تاریخ انتشارسه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
plusresetminus
حزب الله : معاون اول رئیس جمهور گفت: در حال حاضر ۷۰ تا ۸۰ درصد هزینه صندوق‌های بازنشستگی توسط دولت تأمین می‌شود به همین دلیل در سالهای آینده با چالش بزرگی در صندوق‌های بازنشستگی مواجه هستیم.
۰
کد مطلب : ۱۸۱۳۰۰
در آینده با چالش بزرگی در صندوقهای بازنشستگی مواجه خواهیم بود
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،اسحاق جهانگیری صبح امروز (سه‌شنبه) در «نخستین کنفرانس بین‌المللی سالمندی» اظهار داشت: در حال حاضر ۷۰ تا ۸۰ درصد هزینه صندوق‌های بازنشستگی و ۱۰۰ درصد هزینه صندوق نیروهای مسلح نیز توسط دولت تأمین می‌شود به همین دلیل در سال‌های آینده با چالش بزرگی در صندوق‌های بازنشستگی مواجه هستیم.
 
وی ادامه داد: باید تأمین هزینه‌های بازنشستگی و نیروهای سالمند در دستور کار دولت قرار گیرد.
 
معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در برنامه توسعه‌ای و هم در برنامه‌های نظام سیاسی و اجتماعی در استفاده از ظرفیت سالمندان تأکید شده است، افزود: دولت باید بتواند از ظرفیت انسانی و کمک به نهادهای مدنی استفاده کند.
 
جهانگیری تأکید کرد: باید خانواده‌ها به این موضوع توجه کنند که سالمندان تجربه زیادی دارند، در برنامه‌ریزی باید این موضوع را مد نظر قرار دهند و به رفاه، امنیت و آرامش خانواده برسند؛ در این خصوص نیازمند برنامه بر اساس توانمندی‌های سالمندان هستیم.
 
به گفته وی، نهادهای مدنی رابط بین سالمند و دولت هستند و بنیاد فرزانگان نیز می‌تواند نقش مهمی در این خصوص داشته باشد و با استفاده از ظرفیت سالمندی در ارتباط با دولت نقش مهمی ایفا کند.
 
معاون اول رئیس‌جمهور به برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: این برنامه مبنی بر حفظ و ارتقای سلامت و توانمندسازی سالمندان و حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی و اجتماعی آنها تأکید دارد و باید زیرساخت‌های مورد نیاز در تأمین امنیت سلامت و روانی و امید به زندگی در سالمندان در برنامه هفتم توسعه مد نظر قرار گیرد. همچنین باید در ارتباط با نیازهای سالمندان، برنامه‌های ویژه‌تری را در نظر بگیریم.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین