تاریخ انتشارسه شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
plusresetminus
حزب الله : در حالی مسئولان فدراسیون دوومیدانی صحبت از آوردن یک میلیارد تومان می‌کنند که همه ورزشکاران و کارمندان از شرایط موجود ناراضی هستند.
۰
کد مطلب : ۱۱۴۳۲۲
یک میلیارد پول اسپانسر دوومیدانی کجا رفت؟

 

   

 

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،دوومیدانی ایران در آستانه المپیک 2016 ریو و در روزهای حساس خود دچار حاشیه خود ساخته شده و در این بین مجید کیهانی، رئیس این فدراسیون نقش اصلی را بازی می‌‌کند و تمام حواشی حول و حوش وی می‌چرخد؛ از اعتراض‌های شدید ورزشکاران گرفته تا استعفای دبیر فدراسیون و حقوق و عیدی پرداخت نشده کارمندان.

کیهانی، در حالی همه جا صحبت از شرایط خوب برای ملی‌پوشان و المپیکی‌ها می‌کند که همه آنها در مصاحبه‌های خود و پشت پرده از وضعیت فعلی ابراز ناراحتی می‌کنند و حتی پرتابگر المپیکی دیسک مانند محمود صمیمی اعلام کرده‌ دیگر انگیزه‌ای برای ادامه تمرینات ندارد. در چند روز گذشته اکثر ورزشکاران لب به انتقاد گشوده‌اند و از وضعیت نامشخص آینده خود نگرانند؛ چه آنها که سهمیه گرفته‌اند و چه آنها که برای حضور در ریو شانس دارند.

سوال مهم در این میان این است که وزارت ورزش چرا در این روزهای مهم فکری به حال دوومیدانی و ورزش المپیکی نمی‌کند؟ چرا پست‌های دبیری و نایب رئیسی و حتی روابط عمومی بعد از گذشت حدود 8 ماه از انتخاب کیهانی سر و شکل مناسبی نگرفته‌اند و وضعیت‌شان مشخص نیست؟ مگر می‌توان فدراسیونی که بیش از 20 ماده دارد و در المپیک هم مدال آور است را به تنهایی اداره کرد؟

در یکی دو روز گذشته خواجوی یکی از اعضای کمیته فنی که به نوعی دست راست کیهانی در این فدراسیون محسوب می‌شود، اعلام کرده رئیس فدراسیون یک میلیارد تومان پول به فدراسیون پول آورده است، اما مشخص نیست این مبلغ صرف چه مسائلی شده که کارمندان فدراسیون و ورزشکاران حقوق و حتی عیدی سال گذشته خود را دریافت نکرده‌اند.

 

رئیس پر حاشیه فدراسیون در روزهای قبل انتخابات به ورزشکاران قول داده بود، از هر باشگاه بابت قرارداد 50 میلیون برای ملی پوشان می‌گیرد، اما نه تنها این اتفاق نیفتاده، بلکه آنها قرارداد سال گذشته خود را هم دریافت نکرده‌اند! این مسائل از یک طرف از سوی دیگر حقوق مصوب فدراسیون برای ملی‌پوشان و مدال آوران دوومیدانی هم به بهانه اینکه برای آنها اردو در نظر گرفته‌اند، قطع شده است. مگر چنین چیزی در آستانه المپیک منطقی و عقلانی است؟

محمد ارزنده، ملی پوش دوومیدانی می‌گوید: همه جای دنیا قبل از المپیک به ورزشکاران روحیه می‌دهند، اما اینجا باید با انواع و اقسام مشکلات و بی توجهی‌ها دست و پنجه نرم کنیم. ما 24 ساعت در اردو هستیم و با این وضعیت چگونه باید امرار معاش کنیم. مگر ما خرج زندگی نداریم؟ چه کسی هزینه مکمل‌های ما را می‌دهد؟ در حالی که باید در آستانه المپیک شرایط بهتر شود اما روز به روز بدتر می‌شود.

مدیریت تک نفره نه تنها در ورزش بلکه در هر جای دیگر به بیراهه می‌رود و باید شرایطی فراهم شود که نیروهای متخصص در پست‌های مختلف مشغول به کار شوند.  آرامش نیاز جدی این روزهای دوومیدانی است و این آرامش هم باید با تدبیر وزارت ورزش و مدیران فدراسیون دوومیدانی و کمیته ملی المپیک امکانپذیر خواهد بود.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین