تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
plusresetminus
یادی از سید آزادگان؛

شکنجه بیشتر، روحیه مقاوم تر

آزاده دوران دفاع مقدس گفت: آزادگان با یاد خدا و توسل به اهل بیت(ع) آرامش پیدا می‌کردند و با توجه به این که حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی از همه آزادگان بیشتر شکنجه می‌شد؛ اما از همه آرامتر و صبورتر بود و با این روحیه پیامبرگونه به بقیه افراد قوت قلب می‌داد.
۰
کد مطلب : ۶۰۸۷۰
شکنجه بیشتر، روحیه مقاوم تر
 آزاده دوران دفاع مقدس گفت: آزادگان با یاد خدا و توسل به اهل بیت(ع) آرامش پیدا می‌کردند و با توجه به این که حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی از همه آزادگان بیشتر شکنجه می‌شد؛ اما از همه آرامتر و صبورتر بود و با این روحیه پیامبرگونه به بقیه افراد قوت قلب می‌داد. عبدالله رجبی، جانباز و آزاده هشت سال و نیم اسارت در اردوگاه موصل و رمادی عراق، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: در چندین سال اسارت و شکنجه در زندان‌های حزب بعث با شخصیتی صبور و استوار همچون حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی(ره) آشنا شدم که اسوه صبر و ایمان بود.
 
وی حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی را الگوی صبر و مقاومت برای آزادگان دانست و ابراز داشت: این روحانی نستوه و مقاوم با منش و رفتارش نه تنها برای آزادگان ایرانی که برای سربازان عراقی نیز الگو بود و در بسیاری از مشکلات روزمره و مسائل خانوادگی‌ به این سربازان نیز مشاوره می‌داد.
 
این جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس با اشاره به شکنجه‌ها و فشار روانی دوران اسارت خاطرنشان کرد: آزادگان با یاد خدا و توسل به اهل بیت(ع) آرامش پیدا می‌کردند و با توجه به این که حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی از همه آزادگان بیشتر شکنجه می‌شد؛ اما از همه آرامتر و صبورتر بود و با این روحیه پیامبرگونه به بقیه افراد قوت قلب می‌داد.
 
وی مرحوم ابوترابی را رهبر آزادگان ایرانی در دوران اسارت دانست و تصریح کرد: حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در آن وضعیت نقش رهبر را برای آزادگان ایفا می‌کرد و هر مطلبی را که وی می‌گفت اسرا با جان و دل قبول می‌کردند.
 
رجبی با بیان ضرورت پرداختن مسؤولان فرهنگی به موضوع ایثار در دفاع مقدس، تهیه فیلم و کتاب افزود: افرادی که آن دوران را ندیده‌اند می‌توانند با مراجعه به کتاب‌هایی که آزادگان منتشر کرده‌اند مانند کتاب «پاک باش و خدمتگزار» خاطرات و دست‌نوشته‌های ایثارگران به‌ویژه حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی از آن دوران آگاهی پیدا کنند.
 
وی در ادامه گفت: من معتقدم اگر خدای‌ناکرده بحرانی برای ایران اتفاق بیفتد مردم و جوانان ایران، امروز پرشورتر از گذشته برای مقابله با آن اقدام می‌کنند و این محصول نظام مقدس جمهوری اسلامی و آشنایی با معارف دینی است.
 
رجبی با اشاره به جریان مقاومت حزب الله لبنان، فلسطین و کشورهای اسلامی اضافه کرد: همان گونه که اهل بیت(ع) و پیروانشان در طول تاریخ صبر و استقامت داشته‌اند در این زمان نیز شیعیانی هستند که حاضرند تا پای جان در راه اسلام شکنجه‌ها را تحمل کنند و تنها راه رسیدن به پیروزی استقامت و ایستادگی است.
 
این آزاده جانباز در پایان با توجه به پیروزی جریان مقاومت در فلسطین تأکید کرد: ایران اسلامی با پیروی از بیانات امام خمینی(ره) بر دشمن پیروز شد و در این زمان نیز با پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در مقابل استکبار جهانی ایستاده است و مردم فلسطین نیز با صبر و استقامت می‌توانند ارتش رژیم صهیونیستی را به زانو درآورند
منبع : خبرگزاری رسا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین