تاریخ انتشارسه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
plusresetminus
حزب الله : وزارت حمل و نقل چین اعلام کرد ربات‌های زیرآبی که برای جستجو لاشه کشتی فرستاده شده‌اند، نقطه اصابت را یافته که یک سوراخ مثلث شکل به اندازه ۳۵ متر است.
۰
کد مطلب : ۱۶۰۷۹۰
شناسایی سوراخ مثلثی شکل ۳۵ متری در سانچی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،یک منبع آگاه در امور بندری شانگ‌های گفت: گروه‌های پاکسازی در حال تحقیق برای یافتن راهی هستند تا نشت از نفکتش ایرانی که در سواحل شرقی چین غرق شده را متوقف کنند چراکه اندازه لکه نفتی ناشی از آن همچنان در حال بزرگ شدن است.
 
اندازه لکه نفتی ایجاد شده از سانچی تنها یک هفته پس از غرق شدن این کشتی در گویی از دود، بیش از ۳ برابر شده است. بر اساس اعلام اداره اقیانوسی چین، مقامات ۳ لکه نفتی با مساحت ۳۳۲ کیلومتر مربع (۱۲۸ مایل مربع) شناسایی کرده‌اند که در مقایسه با ۱۰۱ کیلومتر مربع گزارش شده در روز چهارشنبه، این لکه‌ها بزرگ‌تر شده‌اند.
 
وزارت حمل و نقل چین اعلام کرد ربات‌های زیرآبی که برای جستجو لاشه کشتی فرستاده شده‌اند، نقطه اصابت را یافته که یک سوراخ مثلث شکل به اندازه ۳۵ متر است.
 
چین می‌گوید آلودگی نشت از این نفتکش می‌تواند بسیار وخیم‌تر شود. اما مقامات هنوز در مورد بهترین راه برای کنترل منبع نشتی اطمینان ندارند.
 
به نوشته این گزارش، انتظار می‌رود شرایط نامساعد جوی که مانعی بر سر راه تلاش‌های پاکسازی ایجاد کند.
 
در عین حال در، ژانگ یو، کاپیتان اداره اقیانوسی دولت چین در مصاحبه با شبکه سی سی تی وی چین گفت: به محض اینکه به محل وقوع حادثه رسیدیم، هیچ نشانه‌ای از کشتی ندیدی؛ هیچ آتش و هیچ دودی وجود نداشت چراکه کشتی غرق شده بود. لکه‌های نفتی وجود دارد که براق و سفید است و در پیرامون سیاه و قهوه‌ای. اکنون، کشتی‌های ما پاکسازی لکه‌های نفتی را آغاز کرده‌اند.
 
نفتکش سانچی وقتی با کشتی فله‌بر کریستال چین در ۶ ژانویه برخورد کرد، حامل ۱۳۶ هزار تن میعانات گازی ایران بود. این نفتکش به مدت یک هفته سوخت و سپس در میان انفجار‌های عظیم در آب غرق شد. پیکر ۳ نفر از ۳۲ خدمه این کشور تاکنون یافت شده است.
 
اداره اقیانوسی دولتی چین اعلام کرد ۳ کشتی گارد ساحلی در صحنه حاضر شدند.
 
گونگ یوگجان، کارشناس فعالیت‌های امدادی دریایی در دانشگاه دریانوردی دالیان گفت: هم اندازه لکه و نوع نفت نشست شده، پاکسازی را دشوار کرده است.
 
در عین حال، پانگ سن، سفیر چین در ایران به خبرنگاران در تهران گفت: ۱۱ کشتی چینی هنوز در حال انجام فعالیت‌های امداد و نجات در ۷ موقعیت مشخص شده توسط ایران هستند.
 
وی گزارش‌های مبنی بر اینکه کشتی‌ها ژاپنی از فعالیت منع شده‌اند را تکذیب کرد و گفت: ۵ کشتی گارد ساحلی در ۲ روز مشارکت داشتند.
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین