تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
plusresetminus
در صورتی که تیم‌ ملی به دور دوم جام جهانی برسد، مرد پرتغالی حدود ۲,۵‌میلیون دلار از این رویداد درآمد کسب می‌کند.
۰
کد مطلب : ۱۷۱۲۲۰
کی‌روش در روسیه میلیاردر می‌شود!
«تیم‌ ملی ایران با شکست دادن مراکش در نخستین بازی خود در جام‌ جهانی روسیه یک اتفاق بزرگ را رقم زد و حالا به دنبال محقق کردن رویای صعود به مرحله حذفی جام‌ جهانی است. اتفاقی که رویای تمام فوتبال‌دوستان ایرانی است و تاکنون محقق نشده و اگر اتفاق بیفتد، پاداشی ویژه در انتظار کی‌روش خواهد بود.
 
دست ایران به ۶‌میلیون دلار می‌رسد؟
 
با وجود در پیش بودن ۲ بازی سخت مقابل اسپانیا و پرتغال تیم‌ ملی در شرایط کنونی روی کاغذ شانس خوبی برای تحقق رویای صعود به مرحله حذفی دارد و اگر این اتفاق رخ بدهد، طبق برنامه‌ریزی که از سوی فدراسیون جهانی فوتبال انجام شده، به تیم‌ ملی ایران مانند سایر تیم‌های صعود‌کننده به مرحله یک‌هشتم ۶‌میلیون دلار پرداخت خواهد شد که دقیقا نیمی از پاداش ۱۲‌میلیون دلاری فیفا برای حضور ایران در جام‌ جهانی است و رقم قابل‌توجهی برای فوتبال کشور به حساب می‌آید.
 
سهم بزرگ کی‌روش در پاداش‌ها
 
در قرارداد کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال بندی وجود دارد که او را در تمامی پاداش‌هایی که فدراسیون به خاطر عملکرد تیم‌ ملی از فیفا می‌گیرد، سهیم می‌کند. در بند چهارم قرارداد این مربی به صراحت ذکر شده که ۱۰‌درصد مبلغ پاداش فیفا برای صعود ایران به جام‌ جهانی باید به کی‌روش تعلق بگیرد و به محض دریافت این پول، فدراسیون باید ۱,۲‌میلیون دلار به حساب کی‌روش واریز کند، همچنین ۱۰‌درصد مبلغ تشویقی که فیفا برای حضور بازیکنان در جام‌ جهانی در نظر گرفته هم به کی‌روش می‌رسد که رقمی حدود ۵۰‌هزار دلار خواهد شد. اما در صورت صعود تیم‌ ملی به مرحله حذفی جام‌ جهانی طبق توافقات طرفین ۱۰‌درصد از پاداش جدید فیفا باید به کارلوس کی‌روش برسد و به همین ترتیب اگر ایران بتواند این کار بزرگ را انجام بدهد، ۶۰۰‌هزار دلار پاداش نقدی در انتظار کی‌روش خواهد بود. البته این جدا از مبلغ پاداش در نظر گرفته ۵۰۰‌هزار دلاری است که گفته می‌شود در متمم قرارداد سرمربی تیم‌ملی با فدراسیون روی آن توافق شده است. همچنین گفته می‌شود پاداش هر پیروزی در جام‌ جهانی در متمم قرارداد کی‌روش که مهدی تاج وجود آن را تایید کرده بیش از ۳۵‌هزار دلار است! بد نیست بدانید مبلغ تشویقی فیفا برای تیم‌هایی که به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود می‌کنند، ۹‌میلیون دلار خواهد بود که ۱۰‌درصد آن باز هم به کی‌روش تعلق خواهد گرفت، یعنی اگر ایران بتواند به مرحله حذفی صعود کند، با یکی از تیم‌های روسیه، اروگوئه و مصر روبه‌رو خواهد شد که با توجه به صعود از گروه مرگ، از پیش‌رو برداشتن این حریفان هم توسط تیم تحت هدایت کی‌روش نشدنی نیست.
 
درآمد ۲,۵‌میلیون دلاری کی‌روش با صعود
 
با توجه به ارقام بالا در صورتی که تیم‌ ملی بتواند مجوز حضور در دور دوم جام‌ جهانی را بگیرد، کارلوس کی روش در مجموع چیزی حدود ۲,۵‌میلیون دلار از جام‌جهانی روسیه درآمد خواهد داشت. البته می‌توان گفت این ارقام با توجه به موفقیت‌هایی که کی‌روش کسب کرده و درآمد هنگفتی که برای فدراسیون فوتبال ایجاد کرده، کمترین حق کی‌روش است. در واقع فدراسیون با قراردادی که امضا شده و کی‌روش با موفقیتی که کسب می‌کند، به یکدیگر سود می‌رسانند. با این حال نخستین پاداش توسط وزیر به مبلغ ۶۰۰‌هزار دلار بابت پیروزی برابر مراکش یکشنبه شب به اردوی تیم‌ ملی رسید؛ اگر چه کی‌روش در حضور سلطانی‌فر گفت: «هیچ‌وقت با چنین بازیکنانی کار نکردم که دریافتی‌شان آن‌ قدر کم باشد و ارایه و پایبندیشان آن‌ قدر زیاد.»
منبع : شهروند
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین