تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
plusresetminus
معاون صنایع دستی میراث فرهنگی البرز خبر داد:

افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در مشکین دشت

حزب الله : معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان البرز از افتتاح نمایشگاه صنایع دستی هنرمندان استان در مشکین دشت خبر داد.
۰
کد مطلب : ۱۸۵۸۲۹
افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در مشکین دشت
  به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سعید امینی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه صنایع دستی هنرمندان استان در مشکین دشت که با حضور مسئولان محلی و استانی برگزار شد، اظهار کرد: صنایع دستی در شرایط کنونی کشور می‌تواند به عنوان یک بازوی قدرتمند در حوزه ایجاد اشتغال عمل کند زیرا در این صنعت هنرمند پس از گذراندن دوره‌های آموزشی لازم می‌تواند با کمترین سرمایه به یک درآمد متناسب برسد.
 
وی افزود: رشد و توسعه صنایع دستی بدون حضور و حمایت مسئولان و مدیران شهری به منظور ایجاد فضاهای مناسب برای عرضه محصولات تولیدی امکان پذیر نیست.
 
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان البرز گفت: در استان البرز سه هزار و ۱۰۰ نفر در حوزه صنایع دستی مشغول به کار هستند و تعداد ۲۶۰ کارگاه تولیدی نیز در حال فعالیت است که از این تعداد هزار و ۳۲۸ نفر بیمه شده اند.
 
امینی اضافه کرد: تا کنون پنج هزار و ۳۰۰ هنرجو در ۱۲ رشته دوره‌های آموزشی را گذرانده اند که تعدادی از آنها هم اکنون در حال تولید هستند.
 
وی با بیان اینکه در استان البرز هفت فروشگاه دارای نشان اعتماد ملی وجود دارد، گفت: تعداد ۶۰ اثر از آثار هنرمندان البرزی موفق به کسب نشان مرغوبیت کالا شده که از این بین تعداد دو اثر نیز موفق به دریافت نشان مهر اصالت یونسکو شده اند.
 
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان البرز، گفت: در استان البرز ۷۲ رشته از ۳۵۰ رشته مصوب صنایع دستی کشور فعال است و این رقم برای استان نوپا و کوچکی مانند البرز بسیار آمار خوبی است.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین