تاریخ انتشاردوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
plusresetminus
حزب الله: نماینده مردم کرج، اشتهارد، آسارا و فردیس در مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح انتخاب شهرداران توسط استاندار و فرمانداران و معرفی آن به شورای شهر برای اعلام رای نهایی خبر داد.
۰
کد مطلب : ۷۱۸۳۲
طرح «انتخاب شهردار توسط استانداران» در مجلس بررسی می‌شود
 

 به گزارش شبکه خبری حزب الله ،محمدجواد کولیوند با اشاره به طرح انتخاب شهردار توسط شورای حل اختلاف که کاهش اختیارات شوراهای اسلامی شهر را به دنبال داشت، اظهار داشت: این طرح به طور کامل رد شد چرا که شورای حل اختلاف شورایی نظارتی است و نمی‌تواند شهردار معرفی کند.

وی با اشاره به اینکه انتخاب شهرداران در دنیا از سه طریق مردم، دولت و شوراها می‌تواند انجام شود، افزود: مکانیزم انتخاب شهردار از طریق مردم در کشور ما هنوز مهیا نشده و الگوی انتخاب توسط شوراها یا دولت باقی می‌ماند.

نماینده مردم کرج، اشتهارد، آسارا و فردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در صورت انتخاب توسط شوراها، استیضاح نیز به دست خودشان است، گفت: پیشنهاد شده در تهران، وزیر کشور، شهردار را انتخاب و به شورای شهر معرفی کند و شورا نیز رای مثبت یا منفی خود را اعلام کند.

کولیوند خاطرنشان کرد: این روند به گونه‌ای است که در مراکز استان‌ها، استانداران و در مراکز شهر نیز فرمانداران، شهردار را انتخاب کرده و به شورای شهر برای اتخاذ رای معرفی می‌کنند.

نائب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از دیگر راه‌ها، انتخاب شهردار توسط شوراهاست، خاطرنشان کرد: هنوز هیچ یک از این سه طریق توسط کمیسیون شوراها در مجلس شورای اسلامی به تصویب نرسیده است.

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین