ۹۴ گران نمی شود

سخنگوی دولت در ادامه با تاکید بر اینکه قیمت نان در سال ۹۴ تغییر نمی کند، گفت: دولت تصمیمی برای تغییر قیمت نان در قانون هدفمندسازی یارانه ها ندارد.

وی همچنین در مورد تک نرخی شدن ارز گفت: این موضوع نیازمند شرایط بهتری است و ما امروز نیز بازار ارز را به نوعی مدیریت می کنیم که نوسانات ارزی زیادی نداشته باشد و با توجه به مشکلات و تحریم هایی که با آن مواجه هستیم اگر شرایط به نحو مطلوب پیش رود ارز را تک نرخی خواهیم کرد.

واکنش به خروج چمدانی ارز از کشور

وی همچنین در واکنش به ادعای یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه ارزها چمدانی از کشور خارج می شود، گفت: هیچ یک از کارهای دولت غیرقانونی نیست و این اطمینان را داشته باشید که ما درصدد مقابله با اقدامات بدخواهان انقلاب هستیم و کسانی که این صحبت ها را می کنند باید به شرایط موجود توجه داشته باشند و بدانند که ما در چه شرایط سختی مدیریت می کنیم.

وی با اشاره به شعر «کجا دانند حال ما سبک بالان ساحل ها» گفت: البته این شعر من خطاب به آقای نادران نیست.

توزیع مرحله چهارم سبد کالا در اسفند

سخنگوی دولت همچنین تصریح کرد: مرحله چهارم سبد کالا در اسفندماه توزیع خواهد شد.

هزار میلیارد تومان کمک بلاعوض دولت به مسکن مهر

وی با اشاره به اقدام حمایتی دولت برای متقاضیان مسکن مهر گفت: دولت ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای شبکه های آب و فاضلاب و برق واحدهای مسکونی مسکن مهر به صورت بلاعوض پرداخت کرد.

وقت پرداختن به کار حزبی ندارم/ کشور با یک تفکر تحمیلی قابل اداره نیست

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه در مصاحبه ای گفته شده است که شما از سوی دولت مامور به تشکیل ستادهای انتخاباتی هستید و در همین ایام نیز همایش حزب اعتدال و توسعه برگزار شد؛ آیا شما برای تشکیل جبهه اعتدال یا منسجم کردن حامیان دولت در انتخابات برنامه ای دارید، گفت: من از سال ۱۳۷۸ با جمعی از عزیزان تصمیم گرفتیم تجاربمان را به نسل جوان منتقل کنیم و حزب اعتدال و توسعه را تشکیل دادیم.

وی افزود: بعد از آن زمان من دیگر کاندیدا نشدم و فعالیت های علمی و پژوهشی خود را انجام دادم و امروز هم که این سمت را دارم اصلا وقت پرداختن به کارهای حزبی را ندارم.

نوبخت در ادامه گفت: چند وقتی بود که هیچ ارتباطی با اعضای حزب نداشتم و در این گردهمایی نیز متاسفانه آخرین نفر وارد این همایش شدم و در آن همایش نیز حزب اعتدال و توسعه همه کارها را به نسل جوان واگذار کرد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ وقتی برای پرداختن به مباحث حزبی ندارم، افزود: البته جوانان حزب اعتدال و توسعه می توانند تفکر اعتدالی خود را ترویج دهند که این کار خوب هم هست، چراکه نمی شود کشور را با یک تفکر تحمیلی اداره کرد و باید اجازه دهیم که دیگر تفکرات نیز به عرصه سیاسی بیایند.

سخنگوی دولت ادامه داد: گاهی آدم اظهار تاسف می کند. من در یک جمعی اشاره ای به سهولت و سختی کار دولت داشتم که آن دوران طلایی درآمدهای نفتی گذشته است و آن زمان چقدر پول زیادی هزینه شد اما الان آن درآمدها را نداریم، اما برخی ها گفتند که نوبخت گفته است که در گذشته اختلاس صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: انتشار این نوع مسائل غیراخلاقی است و ما هم دوست نداریم به گذشته بپردازیم و بگوییم دیگران چه کرده اند.

نوبخت همچنین خاطرنشان کرد: حزب اعتدال و توسعه همه فعالیت هایش را به کانون جوانان واگذار کرد، آنقدر برای من کار هست که فرصت پرداختن به کار حزبی را ندارم.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین