تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
plusresetminus
حزب الله : یالچینتاش به دلیل طرفدارانی که در ایران دارد بار‌ها برای برگزاری کنسرت در کشورمان تلاش کرده بود؛ اما این اتفاق رخ نداد.
۰
کد مطلب : ۱۷۱۴۰۰
خواننده ترکیه‌ای به ایران نمی‌آید
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، در ادامه ورود موزیسین‌ها و گروه‌های موسیقی خارجی به ایران، ایلیاس یالچینتاش ترکیه‌ای هم بدش نمی‌آمد این تجربه را کسب کند. پیش از این، شیلر از آلمان، رسیتال پیانو گوتلیپ والیش از اتریش به ایران آمده بودند و حتی کلایدرمنی که سابقه اجرا در رژیم اشغالگر قدس را داشته است، به تازگی برای اجرای کنسرت به ایران آمده است.
 
الیاس یالچینتاش خواننده‌ای است که برخی از دوستداران موسیقی قطعاتش را شنیده اند. یالچینتاش به دلیل طرفدارانی که در ایران دارد، بار‌ها برای برگزاری کنسرت در کشورمان تلاش کرده بود؛ اما این اتفاق رخ نداد. بالاخره یکی از شرکت‌های برگزاری کنسرت، توانست شرایط کنسرت این خواننده را در جزیره کیش فراهم کنند.
 
در فضای مجازی و خبرگزاری‌ها بحث‌های فراوانی درباره این کنسرت شد. بسیاری هم انتقاد کردند و این کار را مسیر ضربه به فرهنگ ایران و موسیقی کشور دانستند.
 
سرانجام معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که الیاس یالچینتاش مجوزی برای اجرای کنسرت در ایران ندارد. همچنین گفته شد که دفتر موسیقی وزارت ارشاد درخواستی مبنی بر دریافت مجوز برای اجرای این کنسرت دریافت کرده است که این درخواست رد شده بود.
 
در این باره گفتگو کردیم با مدیر روابط عمومی شرکت اکسیر نوین که مجری کنسرت ایلیاس یالچینتاش است.
 
روابط عمومی موسسه اکسیرنوین درخصوص درج خبری مبنی بر لغو کنسرت ایلیاس یالچینتاش در جزیره کیش به خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: کلیه مجوز‌های لازم و قانونی در خصوص برگزاری این برنامه اخذ شده و این موسسه هرگز بدون اخذ مجوز‌های لازم و‌هماهنگی با سایر نهاد‌های ذیربط، اقدام به فروش بلیت و برگزاری چنین کنسرت‌هایی نکرده و نخواهد کرد.
 
وی افزود: اگر گروه ایلیاس یالچینتاش مجوز اجرای کنسرت را نداشت، بنابراین نمی‌توانست کنسرتی برگزار کند و بلیت فروشی کند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جلوی این کار را می‌گرفت. پس این ادعا که این کنسرت مجوز ندارد، مردود است. بدیهی است این کنسرت با کلیه مجوز‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته در زمان اعلام شده برگزار خواهد شد.
 
وی در پایان اضافه کرد: خانزاده مدیر عامل اکسیر نوین خارج از ایران است و تمامی مجوز‌ها نزد وی است. به محض بازگشت وی پاسخ مستدل به انضمام مدارک مستند منتشر خواهد شد.
 
پس از رویکرد شرکت حامی کنسرت گروه ترکیه ای، باز هم شایعاتی مبنی بر برگزاری و عدم برگزاری این کنسرت راه افتاد. در خبری از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته شد که ممکن است این کنسرت برگزار شود؛ چرا که برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی در منطقه آزاد کیش و دیگر مناطق آزاد، نیازی به کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست. با این وجود همچنان مشخص نبود که این کنسرت اجرا می‌شود یا خیر.
 
حالا پس از چند هفته کش و قوس معاونت هنری وزارت ارشاد رسماً اعلام کرد که ایلیاس یالچینتاش ترکیه‌ای نمی‌تواند هیچگونه کنسرتی را در هیچ نقطه‌ای از کشور برگزار کند. مجید فروغی روابط عمومی معاونت هنری وزارت ارشاد به خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: اگر شرکت برگزاری کنسرت گروه ترکیه‌ای مجوزی را دریافت کرده است؛ می‌تواند آن را به دفتر موسیقی ارائه کند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین